جستجوی مطالب

چطور یک جشن سالگرد ازدواج به یاد ماندنی برگزار کنیم؟

توسط 39315
پسندیدن0

مسلماً جشن سالگرد ازدواج برای یک زوج عاشق کمتر از مراسم ازدواج نیست، اما از آنجایی که جشن گرفتن در ذهن اکثریت ما به معنی خرج کردن پول هنگفت و خرید هدیه، کیک و رزرو رستوران، هتل، کافی شاپ و ... گرانقیمت تعریف شده، تعداد بالایی از زوج ها برای چنین جشنی خودشان را درگیر تجملات و ریخت و پاش های اضافی می کنند تا حدی که نگرانی های بیش از اندازه ی آن ها، گاهی مزه ی شیرین این جشن را به تلخی مبدل می کند.

تجربه ثابت کرده است که در جشن سالگرد ازدواج پول در درجه ی دوم اهمیت قرار دارد و در اصل حس درونی فرد نسبت به همسر و علاقه و اشتیاق او برای خلق یک روز زیبا و به یاد ماندنی از طریق خلاقیت و ابتکار و کارهای هنری اولویت این ماجرا است.

به علت بالا بودن میزان اهمیت جشن سالگرد ازدواج برای یک زوج عاشق، تصمیم گرفتیم این مطلب را به بهترین و موثر ترین ایده ها برای خلق یک جشن زیبا و پر شور و تا حد ممکن کم هزینه برای سالگرد ازدواج اختصاص دهیم، امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید زیبا ترین و خاطره انگیز ترین جشن سالگرد ازدواج خود را تدارک ببینید.

جشن سالگرد ازدواج

تزیین خانه

تزیین خانه برای سالگرد ازدواج یکی از اصولی ترین مواردی است که تمامی کسانی که قصد برگزاری جشن سالگرد ازدواج دارند، به آن اهمیت می دهند و سعی می کنند این تزئینات را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

برای این منظور سعی کنید با کمی خلاقیت و ابتکار بخش های مختلف خانه را به بهترین و رمانتیک ترین شکل ممکن تزیین کنید. برای مثال می توانید چندین عکس اسپرت زیبا و دو نفره ی خود را چاپ کرده و آن ها را با روش های زیبایی در اتاق خوابتان بچینید، یکی از این نمونه ها می تواند وصل کردن هر عکس به یک بادکنک هلیومی و رها کردن این بادکنک در بالای تخت خوابتان باشد.

پر کردن تخت خواب با گلبرگ های زیبا و یا نوشتن جملات عاشقانه و حروف مخصوص و قرار دادن عکس های خاص دو نفره در لابه لای گلبرگ ها می تواند ایده دیگری برای تزیین اتاق خوابتان باشد.

از تزیین میز پذیرایی تان غافل نشوید، این میز بسته به نوع جشن شما می تواند تزئینات متفاوتی داشته باشد. اما قرار دادن یک گلدان زیبا پر از گل های طبیعی، جاشمعی های کوچک و بزرگ با شمع های روشن، حس و حال بسیار زیبایی در پذیرایی شما به وجود می آورد. برای ایده گرفتن در این زمینه می توانید مطلب تزیین میز پذیرایی را مطالعه کنید.

وصل کردن یک ریسه یا حلقه ای از گل به در ورودی، می تواند پیغامی از عشق و محبت را در حین ورود همسرتان به او منتقل کند.

آویزان کردن ریسه های قلبی شکل از سقف خانه و چسباندن تعدادی عکس از بهترین خاطراتتان با گیره های فانتزی به بند یا طناب های تزیینی می تواند نمونه دیگری از تزئینات شما باشد.

زیبایی و شکوه بادکنک های هلیمومی را از یاد نبرید، بهتر است در هر جشنی برای تزیین از این بادکنک ها کمک بگیرید

اولین جشن سالگرد ازدواج

تهیه ی غذای مورد علاقه

تهیه غذای مورد علاقه ی همسر، شاید در نگاه اول کار بسیار ساده و غیر رمانیکی به نظر برسد، اما اگر حین تهیه ی غذا کمی عشق چاشنی آن کنید، ( با توجه به علم کوانتمی عشق ورزیدن حین درست کردن غذا باعث طبخ سالم و عالی شدن مزه ی غذا می شود ) و میز غذای خود را با روش های زیبای میزآرایی بچینید، مطمئناً تصویر زیبایی از سالگرد ازدواج خود در ذهن همسرتان حکاکی می کنید.

اگر فرصت درست کردن غذا را ندارید، غذای مورد علاقه ی او را از رستوران مناسبی تهیه نموده و سپس خودتان میز زیبایی را برای چنین جشنی تزیین کنید. خوشبختانه امروزه با وجود طبخ انواع غذاهای خانگی و صنعتی تهیه ی هر نوع غذایی به راحتی میسر می باشد.

در این قسمت مطالعه ی مقالعه ی ما تحت عنوان اصول چیدمان میز ناهار خوری می تواند مفید باشد.

چگونه جشن سالگرد ازدواج را جشن بگیریم

سورپرایز کردن همسر با دعوت کردن از مهمان های خاص

اگر دوست دارید در جشن سالگرد ازدواجتان مهمان داشته باشید، خوب است در انتخاب مهمان هایتان دقت کنید. در چنین مراسم هایی دوستان صمیمی و خانواده های نزدیک بهترین گزینه هستند، زیرا شما می خواهید در این جشن راحت و خوشحال باشید و تا حد ممکن در چارچوب تعارف ها قرار نگیرید. دعوت کردن مهمان هایی که با آن ها رودربایستی دارید و حضورشان شما را معذب می کند، حس و حال جشن شما را دستخوش تغییرات ناخواسته می کند.

می توانید دوستان صمیمی یا خانواده های نزدیکتان را به یک رستوران دعوت کرده بدون آنکه به همسرتان اطلاع دهید، سپس با بردن همسرتان به این رستوران او را سورپرایز کنید.

برای تحت تاثیر قرار گرفتن بیشتر همسرتان می توانید، از قبل با صاحب رستوران صحبت کرده تا نزدیک ساعات ورود شما و همسرتان قسمتی از رستوران را با شمع های روشن و گل های زیبا و افکت های رنگی تزیین و آهنگ ملایم و عاشقانه ای را پخش نماید.

بدون هماهنگی با همسرتان، دوستان و افراد مورد علاقه او را به خانه دعوت کرده و با به وجود آوردن صحنه ها و سورپرایز های زیبا منتظر ورود همسرتان باشید.

اگر همسر شما جزء کسانی است که تاریخ های مهم زندگی تان را فراموش می کند، از این فرصت برای سورپرایز کردن او استفاده کنید. می توانید با چند نفر از دوستان یا اقوام صحبت کرده و ماجرا را با آن ها در میان بگذارید، سپس کادو و کیک تهیه کرده و با این افراد به یک باغ زیبا یا منظره ای دل انگیز در بیرون از شهر بفرستید، سپس شما و همسرتان هم به آن ها ملحق شده و جشن بگیرید.

سورپرایز جشن سالگرد ازدواج

ایده های خاص حین برگزاری جشن سالگرد ازدواج

خیلی از افراد تمایل به یاد آوری و تکرار خاطرات شب عروسی در سالگرد ازدواج خود دارند، برای این منظور می توانید، لباس عروسی کرایه کرده و در آرایشگاه با همسرتان قرار بگذارید، سپس همراه او به آتلیه رفته و عکس های زیبایی بگیرید. برگشت شما با آرایش و لباس عروس به خانه در یک حضور دو نفره می تواند شب خاصی را برای شما به ارمغان بیاورد.

پخش دوباره فیلم مراسم ازدواجتان هم می تواند یادآورخوبی از جشن عروسیتان باشد، همچنین در صورت داشتن مهمان، این فیلم می تواند به عنوان بهترین سرگرم کننده مرتبط با جشن به خوبی خودنمایی کرده و بساط شادی و هیجان را فراهم نماید.

تهیه کردن یک پکیج از عکس های اسپرت شما و همسرتان و پخش آن در شب سالگرد ازدواج هم می تواند صحنه هایی از عشق و دلدادگی شما را به تصویر بکشد.

اگر عاشق موسیقی و رقص هستید، تمرین یک رقص دو نفره و اجرای آن در این شب می تواند باعث ایجاد حس نشاط و برانگیختگی برای شما و مهمان هایتان شود.

باکس های کوچکی را تهیه کرده و در آن ها اول حروف نام خود و همسرتان را با رز قرمز بنویسید، سپس بقیه ی فضای خالی باکس را با رز سفید پر کنید تا حروف نوشته شده با رزهای قرمز نمای برجسته تری پیدا کنند.

اگر نام شما و همسرتان از تعداد حروف کمی تشکیل شده می توانید به تعداد حروف نام ها باکس تهیه کرده و تمام حرف را با گل نوشته و سپس باکس های را به ترتیب کنار هم بچینید. با این ترفند طراوت گل ها را با ایده ی بسیار زیبا به خانه آورده اید..

تم جشن سالگرد ازدواج با بادکنک

تهیه کادو برای سالگرد ازدواج

رسیدیم به اصلی ترین و دغدغه برانگیز ترین قسمت ماجرا، یعنی خریدن کادو. اینکه چه چیزی بخریم که هم خاص باشد،هم زیبا، بسیار جنجال برانگیز است. در ادامه ایده های نابی به عنوان خاص ترین کادو سالگرد ازدواج معرفی خواهیم کرد تا بتوانیم کمی از دغدغه های شما برای چنین مراسم زیبایی بکاهیم.

در قدم اول سعی کنید هدیه ی شما حتماً جنبه شخصی داشته باشد و برگرفته از سلیقه و خواسته های درونی همسرتان باشد.

چقدر لذت بخش است یکی از نقاشان مطرح، نقاشی همسرتان را با ایده ی بکری نقاشی کرده و در چنین روزی وی شاهد نصب این نقاشی در بهترین مکان باشد.

به حلقه های ساده ای فکر کنید که نام هر دوی شما روی آن حکاکی شده باشد. اگر ایده ی حلقه برایتان ساده به نظر می رسد، روز و تاریخ ازدواجتان را بر روی یک جاشمعی برنزه یا فلزی حکاکی کنید و در جشن سالگرد ازدواج این جاشمعی را به همسرتان هدیه بدهید.

تهیه دو لباس با سایز مختلف اما یک رنگ و یک شکل با چاپ یک عکس دو نفره یا نوشته ای زیبا مربوط به خودتان هم می تواند، به عنوان یک ایده ی خاص مطرح شود.

امروزه دم دستی ترین وسیله ی هر فرد گوشی اوست که در طول روز بارها به دست گرفته و از آن استفاده می کند. یک قاب گوشی با چاپ یک عکس دو نفره می تواند در هر لحظه و هر مکانی، یاد شما را در ذهن همسرتان تداعی کند.

تزیین جشن سالگرد ازدواج

اگر همسرتان به شهر یا کشور خاصی علاقه دارد، نزدیک ترین بلیط تور چنین مکانی را تهیه و در این شب به او تقدیم کنید.

مسلماً هر فردی در هر زمان و هر سنی نیاز دارد تا در مورد داشته ها و لیاقت های خود ستایش شود، چه فرصتی بهتر از سالگرد ازدواج برای ابراز چنین حسی به همسرتان سراغ دارید. برای این کار می توانید یک فیلم کوتاه تهیه و در آن در مورد تمام مواردی که باعث شده تا شما از بین میلیون ها آدم همسرتان را به عنوان شریک زندگی انتخاب کنید و اینکه چه مواردی باعث شده تا امروز در کنارش باشید را با کلمات زیبایی عنوان کنید.

اگر جسارت چنین کاری را ندارید همین گفته ها را با خط زیبا و کلمات مناسب بر روی برگه های رنگی نوشته و با تزیین زیبایی تقدیمش کنید و شاهد تغییر حالت چهره اش حین خواندن جملات خود باشید.

در مقاله های بعدی در خصوص برگزاری جشن سالگرد ازدواج در رستوران و برگزاری جشن سالگرد ازدواج دو نفره بیشتر توضیح خواهیم داد.

می توانید ایده ها و ابتکاراتی که در برگزاری جشن ازدواج تان به کار برده اید در پایین این پست به اشتراک بگذارید تا به نام شما در همین مطلب درج شود و سایر دوستان نیز از آن استفاده کنند.

خرید ظروف پذیرایی از شیک و تک

نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود