جستجوی مطالب

قبل از خرید میز ناهار خوری این مطلب را بخوانید!

توسط 3190
پسندیدن0

آیا در مورد نکات مهم هنگام  خرید میز ناهارخوری اطلاعاتی دارید؟ به راستی زمان خرید میز ناهارخوری تان علاوه بر زیبایی به چه موارد دیگری دقت می کنید؟ آیا می دانید، یک میز ناهار خوری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

میز ناهارخوری نه تنها مکانی برای جمع شدن اعضای خانواده برای صرف غذاست، بلکه یک نقطه ی کانونی مهم  در دکوراسیون منزل نیز به شما می رود. بنابراین هنگام خرید باید به نکات ظریفی توجه داشته باشید.

در این مطلب می خواهیم در مورد نکات ضروری برای خرید یک میز ناهارخوری مناسب، که  حتی بسیاری از افراد از آن غافل هستند صحبت کنیم.

میز ناهار خوری گرد

نکات مهم هنگام خرید میز ناهارخوری

هنگام خرید میز ناهارخوری به شکل و اندازه ی اتاق یا آشپزخانه ی خود دقت کنید و فقط زیبایی میز را مد نظر قرار ندهید. بر اساس فضای موجود و تعداد نفرات اندازه ی میز ناهار خوری خود را تعیین کنید.  در صورت انتخاب درست ( اندازه ی مناسب و زیبایی میز) شما دکوراسیون زیبایی خواهید داشت.

ابتدا باید بدانید میز ناهار خوری خود را برای چند نفر خریداری می کنید. سپس توجه کنید افراد دور میز باید فضای کافی را دراختیار داشته باشند.

سطح میز، برای میزهای چهار گوش به ازای هر نفر 70 سانتی متر و در میزهای گرد یا بیضی به ازای هر نفر 75 سانتی متر است.

پهنای صندلی های میز ناهار خوری نباید کمتر از 50 سانتی متر باشد، زیرا افراد هنگام نشستن بر روی این صندلی ها احساس راحتی نمی کنند.

صندلی های تشک دار ( مبلی ) بسیار راحت تر از صندلی های بدون تشک هستند، بهتر است زمان خرید میز ناهارخوری این نکته را مد نظر داشته باشید. علاوه بر این زمانی که شما مهمان دارید می توانید از این صندلی ها به عنوان مبل اضافی در فضای نشمین نیز کمک بگیرید.

[plain]میز و صندلی ناهار خوری تهیه شده از چوب طبیعی دارای بالاترین کیفیت و استحکام بالاست.[/plain]

اگر قصد خرید میز و صندلی ناهارخوری تمام چوب را نیز دارید نگران نباشید؛ می توانید از تشک های مخصوص صندلی ناهار خوری که به تازگی استفاده از آنها بسیار فراگیر شده است استفاده کنید. یکی از بزرگترین محاسن این تشک ها امکان شستشوی آنها و تعویض آسان کاور تشک متناسب با دکوراسیون شما می باشد.

در صورتی که دوام و استقامت میز ناهار خوری برای شما بسیار مهم است و می خواهید میز شما با وجود داشتن مهمان یا بچه های کوچک و بازیگوش تا مدت ها  دوام  بیاورد، سعی کنید در هنگام خرید میز ناهارخوری، میزهایی که از چوب های طبیعی مانند  گردو، راش،  افرا و ... ساخته شده اند، را انتخاب کنید.

میزهای ساخته شده از" ام دی اف " یا " چوب های چندلا " نیز مقاوم هستند اما نه به اندازه ی میزهای چوبی.

بعضی از میز و صندلی ها که قیمت کمتری دارند و همچنین برند معتبری نیستند، خیلی ساده و بی دقت ساخته می شوند. اغلب این میز ها خیلی هم راحت از بین می روند. زیرا به جای استفاده از میخ های منظم و ابزار خاص فلزی، سازنده تنها از چسب چوب برای  وصل کردن  پایه ها به میز استفاده می کند. بهترین اجناس از دوخت های فلزی، میخ و پرس کاری هایی با درجه حرارت بالا بر خوردار هستند.  خوشبختانه از روی فاصله ی پایه ها با سطح میز به راحتی می توان متوجه شد که آیا جنس از نوع درست ساخته شده است یا خیر.

اگر فاصله ی پایه ها نابرابر و زیاد باشد، حتماً درست ساخته نشده اند و پس از مدت کوتاهی استفاده این میز از بین خواهد رفت.

میز ناهار خوری جدید

بهتر است در هنگام خرید میز ناهارخوری به زیر میز هم نگاهی بیندازید. به نقاط اتصال نگاه کنید، در گوشه ها، جاهایی که پایه ها در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. فاصه ها را در گوشه ها برانداز کنید و سپس میز را تکان داده و باز هم به اتصالات توجه کنید. اگر اتصالات یا قطعات به صورت جداگانه تکان می خورند، میز از استقامت بالایی بر خوردار نیست.

شکل میز را طوری انتخاب کنید که با دکوراسیون خانه ی شما همخوانی داشته باشد. میز های گرد برای فضاهای کوچک تر مناسب تر هستند، زیرا چیدن صندلی ها در گردا گرد آن راحت تر است و حتی در مواقع ضروری می توان صندلی های بیشتری را در آن جای داد. اما میز های چها گوش به دلیل پایه و اضلاع شان از این انعطاف پذیری بر خوردار نیستند. (برای تصمیم گیری در رابطه با انتخاب شکل و فرم مناسب میز ناهارخوری این مطلب را بخوانید.)

هنگام خرید میز ناهارخوری به این نکته توجه کنید که ارتفاع میز با مشخصات فیزیکی شما سازگار باشد. مثلاً اگر قد شما زیاد بلند نیست، نباید سراغ میز های بروید که از حد عادی بلند تر هستند. برای تعیین  ارتفاع استاندارد میز ناهار خوری، برای خود، زمانی که روی صندلی پشت میز می نشینید  باید بلندی میز تا قفسه زیر سینه ی شما برسد و فاصله ی آرنج تا بدن شما مساوی یا کمتر از 40 سانتی متر باشد.

میز ناهارخوری کمجا

معمولاً میز های شیشه ای با انواع دکوراسیون ها هماهنگی دارند، سطح براق این میز ها برای فضاهایی که نیاز است بزرگ تر و روشن تر به نظر برسند به خوبی عمل می کنند. شیشه هایی که برای این میز ها استفاده می شود مقاوم به خراش و ضربه هستند.  مزیت دیگر این میز ها این است که، افراد در هنگام خرید صندلی نگران هماهنگ بودن آن ها با میز نیستند و می توانند به راحتی از انواع  رنگ های صندلی استفاده کنند. اما این میز ها اثر انگشت را نیز به وضوح نشان می دهند و تمیز نگه داشتن آن ها کمی مشکل تر است.

[plain]میزهای با سطح شیشه با انواع دکوراسیون ها تطابق دارند[/plain]

برای انتخاب رنگ میز ناهار خوری، از انتخاب رنگ های مد گرا خودداری کنید زیرا ممکن است در آینده ی نزدیک، این رنگ از مد بیفتد و دیگر از آن خوشتان نیاید. لذا بهتر است رنگ هایی را انتخاب نمایید که  برای مدت طولانی برایتان خوشایند باشند.

اندازه و سایز میز ناهارخوری نیز از دیگر نکاتی است که می بایست در هنگام خرید میز ناهارخوری به آن توجه داشته باشید و مانند دیگر لوازم پذیرایی، نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت و آمد مهمان ها تغییر می کند. معمولاً میز های ناهار خوری از 2 نفره شروع و تا 28 نفره ادامه دارد. برخی از افراد که خانه های بزرگ و مجللی دارند از دو دست میز ناهار خوری استفاده می کنند. در اکثر موارد یک دست سرویس ناهارخوری 6 نفره را در آشپز خانه قرار داده و یک سرویس 12 یا 24 نفره را در اتاق پذیرایی جای می دهند. اما در حال حاضرمیز ناهار خوری 6 نفره و 12 نفره جزء پرفروش ترین و زیبا ترین مدل ها به شمار می رود.

اگر در خانه های اجاره نشینی زندگی می کنید، میز و صندلی را انتخاب کنید که جابه جایی آن آسان باشد. برای این مورد میز هایی که قطعات آن ها قابل باز شدن هستند، بهترین گزینه می باشند.

خوشبختان امروزه میز ناهارخوری کمجا یا  تا شونده در بازار موجود می باشد. در صورتی که شما به استفاده از میز ناهار خوری اصرار دارید اما فضای مناسب برای آن را ندارید می تواند از میز ناهارخوری های تا شو یا کم جا استفاده کنید. این میز ها می تواند به صورت مسطح بسته و در صورت نیاز در منزل مونثاژ شوند.

برگرفته از: Forbes

محصولات پیشنهادی
اعلام قیمت در واتساپ
  • سرویس ناهار خوری شش نفره
  • شامل میز شش نفره، شش عدد صندلی
  • جنس پایه های میز چوب راش گرجستان
  • جنس پایه ها و کلاف صندلی چوب راش گرجستان
  • قابلیت تحمل وزن بالا
  • دارای طراحی زیبا و مدرن
  • دارای طراحی خاص و راحت صندلی ها
  • نشیمنگاه صندلی و نیمکت اسفنج یورتان با استحکام بالا و قابلیت انعطاف پذیری
  • دارای یک سال گارانتی
  • رنگ پارچه به انتخاب مشتری قابل سفارش است.
  • رنگ و طرح چوب مطابق تصویر قابل سفارش می باشد.
  • سفارش چوب روستیک و افرا دارای افزایش قیمت می باشد.
  • این محصول به صورت سرویس ناهار خوری 4 نفره و 8 نفره نیز قابل سفارش می باشد.
  • قیمت درج شده بدون احتساب قیمت پارچه می باشد.
  • تهیه پارچه به عهده مشتری می باشد.
تمام شد
محصول موجود نمی باشد
‎تومان0
  • سرویس میز ناهارخوری
  • سبک و دارای مقاومت بالا
  • جنس چوب نراد روسی(مغزی و رویه تمام چوب)
  • دارای صندلی هایی با نشیمن گاه دایره شکل جهت نشستن راحت تر
  • رنگ مطابق تصویر
  • قابل تعمیر
  • زمان تحویل 20 روز کاری
  • طراحی زیبا
  • مناسب برای فضای کلاسیک
  • پشتی و نشیمن از جنس چوب
  • دارای گارانتی
  • برند عاج
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود