جستجوی مطالب
مطالب پیشنهادی

ترفندهای چیدمان خانه های کوچک را بیاموزید!

توسط 7907
پسندیدن0

رازهای زیبایی یک خانه همیشه برای مهمانان جالب و سوال برانگیز است.

چیدمان خانه مهم ترین رمز یک زیبایی دل انگیز است. تیم تحریریه شیک و تک قصد دارد مطالبی را درجهت تغییر و بهبود دکوراسیون منزل شما در اختیار اعضای ویژه خود قرار دهد.

قصد داریم با طرح سلسله مباحثی در رابطه با دکوراسیون تک تک اجزای خانه ، ترفندهایی را به شما آموزش دهیم  تا با تغییرهای کوچک ، بهبود فوق العاده ای را در چیدمان خانه خود شاهد باشید .

با  مطالعه مقاله های این دسته دیگر دغدغه ای در رابطه با این موضوعات نخواهید داشت .

چگونه آشپزخانه کوچک مان را بچینیم تا دل بازتر شود و تمام وسایل مورد نیازمان در دسترس باشد و از اینکه باید هر روز چند ساعتی از وقت مان را در آن بگذرانیم احساس عذاب نکنیم ؟

با اتاق خواب های کوچک و کم نور جه کنیم ؟ اتاق خواب هایی که  از خوابیدن در آن اتاق احساس آرامش نمی کنید یا همیشه احساس کسالت دارید. چه تغییری می تواند آن را بهبود دهد ؟

با اتاق کودک مان چه کنیم تا علاوه بر اینکه او را از آسیب های محیطی دور نگه می دارد بتواند محیطی باشد که امروز و آینده اش را بهتر رقم زند!

چطور یک اتاق نشیمن راحت و دنج داشته باشیم تا از سپری کردن وقت خود با اعضای خانواده در آن احساس لذت ببریم ؟

چطور از عهده چیدمان یک سالن پذیرایی شیک بر آییم ؟

چیدمان اسباب خانه نیازمند تنوع و تغییر می باشد.دکوراسیون تکراری باعث خستگی روح و روان اعضای خانواده شده و احساس روزمرگی و تکرار به وجود می آورد. با شیوه های ساده نیز می توان دکوراسیون یک خانه را تغییرداده وتنوع ایجاد کرد تا محیط متنوع و جذابی را داشته باشیم.

کارهای ساده ولی بسیار مهم که تاثیر بسزایی درشادابی و بهبود عملکردتان دارد. همه این اسرار را بایستی یک به یک کشف کنیم و به کار ببریم تا یک محیط گرم وصمیمی در خانه بوجود آوریم تا در کنار هم روزهای خوشی را سپری کنیم.

بزرگ جلوه دادن آشپزخانه با کابینت شیشه ای

چیدمان آشپزخانه های کوچک:

آشپزخانه مرکز زندگی، روزانه خانواده هاست از این رو به آن قلب خانه هم می گویند. اما همه ما شانس داشتن یک آشپزخانه بزرگ و دلباز را نداریم، ولی اگر از ترفندهای هوشمندانه چیدمان آشپزخانه کوچک استفاده کنیم این مسئله آنقدر ها هم مهم نیست.

این مطلب را از دست ندهید چطور مانند یک دیزاینر حرفه ای از رنگ سال در دکوراسیون منزل مان استفاده کنیم؟

چیدمان آشپزخانه کوچک

برای اینکه آشپزخانه کوچک تان بزرگ تر و دلباز تر به نظر برسد نکات زیر را رعایت کنید:

حتما می دانید که نور پردازی تأثیر بسیار زیادی بر چشم انداز یک دکوراسیون دارد. اضافه کردن یک لامپ بزرگ و پر نور به یک آشپزخانه کوچک و تاریک شاید تأثیر قابل توجهی داشته باشد، اما اعمال برخی از تغییرات جزئی یا استفاده از عناصری که خاصیت انعکاس نور را دارند تأثیر هر روشنایی، اعم از طبیعی یا مصنوعی را تا چندین برابر افزایش داده و تصویر بزرگ تر و جادارتری از آشپزخانه شما را به اجرا می گذارد.

برای رسیدن به این هدف سعی کنید حد امکان از کابینت های شیشه ای استفاده کنید، این کار باعث می شود نور در فضا منعکس شده و آشپزخانه بزرگ تر جلوه کند.

استفاده از نور در طراحی آشپزخانه کوچک

رنگ های روشن به علت انعکاس نور و ایجاد خطای دید فضاهای کوچک و تاریک را جادار تر و دلباز تر نشان می دهند، اگر استفاده از کابینت های شیشه ای برایتان امکان پذیر نیست، از کابینت هایی با رنگ های روشن خصوصاً سفید کمک بگیرید.

آینه ها در انعکاس روشنایی و بزرگ تر کردن فضاهای کوچک توانایی ویژه ای دارند، با اضافه کردن شان به آشپزخانه های کوچک می توانید از این قدرتشان استفاده کنید، به خصوص اگر آن ها را مقابل پنجره یا نور گیرها نصب کنید.

از نصب پرده های تیره، کلفت و ضخیم خودداری کنید و با انتخاب پرده های حریر اجازه دهید شعله های نور خورشید وارد آشپزخانه شود.

به طور جدی از شلوغ شدن پیشخوان، روی کابینت ها و کانتر آشپزخانه جلوگیری کنید. چرا که شلوغی علاوه بر کوچک کردن فضا باعث ایجاد حس سردرگمی می شوند.

اگر اصرار به اضافه کردن میز ناهارخوری به آشپزخانه کوچک تان را دارید، حتما از میز ناهار خوری های تاشو استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید: چیدمان مدرن با قانون دو سوم

بزرگ کردن اتاق خواب با تخت های جمع شونده

چیدمان اتاق خواب کوچک

چیدمان خانه های کوچک درد سرهایی دارد، اما اگر با تکنیک های چیدمان فضاهای کوچک آشنا باشید به راحتی می توانید از پس این مشکلات بر آمده و دکور بسیار زیبا و دلنوازی را برای چنین فضاهایی خلق کنید. چنانچه اتاق خواب شما به خاطر کوچکی و کم جایی همیشه نامرتب و بهم ریخته است، بهتر است راهکارهای زیر را مرور کنید.

  • از تخت هایی که در قسمت زیر خود کشو دارند استفاده کنید.
  • با ساختن کمد از فضاهای کم دو طرف تخت استفاده بهینه کنید.
  • پرده ها را به حداقل رسانده و در صورت امکان از پرده های نازک استفاده کنید.
  • وسایل اصلی و دیوارها را به رنگ سفید در آورده و از رنگ های روشن و ملایم به عنوان رنگ های مکمل برای عناصر دکوری استفاده کنید.
  • به جای چندین شلف ، کمد و نگهدارنده در هر گوشه اتاق از یک کمد یا نگهدارنده سرتاسری بزرگ استفاده کنید.
  • از آینه ها و خاصیت شان در ایجاد خطای بصری و بزرگ کردن فضاها استفاده کنید.
  • به جای تخت های ثابت از تخت های جمع شونده یا تاشو استفاده کنید.
  • از لوستر، آباژر، لامپ های کم مصرف و ... استفاده کنید، چرا که نورپردازی های تزئینی با ایجاد شکل های مختلفی از نور و روشنایی علاوه بر زیبایی و دل انگیز شدن فضا، کاری می کنند که فضا کوچک، بزرگ تر به نظر برسند.
  • وسایل اضافی را از اتاق خواب خود خارج کرده و با ایجاد نقطه های خالی اجازه دهید اتاق فضایی برای نفس کشیدن داشته باشد.

قفسه بندی اتاق کودک برای بزرگ نشان دادن آن

چیدمان اتاق خواب کوچک کودک

اگر اتاق کودک تان، کوچک است و شما نمی توانید به راحتی آن را سامان دهی کنید، نکات زیر را با دقت بخوانید.

تخت کودکتان را کمی بالا تر نصب کرده و قسمت زیرین آن را با نصب کشو یا چیدن سبدهای هم شکل و هم اندازه، قفسه بندی کنید، تا کودکتان به راحتی بتواند تمامی لوازم دم دستی خود را در این قفسه ها جای دهد.

از میز تحریر های تاشو و جمع شونده که بر روی دیوار نصب می شوند استفاده کنید. کودک زمانی که به این میز نیاز دارد آن را باز کرده ، و بسته بودن آن در سایر مواقع باعث خلوت تر بودن فضای اتاق می شود.

فضاهای پرت یا گوشه های اتاق را با شلف ها و قفسه های مناسب طبقه بندی کرده و از آن ها برای جای دهی کتاب ها و اسباب بازی های کودک استفاده کنید.

اگر بیشتر از یک فرزند باید از یک اتاق استفاده کنند از تخت های دو یا چند طبقه کمک بگیرید.

به جای استفاده از تخت و کمد جدا، از شکل ادغام شده میز تحری، تخت و کمد کودک استفاده کنید و با اشغال فضای کمتر از همه امکانات بهره بگیرید.

از خرید وسایل اضافی و اسباب بازی های رنگارنگ و جور واجور خود داری کنید. زیرا در صورتی که جای مناسبی برای نگهداری از این وسایل نداشته باشید، شلوغی ایجاد شده به وسیله همین وسایل باعث بهم ریختن تعادل کودک خواهند شد.

این مطلب را از دست ندهید: خرید سرویس خواب نوزاد را جدی بگیرید!

چیدمان اتاق نشیمن کوچک

چیدمان نشیمن راحت و دلنشین

چیدمان نشیمن باید طوری باشد که افراد خانواده را برای دور هم بودن و گپ زدن های خانوادگی جذب کند. برای رسیدن به این هدف شما باید مسائل زیادی را در نظر بگیرید. یکی از مهم ترین عوامل سبک دکوراسیون این فضا است. معمولاً نشیمن هایی که دکوراسیون آن ها به سبک سنتی چیده شده یا از عناصر و اکسسوری های سنتی برای دیزاین آن ها استفاده شده است، دعوت کنندگی بیشتری داشته و حس آرامش و راحتی را القا می کنند.

دکور کردن دیوارها با عکس های خانوادگی و یا ساخته های تزئینی افراد خانواده صمیمیت بیشتری را برای این فضا ایجاد می کند.

حذف تلویزیون از اتاق نشیمن می تواند یک ایده موثر برای ایجاد تمرکز برای گفتگوها و دورهمی های خانوادگی باشد.

با کمک مبل های راحتی و اضافه کردن کوسن های مناسب و زیبا بر روی آن ها حس گرمی و صمیمیت را برای نشیمن خود ایجاد کنید.

فرش ها آفریننده آرایه وسیعی از احساس گرما و صمیمیت، آرامش و زندگی هستند. استفاده از فرش به جای هر کف پوش دیگری را برای این اتاق امتحان کرده و خودتان شاهد تأثیراتش باشید.

چیدمان مبلمان برای اتاق پذیرایی کوچک

با حذف وسایل غیر ضروری و اضافه، فضای دلبازتر و جذاب تری را برای نشیمن خود به وجود بیاورید.

حین چیدمان خانه از انواع مختلف نور پردازی ها بهره گرفته و فقط به نور پردازهای سقفی قانع نشوید. همچنین استفاده از نور پردازی های مناسب برای فضاهای پرت، کنج ها و فرورفتگی ها باعث جلوه گری و ایجاد حس گرما و صمیمیت آن ها و در نهایت جذب افراد به این محیط می شود.

با اضافه کردن گیاهان زنده به دکوراسیون نشیمن طراوت و شادمانی را به این محیط هدیه بدهید.

به حد کافی از دکوری ها و عناصر تزئینی مناسب استفاده کنید. استفاده بیش از حد از اکسسورها سبب شلوغی و بهم ریختگی و نبود عناصر تزئینی هم حس خلاء را القا می کند.

از پالت رنگی گرم برای دکور کردن نشیمن استفاده کنید، چرا که رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و طوسی فاقد روح بوده، روابط افراد را محدود و به مرور گرمی و سر زندگی را از محیط خانواده دور می کند.

این مطلب را از دست ندهید: چطور خانه را بزرگتر نشان دهیم؟

چیدمان شیک پذیرایی

یکی از زیبا ترین اما پیچیده ترین قسمت های چیدمان خانه، دکور کردن نگین خانه یعنی سالن پذیرایی است. چرا که این محدوده اصلی ترین منطقه ای است که شما می توانید هنر و سلیقه خود را در معرض دید مهمان ها بگذارید، بنابراین باید وسواس بیشتری برای طراحی دکوراسیون آن به خرج دهید.

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

چند نکته طلایی برای چیدمان شیک پذیرایی

به کمک دیوار پوش های شیک و مناسب جلوه بصری زیبایی را برای پذیرایی ایجاد کرده و به دیوار ها عمق بدهید. اما یادتان باشد توجه به هارمونی و تعادل بین دیوار پوش و دکوراسیون پذیرایی جزء اصلی ترین فاکتورهایی است که برای این کار، باید مد نظر داشته باشید. مثلاً اگر قرار است پذیرایی خود را با عناصر و اکسسوری های زیادی دکور کنید، بهتر است یک دیوار پوش ساده و در صورتی که عاشق خلوتی و عبور جریان هوا از بین وسایل اتاق هستید از یک دیوارپوش طرح دار کمک بگیرد.

حد امکان از مبل های استیل و سلطنتی برای چیدمان پذیرایی خود استفاده کرده و آن ها را به نحوی زیبا حول یک نقطه کانونی مانند شومینه، تلویزیون و ... بچینید.

اگر واقعاً تصمیم دارید پذیرایی شما چیدمان شیکی داشته باشد، کنسول ها را فراموش نکنید. اضافه کردن یک آینه و کنسول متناسب با سبک دکوراسیون پذیرایی، استایل چیدمان پذیرایی شما را به کلی تغییر داده و نگاه های تحسین برانگیز بسیاری را جلب خواهد کرد.

از اکسسورهای محدود اما خاص برای دکور کردن پذیرایی استفاده کنید. لازم نیست هر گوشه و کناری از پذیرایی را با یک شیء نامتعارف پر کنید، به جای آن چند آیتم خاص و مجلل اما متناسب با نوع چیدمان پذیرایی انتخاب و با قرار دادن در جایگاه مناسب جلوه شیک و دلنوازی را برای پذیرایی خود ایجاد کنید.

لایه های مختلفی از نور پردازی ها را ایجاد کنید، با استفاده از لوسترهای مناسب نور اصلی اتاق راتأمین و به کمک سایه روشن های ایجاد شده توسط آباژورهای ایستاده یا دیواری، شمع و شمعدان های شیک، فانوس های دکوری زیبا یا هر نورپردازی تزئینی دیگری یک لمس لطیف و چشم نواز را برای این محیط خلق کنید.

محصولات پیشنهادی
تمام شد
محصول موجود نمی باشد
‎تومان0
  • سرویس ناهارخوری
  • دو نفره
  • شامل یک میز ناهار خوری دونفره و دو  عدد نیمکت چوبی یک نفره
  • جنس چوب نراد روسی(مغزی و رویه تمام چوب)
  • سبک
  • دارای مقاومت بالا
  • مناسب برای فضای خانگی و رستوران
  • امکان استفاده برای فضاهای کوجک 
  • امکان جا دادن نیمکت در زیر میز برای جاگیری کمتر
  • طراحی زیبا
  • دارای یکسال گارانتی
  • سرویس مبلمان هفت نفره
  • جنس کلاف چوب راش
  • جنس روکش پارچه
  • جنس پشتی و نشیمنگاه فوم پلی اورتان
  • جنس پایه چوب راش
  • قیمت مندرج بدون احتساب هزینه پارچه می باشد
  • پارچه پیشنهادی: گونی بافت یا کتان
  • شامل: یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره، دو عدد مبل تک نفره
  • رنگ مطابق تصویر
  • دارای 24ماه گارانتی
  • قابلیت شستشوی روکش
  • برند تولیکا
  • مقاومت و استحکام بالا
اعلام قیمت در واتساپ
  • نیم ست چهار نفره
  • شامل یک عدد کاناپه دو نفره، دو عدد مبل تک نفره
  • جنس کلاف صندلی چوب سفید
  • جنس پایه و پاسنگ: راش گرجستان اعلا
  • قابلیت تحمل وزن بالا
  • دارای طراحی خاص و راحت صندلی ها
  • نشیمنگاه و پشتی مبل اسفنج یورتان با استحکام بالا و قابلیت انعطاف پذیری
  • دارای تشک چسبی و قابلیت جابه جایی تشک
  • جنس بدنه مبل: فایبرگلاس
  • گارانتی یک ساله شرکت رنزو
  • رنگ پارچه به انتخاب مشتری قابل سفارش است.
  • رنگ و طرح چوب مطابق تصویر قابل سفارش می باشد.
  • سفارش چوب روستیک و افرا دارای افزایش قیمت می باشد.
  • قیمت درج شده بدون احتساب قیمت پارچه می باشد.
  • تهیه پارچه به عهده مشتری می باشد.
اعلام قیمت در واتساپ
  • سرویس ناهار خوری شش نفره
  • شامل میز شش نفره، شش عدد صندلی
  • جنس صفحه میز چوب با روکش گردو
  • جنس پایه های میز چوب راش گرجستان
  • جنس پایه ها و کلاف صندلی چوب راش گرجستان
  • قابلیت تحمل وزن بالا
  • دارای طراحی زیبا و مدرن
  • دارای طراحی خاص و راحت صندلی ها
  • نشیمنگاه صندلی و نیمکت اسفنج یورتان با استحکام بالا و قابلیت انعطاف پذیری
  • دارای یک سال گارانتی
  • رنگ پارچه به انتخاب مشتری قابل سفارش است.
  • رنگ و طرح چوب مطابق تصویر قابل سفارش می باشد.
  • سفارش چوب روستیک و افرا دارای افزایش قیمت می باشد.
  • این محصول به صورت سرویس ناهار خوری 4 نفره و 8 نفره نیز قابل سفارش می باشد.
  • قیمت درج شده بدون احتساب قیمت پارچه می باشد.
  • تهیه پارچه به عهده مشتری می باشد.
تمام شد
محصول موجود نمی باشد
‎تومان0
  • تبدیل میز دو نفره به 4 نفره
  • قابل تاشدن از هر دو طرف
  • دارای سه کشوی چوبی
  • سبک و دارای مقاومت بالا
  • جنس چوب نرادروسی(مغزی و رویه تمام چوب)
  • زیبایی بالای کار به دلیل مشهود بودن بافت چوب در کار
  • انسجام بالای کار به دلیل جنس بدنه تمام چوبی
  • حمل ساده و آسان
  • شکل دایره
  • دارای یک سال گارانتی
اعلام قیمت در واتساپ
  • صندلی اپن
  • جنس پایه ها و کلاف صندلی چوب راش گرجستان
  • قابلیت تحمل وزن بالا
  • دارای طراحی زیبا و مدرن
  • دارای طراحی خاص و راحت صندلی ها
  • نشیمنگاه صندلی اسفنج یورتان با استحکام بالا و قابلیت انعطاف پذیری
  • دارای یک سال گارانتی
  • رنگ پارچه به انتخاب مشتری قابل سفارش است.
  • رنگ و طرح چوب مطابق تصویر قابل سفارش می باشد.
  • سفارش چوب روستیک و افرا دارای افزایش قیمت می باشد.
  • قیمت درج شده بدون احتساب قیمت پارچه می باشد.
  • تهیه پارچه به عهده مشتری می باشد.
تمام شد
محصول موجود نمی باشد
‎تومان0
  • سرویس میز ناهارخوری
  • سبک و دارای مقاومت بالا
  • جنس چوب نراد روسی(مغزی و رویه تمام چوب)
  • دارای صندلی هایی با نشیمن گاه دایره شکل جهت نشستن راحت تر
  • رنگ مطابق تصویر
  • قابل تعمیر
  • زمان تحویل 20 روز کاری
  • طراحی زیبا
  • مناسب برای فضای کلاسیک
  • پشتی و نشیمن از جنس چوب
  • دارای گارانتی
  • برند عاج
مطالب پیشنهادی
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود