جستجوی مطالب
مطالب پیشنهادی

روش های حرفه ای چیدمان قاب عکس روی دیوار را بیاموزید!

توسط 44846
پسندیدن0

احتمالاً نصب و چیدمان قاب عکس روی دیوار و ایجاد یک گالری زیبا و جالب در نگاه اول در نظر بسیاری از افراد کار ساده و پیش پا افتاده¬ای است. اما همین افراد زمانی که شروع به کار می کنند و می خواهند قاب عکس های خود را بر روی دیوار نصب کنند، متوجه سختی های کار و کافی نبودن اطلاعات خود در این زمینه خواهند شد.
 از آنجا که تزیین یک دیوار با قاب عکس از فرمت های خاص چیدمان پیروی می کند و تا زمانی که در مورد این فرمت ها آگاهی نداشته باشید، چیدمان شما زیبا نخواهد شد .
در این پست قصد داریم تا شما را با شیوه های حرفه ای چیدمان قاب عکس روی دیوار، نحوه ی ایجاد تعادل مناسب و طرح بندی قاب عکس های دیواری در مناطق مختلف خانه، آشنا کنیم.

تزیین قاب عکس روی دیوار

چگونه  یک گالری زیبا از قاب عکس¬های دیواری ایجاد کنیم؟

نحوه ی چیدمان قاب عکس ها روی دیوار بسیار مهم است و همان طور که گفته شد از فرمت خاصی پیروی می کند.  گاهی برخی از افراد چنان هنرمندانه این کار را انجام می دهند که باعث سریع تر شدن تپش قلب اطرافیان می شوند. اما ما چگونه می توانیم  این گونه به شیوه های عالی قاب عکس های خود را طراحی کنیم؟
بهتر است  قبل از هر کاری یک عکس خالی از دیوار مورد نظر خود تهیه کنید، اگر قصد دارید میز یا مبل خاصی را نیز در مجاورت دیواری که قاب عکس ها روی آن نصب می شود، داشته باشید بهتر است آن را هم در تصویر قرار دهید . سپس با استفاده از یک برنامه ی گرافیکی رایگان مانند picmonkey  و فرمت های عنوان شده در ادامه ی مطلب شروع به ایجاد پوسته های مختلف تصویر کنید.
 به این صورت می توانید به طور عینی در فضای مجازی دیوار تزئین شده ی خود را مشاهده کنید و زمانی که تزئین قاب ها مطابق میل تان بود تصویر را ذخیره و سپس شروع به تهیه ی قاب عکس ها نمایید.

تزیین قاب عکس با طرح درخت روی دیوار

نکات اصولی  برای چیدمان قاب عکس روی دیوار

1-    اولین گام در چیدمان قاب عکس روی دیوار، مشخص کردن خط نگاه است، زیرا قاب عکس ها باید کمی بالاتر از خط نگاه نصب شوند. "خط نگاه جایی است که ببینده در حالت ایستاده یا نشسته به صورت مستقیم به یک جسم نگاه می¬کند. خط نگاه در منطقی مانند راهرو ها در حالت ایستاده و در مناطقی مانند اتاق نشیمن در حالت نشسته  و در اتاق کودک متناسب با قد کودک محاسبه می شود."

این مطلب را از دست ندهید: چطور از قاب عکس برای دیزاین منزل استفاده کنیم؟

2-    دومین گام ایجاد مجموعه ای از تزئینات هنری با قاب عکس های دیواری است. این روش راه مناسبی برای ایجاد کانون توجه است.
و اما راز موفقیت در طراحی این مجموعه توازن و نظم می باشد. در نظر داشته باشید، نظم از عوامل مهم و تاثیر گذار در چیدمان و دکوراسیون محسوب می شود. در چیدمان قاب عکس روی دیوار، نظم به معنی هماهنگی و ترتیب المان های به کار رفته می باشد. از رنگ، بافت، متریال ها گرفته تا مبلمان و عناصر به کار رفته در منزل می بایست از این نظم تبعیت کنند. کنار هم قرار گرفتن این ایده ها و المان های هماهنگ، منجر به زیبایی می شود. به یاد داشته باشید در این کار با صرف وقت، صبوری و طراحی مناسب توفیق به دست می آورید.
بنابراین باید حواس تان باشد، بعد از مشخص کردن فرمت مناسب، با استفاده از متر از فواصل مساوی قاب هایی که روی یک دیوار نصب خواهند شد مطمئن شوید.

تزیین عکس کودک روی دیوار

3-    در صورتی که می خواهید از یک قاب عکس تک برای تزئین یک دیوار بزرگ استفاده کنید به نکاتی مانند اندازه ی قاب عکس نسبت به سایز اجزایی که در کنار دیوار هستند و مواردی که در اطراف قاب استفاده می شود دقت کنید.

4-    اگر قرار است قاب عکس دیواری شما در فضای بالای یک کاناپه نصب شود، حتماً باید جای قرار گیری قاب ها را متناسب با کاناپه تنظیم کنید. در این حالت اگر گالری قاب عکس شما نسبت به مبلمان بزرگ است فاصله ی این گالری نسبت به مبلمان باید کمتر و بالعکس اگر گالری شما نسبت به مبلمان کوچک است فاصله ی گالری از مبلمان باید بیشتر باشد.

5-    نکته ی بسیار مهم  بعدی این است که ابتدا قاب عکس ها را مطابق فرمت های عنوان شده تهیه کنید و سپس عکس ها را طبق قاب ها چاپ کنید. زیرا ممکن است برای عکس در اندازه های مختلفی که شما قبلاً چاپ کرده باشید قاب عکس متناسب و هماهنگ موجود نباشد.

6-    در چیدمان و ایجاد ارتباط میان قاب عکس ها محتوای آن ها را نیز در نظر بگیرید مثلاً عکس سفرها، عکس های سیاه و سفید، کارت پستال ها یا ... و بر اساس آن محتوا قاب¬ها را کنار هم بچینید تا با هم معنا پیدا کنند. و اما در صورتی که سبک و رنگ های مختلفی را در نقاشی ها یا تصاویر خود داشتید، روی فریم های یکنواخت برای ایجاد یک تصویر هماهنگ تمرکز کنید.

7-   می توانید قبل از نصب نهایی و چیدمان قاب عکس روی دیوار تعدادی قاب با کاغذ در اندازه های تعیین شده تهیه کنید و روی دیوار بچسبانید تا به صورت فیزیکی هم از چیدمان قاب ها روی دیوار اطمینان حاصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید: خرید لوازم دکوری با کمترین هزینه

8-   در چیدمان قاب عکس روی دیوار توجه کنید  مجموعه ی عکس های تیره تر را در قسمت هایی که نور کافی دارند و یا از نور پردازی استفاده شده است و مجموعه ی عکس های روشن را در قسمت های تاریک تر خانه جمع آوری کنید.

9-    بعد از نصب قاب ها در فرمت دلخواه، نور پردازی را برای تأثیر گذاری بیشتر مجموعه ی روی دیوار در نظر داشته باشید، برای ایجاد جلوه ی بیشتر سعی کنید جهت نور به سمت دیوار تابیده شود و همچنین از نور پردازی های خیر کننده خودداری کنید، زیرا در تزئینات دیوار نور نباید خیره کننده باشد.

رعایت این نکات به شما کمک می کند تا به شیوه حرفه ای چیدمان قاب عکس روی دیوار را انجام دهید.

چیدمان قاب عکس روی دیوار

فرمت های گوناگون برای چیدمان قاب عکس دیواری

  حال که با اصولی کلی چیدمان قاب عکس روی دیوار آشنا شدید بهتر است به اصل مطلب بپردازیم و فرمت هایی که می توانید به این منظور از آن استفاده کنید را به شما آموزش دهیم. در ادامه نمونه هایی از فرمت های چیدمان قاب عکس روی دیوار را می بیند.  

 برای زیبایی بیشتر قاب عکس های دیواری، تنوع در طراحی مجموعه را در نظر داشته باشید. از قاب عکس دیواری در اندازه های مختلف اما متناسب و هماهنگ با یک تم مشترک استفاده کنید.

•    زمانی که در حال قرار دادن مجموعه ای از قاب عکس ها بر روی دیوار هستید، یک فاصله ی 4-5 سانتی متری را بین هر دو قاب در نظر بگیرید.

•    توازن کلی اتاق را در نظر داشته باشید، دکور شلوغ یک دیوار و خالی ماندن سایر دیوارها نظم و تعادل اتاق را بر هم می زند.

•    شما می توانید برای چیدمان یک دیوار بزرگ از 4 قاب کوچک در یک سمت و از دو قاب متوسط و متوازن در سمت دیگر استفاده کچیدمان مدنید.

این مطلب را از دست ندهید: چیدمان مدرن با قانون دو سوم

•    فرمت بعدی برای چیدمان قاب عکس های دیواری، فرمت آزاد می باشد. در این حالت باید ابتدا در مورد جای قرار گیری بزرگ ترین قاب در مجموعه  تصمیم بگیرید، که آیا می خواهید این قاب در مرکز باشد یا در یک سمت از چیدمان. سپس قاب های  دیگر را در کنار قاب مرکزی یا دور تا دور آن و متناسب با آن کنار یکدیگر طوری بچینید که به چشم بیایند.
•    برای این کار همان طور که پیش تر عنوان شد می توانید از یک برنامه ی کامپیوتری استفاده کنید و یا اگر شما از قبل قاب ها را خریداری کرده اید می توانید آن ها را بر روی زمین، به روش های گوناگون  چیده و زمانی که چیدمانی مورد تایید شما قرار گرفت، آن را به دیوار منتقل کنید.

نحوه نصب قاب عکس در راهروها

•    اگر شما 4 یا تعداد زوجی قاب عکس دیواری همسان و هم شکل دارید، می توانید آن ها را به صورت شبکه ای طوری کنار هم بچینید که  شکل گرافیکی به خود بگیرند. این یک راه حل عالی برای زمانی است که ما چند قاب هم اندازه دارید.
•    در این حالت اندازه ی دقیق حرف اول را می زند اما متوجه باشید اگر یکی از قاب ها سهواً از جایی که باید قرار بگیرد، کمی فاصله داشته باشد کل مجموعه جلوه ی خود را از دست می دهند.

ایده دیگری که در چیدمان قاب عکس روی دیوار می توان از آن استفاده کرد، نصب قاب های هم اندازه به صورت افقی با رعایت فاصله ی 4 -5 سانتی متر در کنار یکدیگر بر روی دیوار است. خطوط افقی غالبا فضا را عریض تر  نشان می دهند و بر غیر رسمی بودن آن تاکید دارند. چیدمان قاب عکس های دیواری به این صورت تأثیر آرامش بخشی بر روی محیط دارد و عرض اتاق را کشیده تر نشان می دهد، در نتیجه این نوع چینش برای اتاق های کوچک تر بسیار مناسب است.

آیا شما از طرفداران هرج و مرج سازمان یافته هستید؟ اگر تمایل دارید با خلق روشی نوین خود و دیگران را تحت تاثیر قرار دهید ، قاب عکس های هم اندازه ی خود را به صورت عمودی بر روی دیوار مورد نظر نصب کنید. خطوط عمودی دیوار را بلند تر نشان داده و جلوه ی شیک و رسمی تری دارند. تأکید بر خطوط عمودی با نصب قاب عکس دیواری ارتفاع اتاق را بلند تر جلوه می دهد.

نصب قاب عکس های دیواری به صورت قطری هیجان و پویایی ترکیب بندی را افزایش می دهد. این تکنیک به خصوص برای راه پله ها بسیار مناسب است. در این روش قاب عکس های خود را به صورت بالا پایین و پله ای نصب کنید. آویزان کردن آثار به صورت قطری فضا را پویا و هنری جلوه می دهد.
اگر هیچ کدام از قاب عکس های دیواری نسبت به بقیه بزرگ تر نیست، قابی را در مرکز قرار دهید که دارای رنگ و یا قاب تیره تری است.

اگر یک قاب ضخیم، پر تزئین و زیبا دارید، بهتر است آن را به تنهایی بر روی دیوار قرار دهید و هیچ تابلوی دیگری را کنار آن قرار ندهید.

قاب عکس های خود را داخل یک باکس قرار دهید. این شیوه خصوصا زمانی که تعداد قاب عکس های شما محدود است به خوبی جوابگو می باشد.

این مطلب را از دست ندهید: چگونه دکوراسیون خانه مان را متنوع کنیم؟

در زندگی های مدرن امروزی شاهد تفاوت هایی هستیم، نمونه ای از این تفاوت ها استفاده از قاب عکس های خالی برای دکور یک دیوار می باشد. گاهی می توان از یک قاب عکس خالی برای قاب کردن یک طرح واحد از گل یا نقش و نگار کاغذ دیواری استفاده کرد و گاهی می شود پا را کمی فرا تر گذاشت و از یک قاب عکس خالی برای قاب گرفتن از قابی دیگر کمک گرفت. به این صورت که قابی همسان و هم شکل اما کوچک تر را درون قابی بزرگ تر قرار دهیم. معمولا استفاده از این شیوه ها برای دیزاین دیوارها در خانه های با سبک مدرن برای خلق یک نمای خاص و منحصر به فرد رایج می باشد.
در این مطلب سعی کردیم اصول کلی که می تواند به شما در چیدمان قاب عکس روی دیوار کمک کند را بیان کند. مطمئناً شما می توانید با بکارگیری همین اصول کلی یک گالری زیبا را در منزل خود ترتیب دهید. می توانید ایده ها و نظارت خود را در انتهای همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

خرید انواع قاب عکس از شیک و تک

محصولات پیشنهادی
‎تومان287,000
  • قاب عکس فمیلی
  • دارای 6 جای عکس
  • جنس پلاستیکی
  • مدل افقی و عمودی
  • مناسب برای دیوار
  • یک انتخاب ایده آل برای عکس های عروسی و خانوادگی
  • طراحی جالب و زیبا
  • اشغال فضای کمتر
  • ایجاد نظم روی دیوار
  • قرار گرفتن عکس ها در کنار هم
ارسال فوری
‎تومان741,000
  • قاب عکس
  • دارای چهار جای عکس
  • جنس چوبی
  • مدل افقی و عمودی
  • مناسب برای روی میز
  • یک انتخاب ایده آل برای عکس های عروسی
  • بدون تکیه گاه در قسمت پشت قاب
  • پایه پهن جهت قرار گرفتن به صورت ایستاده
  • طراحی جالب و زیبا
  • پایه جدا شونده
  • امکان نصب روی دیوار
  • امکان جدا کردن پایه برای قرارگیری روی دیوار
ارسال فوری
‎تومان448,500
  • قاب عکس فمیلی
  • دارای 7 جای عکس
  • جنس پلاستیکی
  • مدل افقی و عمودی
  • مناسب برای دیوار
  • یک انتخاب ایده آل برای عکس های عروسی و خانوادگی
  • طراحی جالب و زیبا
  • اشغال فضای کمتر
  • ایجاد نظم روی دیوار
  • قرار گرفتن عکس ها در کنار هم
ارسال فوری
‎تومان321,000
  • قاب عکس فمیلی
  • دارای 6 جای عکس
  • جنس پلاستیکی
  • رنگ شیری
  • مدل افقی و عمودی
  • مناسب برای دیوار
  • یک انتخاب ایده آل برای عکس های عروسی و خانوادگی
  • طراحی جالب و زیبا
  • اشغال فضای کمتر
  • ایجاد نظم روی دیوار
  • قرار گرفتن عکس ها در کنار هم
  • با طرح های کهنه کاری
ارسال فوری
‎تومان273,000
  • قاب عکس فمیلی
  • دارای 5 جای عکس
  • جنس پلاستیکی
  • مدل افقی و عمودی
  • مناسب برای دیوار
  • یک انتخاب ایده آل برای عکس های عروسی و خانوادگی
  • طراحی جالب و زیبا
  • اشغال فضای کمتر
  • ایجاد نظم روی دیوار
  • قرار گرفتن عکس ها در کنار هم
ارسال فوری
مطالب پیشنهادی
2 نظرات
  • هل******

    هل****** 1400-04-05 پاسخ

    ببخشید اون قاب عکس که طرح الله♡ داره رو میشه از سایتتون خرید؟
    • شی**** ** **تک

      شی**** ** **تک 1400-05-17 پاسخ

      سلام. در حال حاضر مدل های چندتایی نداریم. به زودی مدل های جدیدی میاریم. از طریق لینک پایین مطلب می تونید وارد قسمت فروشگاه بشید و از موجودی محصولات قابل فروش مطلع بشید
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود