جستجوی مطالب

حراجمعه امسال با نام جمعه رنگی رنگی برگزار می شود!

توسط 1109
پسندیدن0

حراجمعه!

این مطلب داره در حواشی جمعه سیاه یا بلک فرایدی (Black Friday) نوشته میشه. شاید کلی خاطره رو برای خیلی ها زنده کنه. شاید الان که این مطلب می بینید بگید یادش بخیر چقدر خرید کردم. یا جزء اونایی باشید که بگید یادش بخیر چه هیجانی تجربه می کردیم توی اون ایام

شاید اگه چند سال دیگه بشه دیگه هیچکس یادش نیاد که یه موقعی تو ایران این رویداد جمعه سیاه با اسم حراجمعه برگزار میشد.

اما بریم ببینیم این حراجمعه چی بود و از کجا شروع شد و داستانش چیه.

بزارید اول یکم درباره بلک فرایدی (Black Friday) بگم که اصلاً چی بوده و داستانش چیه تاریخچه و فلسفه این رویداد چیه.

جمعه سیاه (Black Friday) چیست؟

جمعه سیاه یا همون بلک فرایدی (Black Friday) در واقع آخرین جمعه از ماه نوامبر است که یک روز بعد از روز شکرگزاری برگزار میشه و در واقع در آیین مردم آمریکای شمالی آغاز خرید کریسمس به حساب میاد.

توی این روز فروشگاه های آمریکا تخفیف های خیلی زیادی برای کالاها در نظرمیگیرن و خیلی از شرکت های آمریکایی این اجازه رو به کارمندهاشون میدن که این روز مرخصی بگیرن و برن خرید بنابراین این روز یکی از شلوغ ترین روزهایی هست که مردم به فروشگاه ها هجوم میبرن برای خرید.

توی این روز فروشگاه ها از ساعت 4 صبح شروع به کار میکنن و رسم هست که مردم باید قبل از آغاز شب باید خریدشون کرده باشن. (البته فکر نکنم دیگه چیزی برای خرید بمونه)

البته اگر در تاریخ بیشتر جستجو کنید، جمعه سیاه پیشنیه های دیگه ای هم داره اما به صورت کلی چیزی که الان ازش تحت عنوان بلک فرایدی یا جمعه سیاه یاد میشه به معنی "فرصت طلایی برای خرید" هست که دیگه تکرار نمیشه.

بلک فرایدی در ایران

اما ما ایرانی ها چون کلا خیلی تخفیف دوست داریم و اصلاً رسمه که هرچی میخایم بخریم یه چک و چونه ای هم با فروشنده میزنیم دیدیم بد نیست که همچین رویدادی رو تو ایران هم داشته باشیم. حالا درسته که عید ما چندوقت دیگه است اما خدایی من دیدم کسانی که از اول سال خرید میکنن واسه عید.

بگذریم بریم ببینیم تو ایران چه بر سر جمعه سیاه اومد.

حراجمعه بامیلو

یه فروشگاهی بود بنام بامیلو (در حال حاضر فقط در یادها به سر میبره) که اولین بار بلک فرایدی (Black Friday) یا همون جمعه سیاه رو و وارد ایران کرد.

فروشگاه محترم بامیلو به عنوان اولین نفر رویداد بلک فرایدی بومی سازی کرد و بهش اسم "حراجمعه" رو داد.

یادش بخیر!

کلی فروشنده میومدن و محصولات شون با تخفیف عرضه می کردن و کلی سر و صدا می کرد.

یه شور و حال عجیبی بود؛ هم برای فروشنده ها هم برای مشتری ها.

حالا ماجرا جالب تر میشه وقتی بفهمید که سال های بعد بقیه بازیکن ها هم وارد زمین شدند و کارهایی در این حوزه انجام دادن.

جمعه به خرید دیجی کالا

بعد از اینکه بامیلو در برگزاری کمپین حراجمعه موفقیت های قابل توجهی کسب کرد و رکورد خریدهای آنلاین ثبت کرد، دیجی کالا هم وارد بازار شد.

فروشگاه دیجی کالا بعنوان رقیب سرسخت بامیلو، رویداد "جمعه به خرید" در همون تاریخ برگزار کرد.

خلاصه که یه وضعی بود. این تخفیف میذاشت، اون تخفیف میذاشت. مردم هم سعی میکردن هیچکدوم شون تنها نزارن و خلاصه به هر جفت شون سر میزدن.

البته بگم که این تخفیف ها خیلی هم برای خریدارها خوب بود و یه رقابت سالمی راه انداخته بود. تا جایی که خیلی از افراد خریدهای حساس شون که چند میلیون باید پول میدادن نگه میداشتن برای بلک فرایدی که بتونن از تخفیف ها استفاده کنن.

نظر شخصی من اینه که توی این کمپین، بامیلو خیلی بهتر عمل می کرد و چون برای اولین بار این کمپین تو ایران شروع کرد تونست خیلی هم بهتر مدیریتش کنه.

حالا باید دید امسال که سال 98 هست و دیجی کالا بدون رقیب جدی خاصی در بازار هست چه میکنه!

اما جمعه رنگی رنگی شیک و تک

اما از اونجا که رویکرد ما تو "شیک و تک" به همه مسائل یکم فرق میکنه و دنیای ما شیک و تکی ها رنگی و گل گلی هست، دوست داشتیم روی این جمعه یه اسم باحال تر که با سبک زندگی مون بیشتر میخونه بزاریم.

ما اسم این روز رو "جمعه رنگی رنگی" گذاشتیم.

ما هم تو این روز کلی محصول باحال و تخفیف دار داریم.

حالا می تونید بیاید و از کالاها و تخفیف هاش استفاده کنید و نظرتون با ما به اشتراک بزارید که دوست داشتید چه چیزهایی دیگه ای تو تخفیف های ویژه بره.

تو "جمعه رنگی رنگی" همه می تونن با یه کلیک، رویاشون به واقعیت تبدیل کنن.

بهمون سر بزنید. منتظرتون هستیم.

نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود