جستجوی مطالب

نکات کاربردی در تزیین لابی و راهرو آپارتمان ها

توسط 3479
پسندیدن0

حتما خودتان هم واقف هستید که تزیین لابی و راهرو آپارتمان به علت عمومی بودن این قسمت ها و همچنین مسئولیت این نقاط  برای ایجاد اولین تصویر از آپارتمان و ساکنان آن و آخرین فضا قبل از خروج شما و مهمانان تان کمی سخت تر از تزیین منزل خودتان است. به همین خاطر برای تزیین این مناطق باید علاوه بر به خرج دادن سلیقه از چندین فوت و فن مربوط به این کار هم آگاه باشید تا بتوانید یک دیزاین مناسب و زیبا را برای این فضا ها داشته باشید.

تزیین لابی ساختمان

این پست در مورد فوت و فن های تزیین لابی و راهرو آپارتمان و یا هر مکان عمومی دیگری مانند محل کار و یا ...  بحث خواهد کرد. اگر برای تزیین مکان های عمومی سردرگم شده اید این مقاله را تا انتها بخوانید.

همان طور که پیش تر هم گفته شد، سبک تزیین فضاهای عمومی ساختمان تا حد زیادی نشان از موقعیت و سبک زندگی ساکنان آن ساختمان را دارد و به همین خاطر طراحی داخلی فضا و دکور کردن این محیط ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بهتر است سبک لابی به عنوان یک میزبان و دعوت کننده طراحی شده باشد، زیرا لابی تنها یک فضای انتظار نیست بلکه مقدمه ای از مهمان نوازی افراد ساکن در ساختمان است.

در ضمن  لابی محل عبور و مرور همه ی افراد ساکن و حتی مراجعه کنندگان ساختمان می باشد، بنابراین از اولین مواردی که باید برای دیزاین این منطقه مورد توجه قرار بگیرد توجه به کف پوش این محیط می باشد. در فضاهای شلوغ بهتر است از کف پوش های سنگی استفاده شود و از فرش های ماشینی، گلیم و ... به خاطر لیز خوردن نباید در این فضا ها استفاده شود.اما قرار دادن یک پا دری زیبا و مناسب می تواند به وقاهت و تمیزی ساختمان شما بیفزاید.

نور پردازی لابی در آپارتمان های مسکونی صرف نظر از موضوع روشنایی می تواند باعث ایجاد یک جلوه ی زیبا و متفاوت در این محیط شود. برای نورپردازی قسمت نشمین می توانید از لوستر های زیبا و متناسب ( در صورتی که ارتفاع سقف زیاد است لوستر آویز و در صورتی که ارتفاع سقف کم است لوستر های سقفی ) استفاده نمایید. قرار دادن هالوژن، چراغ های دیواری، آباژور و ... در قسمت های مختلف لابی هم می تواند باعث ایجاد چشم اندازی خاص و زیبا شود.

طراحی لابی

اگر فضای لابی و راهروها از نور کافی برخوردار است می توانید از گل های طبیعی برای تزیین این قسمت ها استفاده کنید. اما متأسفانه  دسترسی به نور در تمامی قسمت های راهرو و لابی یک ساختمان به ندرت امکان پذیر است.

امروزه استفاده از درختچه های آپارتمانی مصنوعی برای تزیین منزل و لابی آپارتمان به شدت افزایش یافته است، زیرا این گل ها مزایای بسیاری دارند که از جمله ی آن ها می توانیم مراقبت کم، هزینه ی پایین، طول عمر بیشتر و ... را عنوان کرد. این گل ها را می توان به راحتی در هر قسمتی قرار دهیم و مانند گل های طبیعی نیاز به نور خاص و قرارگیری در مکان های نورگیر را ندارند.

استفاده از گل های مصنوعی برای تزیین لابی و راهرو آپارتمان یک ایده ی معقولانه به شمار می رود. اما اگر این گل ها به درستی انتخاب نشوند نه تنها باعث ایجاد زیبایی نمی شوند بلکه  بر روی دکوراسیون نیز اثر منفی خواهد گذاشت.

یکی از اصول مهم انتخاب گل های مصنوعی توجه به کیفیت  و شباهت آن ها به گل های طبیعی می باشد. زیرا احساس طبیعی بودن بر احساس افراد و دکوراسیون فضا بسیار موثر است.

اصل بعدی برای انتخاب گل های مصنوعی برای تزیین لابی و راهرو آپارتمان ها گل آرایی می باشد. اگر شما گل های با کیفیت و زیبا انتخاب کنید ولی آنها را به صورت نامرتب و درهم یا نا زیبا دراین فضاها قرار دهید باز هم بازخورد منفی در دیزاین را شاهد خواهید بود.

تزیین لابی آپارتمان

همچنین قرار دادن یک سبد زیبا یا یک گلدان شکیل پر از گل بر روی جاکفشی ها می تواند یک ایده ی مناسب برای تزیین راهرو آپارتمان ها باشد.

به جز این موارد  شما می توانید از آثار هنری، تابلو ها و مجسمه ها برای تزیین راهرو و یا لابی آپارتمان استفاده کنید. اما به شرط آنکه این وسایل متناسب با سلیقه ی ساکنان و سبک دکوراسیون فضای داخلی انتخاب شود. همچنین قرار دادن این وسایل نباید خللی در عبور و مرور ساکنین ایجاد کند. نور پردازی ماهرانه بر روی یک تابلوی هنری باعث دمیدن یک روح خاص در این فضا خواهد شد.

چنانچه  به دنبال ایده ای برای خلق یک فضای رمانتیک در لابی خود می گردید، می توانید قسمتی از کف پوش لابی را نور پردازی کرده و درست در مرکز این نور پردازی از مجسمه های شیشه ای که نور زمینه را انعکاس می دهند استفاده کنید. ایجاد این نوآوری در راهروهای هر طبقه هم می تواند بسیار شگفت انگیز باشد. با این تفاوت که در راهرو ها به جای مجسمه از گل های مصنوعی  استفاده کنید . گل های باکیفیت و زیبایی را انتخاب و آن ها را با روش های گل آرایی تزیین و سپس در مرکز نور پردازی قرار دهید. این ایده می تواند چشمان تمام مهمانان ساختمان را به خود خیره کند.

تزیین دیوار لابی

چسباندن گل برگ های مصنوعی  گل بر دیوارهای راهرو ها به صورت راهی از گل می تواند یک فضای رمانتیک و عاشقانه  در این مکان ها ایجاد کند. همچنین این گل برگ ها باعث ایجاد حس لطافت و شادابی نیز می شوند. البته این کار زمان گیر می باشد و نیاز به صبر و حوصله و همچنین دقت بالایی در انتخاب رنگ گل برگ ها دارد.

این نکته بسیار مهم است که لابی یا همان سالن دعوت راحت باشد. اگر فضای لابی شما بزرگ است قرار دادن یک یا چند مبل راحتی همراه با یک میز شیشه ای را از دست ندهید. تدارک دیدن یک فضا مناسب برای نشستن و منتظر مانند باعث ایجاد یک حس گرم و صمیمی در این محیط می شود. قرار دادن یک گلدان زیبا همراه با چند شاخه گل و یا یک مجسمه ی زیبا و متناسب بر روی میز را فراموش نکنید. این گلدان و یا این مجسمه حرف های بسیاری با مهمانان و افراد در انتظار، در لابی دارند.

چند نکته ظریف در تزیین لابی و راهرو آپارتمان

چنانچه  فضای بین راهرو ها و لابی شما کم است با استفاده از رنگ های سرد و روشن این فضا ها را بازتر و وسیع تر جلوه دهید. بکارگیری رنگ های آبی روشن، سبز بسیار روشن و سفید موجب القای فضای وسیع می شود.

در صورتی که فضای راهروهای آپارتمان شما باز و بزرگ است، از کنسول و جاکفشی در این مکان ها استفاده کنید. قرار دادن این وسایل علاوه بر جلو گیری از بهم ریختگی و شلوغی در این فضاها یک حس گرم و صمیمی به هنگام ورود به خانه را فراهم می کند.

نصب آینه های بلند در راهرو های باریک باعث ایجاد فضای پرنورتر و القای محیطی وسیع تر می شود.

برای مشاهده ایده های بیشتر برای تزیین لابی و راهرو می توانید اینجا را ببینید.

نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود