جستجوی مطالب

قبل از خرید گرامافون کمی از آن بیشتر بدانید!

توسط 20235
پسندیدن0

خرید گرامافون یکی از انتخاب های بسیار لوکس و متفاوت از میان انواع لوازم آنتیک  تزیینی به شمار می رود. این وسیله که در گذشته  تنها کاربرد پخش صدای ضبط شده را بر عهده داشت، امروزه به عنوان یک وسیله ی دکوری مجلل و قیمتی شناخته می شود. اگر شما هم برای تزیین دکوراسیون منزل خود، به دنبال وسایل خاص و شکیلی هستید، هرگز خرید گرامافون را از یاد نبرید. این دستگاه  حتی به تنهایی می تواند نقش موثری در زیبایی و جذابیت خانه ی شما داشته باشد و همچنین باعث ایجاد یک فضای نوستالژیک زیبا در منزل شما شود.

گرامافون چیست؟

بهتر است قبل از خرید گرامافونف کمی از این دستگاه بیشتر بدانید.

گرامافون یا صفحه ی وینیل دستگاهی برای ذخیره ی سازی صدا یا موسیقی به صورت آنالوگ می باشد، این وسیله توسط توماس ادیسون، به عنوان اولین دستگاه ضبط صدا، اختراع شد و به جرأت  می-توان گفت که یکی از آلات موسیقی بود که انقلابی بزرگی در صنعت موسیقی ایجاد کرد.
البته پر واضح است که قابلیت گرامافون های امروزی بسیار بیشتر و بالاتر از گرامافون تولید شده توسط توماس ادیسون می باشد، اما به خاطر زیبایی و خاص بودن ظاهر گرامافون هنوز هم بیشتر شرکت های تولید کننده، این وسیله را به سبک و سوق سنتی و  قدیمی آن تولید می کنند.(برای آشنایی با پیشینه گرامافون در ایران این مطلب را بخوانید.)

خرید گرامافون ایستاده

انواع گرامافون

امروزه گرامافون ها در دو دسته ی کلی  " گرامافون های رومیزی "  و " گرامافون های ایستاده " یا "گرامافون مبله"  به بازار عرضه می شوند.
 هر کدام از این مدل ها زیبایی و کاربرد  خاص خود را دارند و برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند.
تنوع در انواع مختلف گرامافون این امکان را میسر نموده تا زمانی که شما برای خرید گرامافون به فروشگاه می روید یا به سایت های مختلف سر می زنید، بتوانید با توجه به فضای در نظر گرفته برای گرامافون  و دکوراسیون منزل خود هر کدام از این مدل ها را انتخاب و تهیه نمایید.
البته باید بدانید که هر کدام از این مدل ها به خودی خود، گوشه ای از منزل شما را به روشی خاص دیزاین می کنند و نگاه های همراه با تحسین  مهمان ها را، با خود به همراه خواهد آورد.

بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید گرامافون کنید تصمیم بگیرید با توجه به فضا و امکاناتی که در اختیار دارید کدام مدل گرامافون برای شما مناسب تر است.

خرید گرامافون برای چه اشخاصی یا چه فضاهایی توصیه می شود؟

برای پاسخ  واضح و بدون ابهام به این سوال فقط یک جمله وجود دارد و آن هم این است که، اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید، که می خواهید مانند یک دکوراتور ماهر، دکوراسیون منزل خود را تزیین کنید، حتماً و حتماً خرید گرامافون را در لیست لوازم تزیینی خود جای دهید.
این آلت موسیقی چه برای افرادی که با آن خاطره دارند و چه برای افرادی که ظاهر لوکس و زیبای آن را برای دکور منزل خود می پسندند، یک انتخاب منحصر به فرد است.
با توجه به ساختار و تفاوت در انواع، گرامافون ها، خرید این دستگاه برای هر فضایی نیز مناسب است. گرامافون می تواند یکی از زیبا ترین و متفاوت ترین صفحات پخش را در بین دستگاه های مشابه (مانند ضبط صوت، سینما خانواده و ... )  ایجاد کند و چشم هر ببننده ای را نوازش دهد.

گرامافون طرح قدیمی

 نحوه ی کارکرد گرامافون به چه صورت است؟

معمولاً صفحات گرام از یک دیسک تخت از جنس پلی وینیل ساخته شده اند، صدا بر روی یک شیار بسیار باریک که از دور تا دور لبه ی خارجی صفحه به سمت مرکز کشیده شده، ضبط می شود. دستگاه گرامافون دارای سوزنی است که شیار روی صفحه را لمس کرده و به این صورت صدای ضبط شده بر روی شیار پخش می شود.
صفحات گرامافون این قابلیت را دارند که می توان از هر دو طرف صفحه برای ضبط صدا استفاده کرد و معمولاً صداهایی که روی هر یک از طرفین صفحه ضبط می شوند با هم متفاوت هستند.
زمانی که شما برای اولین بار صفحه ی گرام را روی گرامافون گذاشته و گوش می کنید، درگیر یک حس نوستالژیک بسیار زیبا و باور نکردنی خواهید شد و این حس برای همیشه در خاطر شما خواهد ماند.

قابلیت های دستگاههای گرامافون جدید

البته همان طور که پیش تر نیز عنوان شد گرامافون های امروزی دارای  ساختاری بس پیچیده¬تر و مفصل¬تر و قابلیت هایی بسیار بیشتری نسبت به گرامافون های قدیمی هستند.
پخش صفحه، قابلیت پایه کلیه مدل های گرامافون جدید می باشد. می توانید از طریق گوشی موبایل تان و با اتصال از طریق تکنولوژی بلوتوث هر آهنگی را که دوست داشته باشید از طریق دستگاه گرامافون تان گوش کنید. یا با یک کارت SD یا یک فلش هزاران موسیقی را پخش کنید.پخش CD یا DVD یا نوار کاست از دیگر امکاناتی است که بعضی از دستگاه های گرامافون از آن پشتیبانی می کند و ممکن است برای شما هم داشتن این امکانات مهم باشد.
کیفیت و وضوح صدای بالا از دیگر امکانتی است که شنوندگان این وسیله، را با طعم وسیع تری از موسیقی آشنا می کند.
شما می توانید با خرید گرامافون از دو کاربرد متفاوت آن ( جنبه ی زیبایی و جنبه ی کاربردی ) به طور هم زمان بهرمند شوید.

[plain]پخش صفحه، پایه ای ترین امکانات همه دستگاه های گرامافون جدید می باشد.[/plain]

چگونه می توانید صدای خود را بر روی صفحه ی، گرامافون ضبط کنید؟

برای بسیاری از افرادی که قصد خرید گرامافون دارند یا حتی برخی از کسانی که  قبلا گرامافون را تهیه کرده اند، همواره این سوال وجود دارد که چگونه می توانند صدای خود یا موسیقی که دوست دارند را بر روی صفحه ی گرامافون ضبط کنند.
برای ایجاد این کار چند چیز لازم است، ابتدا یک لوله که مانند میکروفون در جلوی دهان قرار بگیرد تا ارتعاشات صوتی بتوانند در آن جمع شوند و از آن عبور کنند.  دوم، یک صفحه ی گردان که به راحتی و نرمی بر جای خود بلغزد. سوم، یک سوزن یا چیزی شبیه به آن  و چهارم، یک صفحه ی نرم و مومی شکل که بر روی صفحه ی گردان قرار بگیرد و بتواند زیر سوزن بچرخد.
حال اگر کسی در برابر این لوله یا میکروفون صحبت کند و یا آواز بخواند، ارتعاشات صوتی از درون آن عبور کرده و به صفحه ی گردان برخورد کرده و آن را می لرزاند.
آنگاه همراه با این صفحه ی گردان، صفحه ی مومی شکل نیز شروع به لغزیدن می کند و سوزنی که بر رویش قرار گرفته، پیوسته شیار هایی را بر روی صفحه نقش می زند. به این طریق سوزن پیوسته،  شیار هایی دایره وار و منظم و پشت سر هم را روی صفحه ی مومی ایجاد می کند و با حک کردن ارتعاشات صوتی، صدای گوینده یا خواننده را در گرامافون ضبط می کند.
برای شنیدن صدای ضبط کرده ی خود کافیست سوزن نرم تری به جای سوزن اولی قرار دهید، اکنون صفحه ی مومی شکل را در زیر این سوزن به گردش در آورید، خواهید دید که این سوزن درست در بین شیار هایی که  سوزن قبلی به وجود آورده است، به گردش در می آید. در اثر گردش سوزن، صفحه ی گرام نیز به ارتعاش در آمده و صدای ضبط شده ی شما در لوله طنین انداز می شود.

کلام آ[ر اینکه، برای گوش سپردن به یک نوای آرمش بخش، خرید گرامافون را به شما صد در صد توصیه میکنیم. خرید این دستگاه تصمیمی است که هیچ کس را پشیمان نخواهد کرد.

محصولات پیشنهادی
تمام شد
محصول موجود نمی باشد
‎تومان0
  • گرامافون ایستاده
  • رنگ مطابق تصویر
  • گیرنده دو موج رادیو
  • دارای بلوتوث
  • درگاه USB
  • پخش CD و MP3 و DVD
  • حافظه USD و  SD
  • دارای ریموت
  • نوار کاست
  • فیش های صدا و تصویر
  • بدنه چوب
  • شیپور آبکاری شده
  • برند والتر
  • دارای 1 سال گارانتی
  • مناسب برای دکوراسیون کلاسیک
تمام شد
محصول موجود نمی باشد
‎تومان0
  • گرامافون
  • رومیزی
  • شیپور آبکاری شده
  • بدنه چوبی
  • (AM,FM)گیرنده دو موج رادیو
  • دارای یک سال گارانتی برند والتر
  • دارای ورودی فلش مموری USB
  • قابلیت پخش از طریق بلوتوث
  • مناسب برای دکوراسیون کلاسیک
  • طراحی قدیمی
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود