جستجوی مطالب

10 وسیله ضروری که می بایست در سفر با ماشین به همراه خود ببرید!

توسط 13423
پسندیدن0

سفرهای جاده ای اغلب بسیار سرگرم کننده تر از آن چیزی هستند که تصور می کنید. توقف در کنار جاذبه های جاده ای، گوش کردن به موسیقی های دلخواه در تمام طول مسیر، آشپزی کردن در فضاهای باز، خوابیدن در کنار جاده و .... همگی بسیار خاص و خاطره ساز هستند.

اما انتخاب درست ضروریات سفر جاده ای و جاسازی مناسب آن ها در ماشین مهم ترین نکته برای چنین سفرهایی می باشد. از این رو شیک و تک تصمیم دارد در این پست لیستی از اساسی ترین وسایل سفر با ماشین و نحوه درست جای دهی آن ها را عنوان کند، تا سهم کوچکی در افزایش لذت و امنیت سفر شما را به خود اختصاص دهد.

لوازم ضروری سفر با ماشین

نحوه انتخاب ضروری ترین وسایل سفر با ماشین

اینکه شما تصمیم دارید با وسیله خود در یک سفر چند روزه مناطق دیدنی اطراف محل زندگیتان را کشف کنید و یا اینکه در طی یک سفر چند ماهه به شهرها یا حتی کشورهای بسیاری سفر کنید، تأثیر چندانی در انتخاب ضروری ترین وسایل سفر با ماشین نمی گذارد.

بهتر است قبل از هر اقدامی لیستی از وسایل مورد نیاز برای سفر را آماده کنید این کار باعث می شود تا ذهن شما منظم تر باشد. با توجه به اینکه بزرگ ترین ماشین ها هم ظرفیت محدودی دارند، پس باید در انتخاب وسایل سفر کمی وسواس بوده و از لیست کردن اقلام غیر ضروری چشم پوشی و به جای انتخاب یک وسیله ضروری پر حجم از نوع مشابه اما کم حجم آن استفاده کنید.

بطور کلی سبک سفر کنید و فرد آسانگیری باشید و تا می توانید از تشریفات سفر کم کنید.

چمدان لباس برای سفر با ماشین

پوشیدنی های مورد نیاز برای سفر با ماشین

قبل از هر چیزی آب و هوای طول مسیر و مقصد را چک کنید و متناسب با آن لباس خنک، بارانی، شنا و ... بردارید.

شما زمان زیادی را در ماشین سپری خواهید کرد بنابراین باید لباس های انتخاب کنید که هم راحت و هم تا حد ممکن مستعد چروک شدن نباشند. از طرفی برداشتن لباس های زیاد باعث شلوغ شدن ماشین و سخت شدن مدیریت وسایل خواهد شد.

بهتر است در طول سفر خودتان را زیاد درگیر ست کردن لباس ها و همانگ شدن رنگ آن ها نکنید. انتخاب لباس هایی که الیاف طبیعی و رنگ های خنثی دارند، مناسب ترین گزینه ها برای سفر با خودرو هستند.

لوازم الکترونیکی مورد نیاز در سفر

وسایل الکتریکی

امروزه تلفن های همراه جزء جدایی ناپذیری از ما شده اند و در انجام سریع و بهتر بسیاری از کارها به ما کمک می کنند. با این وجود غیر ممکن است شما شارژر گوشیتان را فراموش کنید. اما در سفر های جاده ای گاهی امکان توقف طولانی و شارژ کردن گوشی با شارژهای معمولی غیر ممکن است، پس لازم است شارژر فندکی را به لیست وسایل سفر با مشین خود اضافه کنید. همین طور به همراه داشتن یک هندزفری خوب و یک پاور بانک ( باتری همراه ) و کابل USB تا حد زیادی می تواند لذت سفر شما را افزایش دهد.

اگر اهل عکاسی با موبایل هستید حتماً قبل از سفر حافظه گوشی تلفن همراه خود را خالی کنید تا برای گرفتن عکس در طول سفر مجبور به پاک کردن بعضی فایل ها نشوید. به همراه داشتن یک مونوپاد هم به شما درگرفتن عکس های دسته جمعی کمک می نماید.

عینک آفتابی و ضد آفتاب در دخل چمدان سفر

عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب

عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب از ملزومات سفر های جاده ای محسوب می شوند. چرا که ممکن است شما در هر ساعتی از شبانه روز در حال تردد باشید و در برخی از ساعات زاویه شکست نور کامل منطبق با صورت شماست و بیشترین تأثیر را روی چشم و پوست تان می گذارد. یک عینک آفتابی سبک و راحت که ترجیحاً فلزی نباشد و در گرما داغ نشود به همراه یک کرم ضد آفتاب راه حل بسیار مناسبی برای محافظت از پوست و چشم ها می باشد.

لوازم یدکی ماشین

وقتی قرار است مسافت زیادی را با ماشین طی کنید به همراه داشتن لوازم یدکی جزء ضروری ترین وسایل سفر شما محسوب می شود.

لاستیک یدکی سالم، مثلث اخطار شب نما، آچارهای ضروری، چراغ قوه، جک همراه، فیوزهای اضافی و در فصل ها یا مناطق سرد زنجیر چرخ و ضد یخ جزء اصلی ترین لوازم سفر با ماشین هستند.

پخت غذا روی آتش در سفر

وسایل پخت و پز

یکی از خاطره سازترین اعمال در سفرهای جاده ای آشپزی کردن یا سرو چای و غذا در فضاهای باز است. برای این کار شما نیاز به ابزار خاصی دارید که هم کاربردی بوده و هم فضای کمی را اشغال کنند. استفاده از ظروف مسافرتی برای چنین منظوری جزء بهترین گزینه ها هستند. یادتان باشد، علاوه بر ظروف مسافرتی، نام گاز پیک نیک مسافرتی، سفره مسافرتی، سیخ، فلاسک چای و یک کلمن کوچک برای تهیه آب خنک یا نگهداری برخی از خوراکی های فاسد شدنی برای چند ساعت را به لیست وسایل سفر خود با ماشین اضافه کنید.

جعبه کمک های اولیه

اضافه کردن جعبه کمک های اولیه به وسایل سفر با خودرو راه ساده و بسیار مفیدی برای بالا بردن امنیت سفر است. برای این کار لازم نیست یک داروخانه را همراه خود بردارید، کافیست یک بتادین، چند باند یا گاز استیریل ، تعدادی چسب زخم، چند قرص آسپرین، ضد اسهال، تهوع و سرماخوردگی را در یک جعبه یا کیف کوچک قرار داده در در گوشه مناسبی از خودروی خود جای دهید.

نقشه کاغذی برای تعیین مسیر در سفر

نقشه کاغذی

اغلب موبایل ها GPS دارند اما از آنجای که پوشش اینترنتی در همه جا وجود ندارد، بهتر است یک نقشه کاغذی تهیه کرده و هر از گاهی نگاهی به آن بیندازید. علاوه بر این در بسیاری از نقشه های کاغذی مراکز دیدنی در مسیر هم علامت گذاری شده است، بنابراین می توانید از این مزیت نقشه هم سود ببرید.

تشک و پتوی مسافرتی

استفاده از پتو و تشک های مسافرتی برای رفع خستگی در طول شبانه روز در سفرهای جاده ای جز بهترین لوازم محسوب می شوند. چرا که آنها علاوه بر اینکه جای بسیار کمی را اشغال می کنند بسیار نرم و سبک بوده و گرمای مطبوعی را ایجاد می کنند.

وسایل مورد نیاز برای کودکان

اگر در سفرتان کودک کوچکی را همراه دارید باید به طور ویژه به نیاز های او توجه کنید. سخاوتمندانه برای کودکتان لباس بردارید، زیرا کودکان ممکن است در هر موقعیتی لباس خود را خیس یا کثیف کنند و شرایط مناسبی برای شستن و خشک کردن آن ها وجود نداشته باشد.

همین طور برداشتن غذای مخصوص و سالم، قرص و شربت برای مواقع اضطراری، پوشک به تعداد کافی، بالشت و پتو و تشک مخصوص و ... برای کودک جزء ملزومات سفر محسوب می شود.

چادر مسافرتی و کمپینگ در سفر

چادر مسافرتی

یکی دیگر از اصلی ترین وسایل سفر با ماشین چادر مسافرتی است. شاید شما تمایل چندانی به خوابیدن یا زندگی کردن حتی برای چند روز در چادر مسافرتی نداشته باشید، اما مطمئناً برای، مرتب کردن سرو و وضع خود، عوض کردن لباس ها، گاهی برای پخت و پز و ... به این وسیله پر کاربرد نیاز پیدا خواهید کرد.

وسایلی که نباید به سفر ببرید

بسیاری از افراد براین باورند که باید تمام خورد و خوراک های سفر را از شهر خودشان تهیه کنند، گویی با این کار هزینه سفرشان کمتر شده و یا اینکه در طی مسیر و شهر مقصد چیزی برای خرید وجود ندارد. اما بدانید این کار تنها باعث تنگ شدن فضا برای سایر وسایل و سخت شدن مدیریت و نگهداری درست از مواد خوراکی خواهد شد.

توصیه می شود قبل از سفر برای رزرو و اجاره ویلا، هتل و یا هرگونه مکان اقامتی مناسب اقدام کنید تا در هنگام رسیدن به مقصد مشکلی نداشته باشید و بتوانید با خاطری آسوده به تفریح بپردازید.

نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود