جستجوی مطالب
مطالب پیشنهادی

تزیین سفره هفت سین را با ایده های جدید بیاموزید!

توسط 55700
پسندیدن0

هفت سین برای ما ایرانی ها مفاهیم بسیاری را به همراه دارد. سفره هفت سین نماد فرهنگ و تمدن خاص ایرانی است. از این رو، خانم های خلاق و با سلیقه ی ایرانی  هر ساله  برای تزیین سفره هفت سین دنبال ایده های  نو و خلاقانه ای هستند و می خواهند که سفره هفت سین زیبا و متفاوتی از سال های قبل بچینند.

تزیین سفره هفت سین

در این راستا سایت شیک و تک قصد دارد تا ایده های تازه و زیبایی را برای تزیین سفره هفت سین شما بانوی با سلیقه ارائه کند تا شما بتوانید به راحتی سفره ای متفاوت و زیبا تر از همیشه را بچینید.

اولین قدم برای تزیین سفره هفت سین انتخاب جای مناسب است. جایی که تردد کمتری در آن صورت می گیرد اما از طرفی هم به عنوان یک کانون توجه  در منزل  می باشد.

تزیین جام برای هفت سین

قرار نیست برای تزیین سفره هفت سین حتما از سفره استفاده شود، بلکه به خاطر مبله شدن خانه های امروزی و بالا رفتن سطح دید افراد استفاده از یک یا گاهی چند میز مناسب برای این کار می تواند نمای هفت سین را تا چند برابر افزایش دهید. ( سطح دید خط مستقیمی است که افراد در حالت نشسته دارند. زمانی که افراد بر روی مبل نشسته اند ارتفاع خط سطح دید آن ها بالاتر از زمانی است که بر روی زمین نشسته اند)

ایده های تزیین سفره هفت سین

در صورتی که ظروفی را که برای هفت سین انتخاب کرده اید کوچک هستند از یک میز و در صورتی که ظروف انتخابی شما برای هفت سین بزرگ هستند و یا غیر از هفت سین علاقه دارید از وسایل تزئینی دیگر هم استفاده کنید بهتر است به جای استفاده از یک میز بزرگ از چند میز با ارتفاع های متفاوت استفاده کنید. این نکته را همواره به یاد داشته باشید که میزی را که قصد تزئین آن را دارید بیش از حد شلوغ نکنید، زیرا در این صورت دکور هفت سین شما بازتاب منفی خواهد داشت.

بعد از انتخاب مکان و میز مناسب نوبت چیدمان وسایل و ظروفی است که قرار است بر روی میز قررار بگیرند. یادتان باشد هر چقدر وسایلی که قرار است هفت سین شما در آن جای بگیرد شیک تر باشند، هفت سین شما هم زیبا تر خواهد شد.

جدیدترین سفره هفت سین

شما برای انتخاب و طراحی ظرف های زیبا دو راه دارید، یا اینکه  ظروف شکیل و مناسبی را از بازار خریداری کرده و یا اینکه ظروف ساده و هم شکلی را انتخاب کنید و با رنگ ویترای آن ها را به اشکال مختلف اما پر معنا طراحی کنید. بعد از طراحی ظرف را تا مدت 24 ساعت در جای مناسبی قرار دهید تا خشک شود سپس برای تثبیت رنگ می توانید طبق دستور روی جعبه ی رنگ ویترای ظروف نقاشی شده ی خود را در فر قرار دهید.

تزیین سفره هفت سین سنتی

روکش روی میز هم می تواند از پارچه های ترمه یا پارچه های ساتن انتخاب شود. هر کدام از این پارچه ها زیبایی خاص خود را دارند اما هر کدام هم کلام و حالت خاص خود را بیان می کنند. غالباً پارچه های ترمه فضا را سنتی کرده و سبک کلاسیکی را برای میز شما فراهم می کنند، و اما پارچه های ساتن رنگ و لعاب میز شما را بیشتر و سبک مدرن تری را برای شما ایجاد می کنند. به هر حال انتخاب هر کدام از این موارد به سلیقه ی شخصی و تناسب نوع پارچه با ظروف مخصوص شما برای تزیین سفره هفت سین مرتبط خواهد بود.

تزیین تخم مرغ هفت سین

اگر پارچه ی ساتن را برای روکش میز خود انتخاب کردید از پهن کردن آن به صورت صاف جدا خودداری کنید. زیبا ترین حالت برای پهن کردن پارچه های ساتن ایجاد چین و چروک بر روی این پارچه ها می باشد. با ایجاد این چین و چروک ها بازتابی از سایه و روشن بر روی میز شما ایجاد خواهد شد.

قبل از هر شی ای یک آیینه و شمعدان زیبا در مرکز میز یا میزها قرار دهید. قرار دادن شمعدان های برنزی یا شمعدان های کریستالی زیبا و شکیل باعث به وجود آمدن هاله های مثبتی از انرژی در اطراف سفره ی هفت سین شما خواند شد. این هاله ها ی مثبت آرامش خاصی مبتنی بر اصالت را در سفره به وجود می آورند.عکس سفره هفت سین

ایده ی متفاوت برای قرار دادن شمع ، می تواند استفاده از جاشمعی های کوتاه و یک شکل به تعداد زیاد باشد. شما می توانید این جاشمعی ها را به شکل عدد سال، شکل یک قلب یا هر چیز دیگری بر روی میز یا دو میز بچینید.

از ظروف یک شکل، یک رنگ یا یک جنس برای قرار دادن خوراکی هایی مانند سمنو، سنجد ، سکه و ... استفاده کنید. زیبایی و تناسب این ظروف تأثیر بسیار بسیار بالایی در زیبایی سفره ی هفت سین ایجاد خواهد کرد.

تزیین سنجد سفره هفت سین

بهتر است برای کاشت سبزه از ظروف پایه دار غیر شیشه ای استفاده کنید. گاهی برخی از افراد با صبر و حوصله به کاشت سبزی بر روی کوزه یا ... می پردازند. برای این کار کافی است یک پارچه تور ظریف یا یک جوراب  پارازین  زنانه یا کمی پنبه را بر روی کوزه بکشید و سپس تخم سبزه های ریزی مانند خاکشیر، حلبه و ... را بر روی این تور بمالید. برای مالیدن این تخم ها کافی است تور را کمی خیس کنید و سپس سبزه ها را بر روی تور بریزید. بهتر است از تجمع بیش از حد تخم ها در یک منطقه اجتناب کنید زیرا این کار باعث می شود، این تخم ها سبز نشوند و همچنین جایی از کوزه را بدون تخم رها نکنید. بعد از اتمام این کار کوزه را در منطقه ی مناسبی که نور و گرمای کافی داشته باشد قرار دهید و روزانه دو یا سه بار با آبپاش به این تخم ها آب بدهید.

سفره هفت سین شیک

به جای قرار دادن یک تنگ ساده بر روی میز هفت سین سعی کنید یک آکواریم کوچک طراحی کنید. برای این کار نیاز به هزینه و وسایل بسیاری ندارید. کافی است یک بسته شن رنگی و چند درختچه ی پلاستیکی کوچک تهیه کنید. شن ها را بعد از شستشو در تنگ ریخته و درختچه ها را در میان شن ها جاسازی کنید، حال آکواریم را با آب پر کرده و ماهی های قرمز زیبای خود را در این تنگ بگذارید.

روش دیگر استفاده از گوش ماهی های سفید می باشد. می توانید دور تا دور تنگ ماهی خود را دو یا سه ردیف گوش ماهی بچسبانید. البته بهتر است این کار در جداره ی خارجی تنگ انجام شود، زیرا چسب های استفاده شده ممکن است برای ماهی ها مضر بوده و یا اینکه چسب ها حین تماس با آب اثر خود را از دست داده و گوش ماهی ها از تنگ جدا شوند.

تنگ ماهی سفره هفت سین

 استفاده از ماهی قرمز در سفره ی هفت سین به عنوان یک سنبل از گذشته تا کنون مرسوم بوده است. اما گاهی دیده می شود برخی از افراد از ماهی هایی متفاوت برای تزیین سفره هفت سین خود استفاده می کنند. اگر به دنبال این هستید که اصالت سفره ی هفت سین شما حفظ شود از ماهی های قرمز برای این کار استفاده کنید.

استفاده از سیب در سفره ی هفت سین خانواده ها بسیار مرسوم می باشد. گاهی برخی از افراد یک ظرف پر از میوه های مختلف به همراه سیب را بر روی میز  هفت سین قرار می دهند و گاهی اشخاصی ترکیبی از سیب های زرد، سبز و قرمز را بر روی میز می گذارند.

تزیین جام هفت سین

در این جا می خواهیم یک ایده ی متفاوت برای قرار دادن سیب در سفره ی هفت سین را عنوان کنیم. اگر در میوه آرایی مهارت دارید از این مهارت خود استفاده کنید. چند سیب را به حالت های خاصی مانند قو ، گل و یا ... در آورید و با نایلون سلیفون یا اسپری جلا دهنده این سیب ها را از اینکه در معرض هوا قرار گرفته و سیاه شوند نجات دهید. سپس این سیب های تزیین شده را در ظرف زیبا و سپس بر روی میز بگذارید .

ایده تزیین تخم مرغ هفت سینتخم مرغ ها شیطان ترین عضو سفره ی هفت سین هستند و گاهی تزیین آن ها کمی مشکل به نظر می رسد. قرار دادن یک تخم مرغ کامل ( تخم مرغی که خالی نشده باشد) بر روی سفره توصیه می شود، اما اگر می خواهید تعداد بیشتری تخم مرغ در سفره داشته باشید و آن ها را با روش های زیبا تزیین کنید بهتر است تعدادی از آن ها را خالی کنید. برای این کار می توانید دو سر تخم مرغ را با یک مداد یا هر شیء ظریف دیگری سوراخ کنید ( سوراخ کوچک ) از یک سر تخم مرغ فوت کرده تا مواد از سر دیگر آن خارج شوند. سپس درون این تخم مرغ را شسته و چند ساعتی در جای قرار دهید تا خشک شود.

حال زمان تزیین تخم مرغ ها فرا رسیده است، شما می توانید با استفاده از رنگ های ویترای، اکریلیک، اسپری رنگ یا آبرنگ  روی تخم مرغ های خود را نقاشی کنید.

سفره هفت سین مدرن و ساده

تنها راه تزیین تخم مرغ ها رنگ کردن آن ها نمی باشد، بلکه با کمی خلاقیت و یا استفاده از یک یا تلفیقی از چند  ایده که در  زیر عنوان می شود، می توانید تخم مرغ های متفاوتی را روی سفره ی هفت سین خود قرار دهید.

چسباندن نوشته های زیبای ایرانی یا خارجی بر روی پوسته ی تخم مرغ می تواند یک ایده ی مناسب برای تزیین تخم مرغ باشد.

وصل کردن پاپیون های زیبا و متناسب با اندازه ی تخم مرغ هم می تواند برای تزیین تخم مرغ استفاده شود.

گل های کوچک پارچه ای را انتخاب کنید و آن ها را به صورت شکل قلب، گل، پراکنده ، اریب و یا ... روی تخم مرغ ها بچسبانید.

کل تخم مرغ خود را با پارچه ی تور، مروارید، منجق و یا ....  بپوشانید.

سفره هفت سین ساده

تخم مرغ های خود را رنگ کرده و سپس با نخ ، ریسه یا روبان های رنگی به درختچه ای آویزان کنید، سپس این درختچه را در گوشه ای از سفره ی هفت سین خود قرار دهید.

مورد بعدی برای تزیین سفره هفت سین قرار دادن سکه در این سفره است. از سال های دور قرار دادن سکه درون یک ظرف زیبا یا گذاشتن آن در آب متداول بوده است. اما حالا زمان آن رسیده است که از یک روش یا ایده ی جدید برای قرار دادن سکه در سفره ی هفت سین استفاده کنید.

خارج شدن سکه از کوزه نمای زیبایی دارد می توانید یک کوزه ی کوچک تهیه کنید و آن را به صورت افتاده بر روی سفره قرار دهید سپس سکه ها را به صورت ریخته شده در جلو و داخل کوزه قرار دهید.

سفره هفت سین شیک و ساده

تعداد زیادی سکه ی هم شکل و هم اندازه تهیه و سپس یک توپ، هرم یا یک مجسمه ی ساده که انحنای زیادی نداشته باشد را انتخاب کنید و سکه ها را مانند پولک های ماهی به این مجسمه بچسبانید.شما می توانید برای این کار از مجسمه ی حیوان سال استفاده کنید اما در این صورت این مجسمه را نمی توانید در سال های بعد بر روی سفره بگذارید، اما یک توپ سکه ای یا هرم سکه ای برای سال های زیادی کاربرد دارد.

خرید هفت سین از شیک و تک

محصولات پیشنهادی
‎تومان530,000
  • ست هفت سین
  • جنس سفال
  • منقش به طرح های زیبا
  • 10پارچه
  • شامل 6عددکاسه پایه دار،یک عدد کاسه بدون پایه، دو عدد شمعدان و یک عدد آینه
تمام شد
محصول موجود نمی باشد
‎تومان0
  • ست هفت سین
  • جنس سفال
  • منقش به طرح های گل های درشت
  • 10پارچه
  • شامل 4عددکاسه، 1عدد ظرف پایه دار مخصوص سبزه، دو عدد شمعدان، یک عدد آینه، یک عدد کوزه کوچک مخصوص سرکه و 1عدد ظرف اشکی کوچک مخصوص سکه
  • مناسب برای سبک های مدرن
‎تومان530,000
  • ست هفت سین
  • جنس قاب آینه چوبی
  • جنس ظروف سفال
  • منقش به طرح های زیبا
  • 10پارچه
  • شامل 6عددکاسه پایه دار،یک عدد کاسه بدون پایه، دو عدد شمعدان و یک عدد آینه
  • مناسب برای سبک های مدرن
تمام شد
محصول موجود نمی باشد
‎تومان0
  • ست هفت سین
  • جنس سفال
  • منقش به طرح های گل های درشت
  • 10پارچه
  • شامل 4عددکاسه، 1عدد ظرف پایه دار مخصوص سبزه، دو عدد شمعدان، یک عدد آینه، یک عدد کوزه کوچک مخصوص سرکه و 1عدد ظرف اشکی کوچک مخصوص سکه
مطالب پیشنهادی
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود