جستجوی مطالب

انتخاب کاغذ دیواری مناسب با توجه به فضای شما

توسط 5236
پسندیدن0

انتخاب کاغذ دیواری برای تغییر دکوراسیون منزل یا محل کار ایده ی بسیار هوشمندانه ای است و باعث می شود، اتاق بزرگ تر، گرم تر، روشن تر( یا بالعکس ) جلوه کند و حتی قادر است برخی از عناصر ناقص را پنهان کند.(برای آشنایی با انواع کاغذ دیواری اینجا را بخوانید)
  اما گاهی انتخاب آن کمی مشکل  به نظر می رسد، زیرا با آنکه  استفاده از کاغذ دیواری به مراتب زیبا تر و شکیل تر از پوشش دیوار با  رنگ می باشد، اما وجود تنوع  بسیار در طرح و رنگ های آن همچنین،  تفاوت در، جنس کاغذ دیواری ها، گاهی باعث گیجی و کلافگی خریداران می شود، خصوصا افرادی که  برای بار اول  قصد انتخاب و خرید کاغذ دیواری دارند.
بر همین اساس بر آن شدیم تا راهکارها 
و فوت و فن های لازم برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب که با فضای شما همخوانی لازم را داشته باشد به شما بیاموزیم.

قبل از انتخاب کاغذ دیواری چه نکاتی ضروری است؟!!

دیوارها گسترده ترین فضای در معرض دید را برای شما ایجاد می کنند بنابراین پوشش درست و مناسب آنها تأثیر بسیار زیادی در دکوراسیون فضای منزل یا محیط کار شما خواهد گذاشت.
پس بهتر است ابتدا هدف خود را از نصب کاغذ دیواری بشناسید. شما انتظار دارید کاغذ دیواری علاوه بر زیبایی، چه نماهای دیگری را برای شما به وجود آورد؟ اضافه کردن عمق، اضافه کردن ارتفاع، اضافه کردن گرما، درخشش و حس رسمی بودن، نرم کردن لبه های معماری تیز و یا ....
بعد از مشخص کردن این اهداف به نکات زیر دقت کنید:
آشنایی با تأثیر رنگ ها در روحیه ی انسان و استفاده از آن ها در جای مناسب، یکی از نکات اصلی در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. زیرا این رنگ ها هستند که مهم ترین نقش در دکوراسیون داخلی را بر عهده دارند. بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری کمی در مورد خاصیت رنگ ها و تأثیر آن ها در روحیه ی افراد اطلاع کسب کنید.
همچنین، باید بدانید که هماهنگی کف پوش خانه با کاغذ دیواری، یکی از اساسی ترین و مهم ترین هماهنگی هایی است که  در این انتخاب باید مورد توجه قرار بگیرد، اگر کف پوش خانه ی شما ساده است بهتر است از کاغذ دیواری هایی با طرح  های شلوغ و در صورتی که کف پوش خانه ی شما دارای طرح و نقش می باشد از کاغذ دیواری های ساده تر استفاده کنید.
نکته ی مهم بعدی در انتخاب کاغذ دیواری این است که، تزیین دیوار همان قدر در نحوه ی دکوراسیون داخلی و خلق یک فضای زیبا در منزل اهمیت دارد، که انتخاب فرش یا مبلمان تأثیر می گذارد. یک کاغذ دیواری ناهماهنگ با سبک دکوراسیون، می تواند جلوه ی کل دکوراسیون را تخریب کند.
 بنابراین بعد از توجه به  کفپوش¬های منزل باید به هارمونی بین رنگ ها، فرش، مبلمان و ... با  کاغذ دیواری توجه کنید.

کاغذ دیواری پذیرایی

فوت و فن های انتخاب کاغذ دیواری:

شما با تلفیق نکاتی که در بالا ذکر شد و نکاتی که هم اکنون در مورد آن بحث خواهیم کرد، می توانید بهترین و مناسب ترین کاغذ دیواری را برای دیوار پذیرایی، اتاق خواب، محل کار، راهروها و .... انتخاب کنید.
•    اگر اتاق شما بسیار بزرگ است می توانید از کاغذ دیواری های تیره تر برای دیوارهای آن، استفاده کنید. انتخاب این کاغذ دیواری باعث القای حس آرامش در فضا های بزرگ می شوند.

•    اگر دیوارهای شما دچار ترک خوردگی یا مشکلات خاصی است که قصد پوشاندین این موارد را با کاغذ دیواری دارید، بهتر است از کاغذ دیواری های با طرح های تکرار شونده یا طرح گل ریز استفاده کنید.

•    انتخاب کاغذ دیواری زیگزاگ، می تواند محیط را زنده و پویا جلوه دهد. این طرح ها به عنوان طرح های انرژی زا شناخته می شوند.

•    در صورتی که فضای اتاق شما کم است، روی دیوارهای آن را، با کاغذ دیواری روشن بپوشانید. استفاده از  کاغذ دیواری های روشن باعث بزرگ تر جلو دادن فضاهای کوچک می شود.

•    کاغذ دیواری با طرح های بزرگ، باعث ایجاد یک فضای صمیمی می شود و همچنین باعث می شود تا فضاهای بزرگ نمای معقول تری داشته باشند.

•    اگر تصمیم به انتخاب دو نوع کاغذ دیواری دارید، کاغذ دیواری که طرح شلوغ تری دارد، را در میان دیوار یا گوشه ای که خلوت تر است، قرار دهید.

کاغذ دیواری برجسته•    اگر سقف اتاق شما کوتاه است، از کاغذ دیواری با خط های عمودی استفاده کنید. خطوط عمودی بر ارتفاع تاکید می کنند و دیوارها و سقف ها را بالا تر از مکان واقعی خود، نشان می دهد.

•    اگر فضای مکانی که می خواهید با کاغذ دیواری پوشش دهید، کوچک است و می خواهید آن را وسیع تر و پهن تر نشان دهید، از کاغذ دیواری با خط های افقی استفاده کنید. این خطوط  باعث می شود دیوارهای  شما کشیده تر و وسیع تر به نظر برسند.این نکته در انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب های کوچک به شما بسیار کمک خواهد کرد.

•    بهتر است برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک، از طرح های عروسکی و یا فانتزی با رنگ های روشن کمک بگیرید.

•   کاغذ دیواری پذیرایی را بهتر است از نمونه هایی انتخاب کنید که در آن ها از براده های چوب، موادی مانند پی وی سی و خرده های فلز به کار رفته باشد این نوع از کاغذ دیواری ها علاوه بر بالا بودن در صد مقاومت،  حالت رسمی تری دارند.

•    برای ایجاد یک حس دوستانه و صمیمی در اتاق نشمین از کاغذ دیواری هایی با الیاف طبیعی و پارچه ای استفاده کنید.

•    برای مکان های رسمی از کاغذ دیواری ساده یا کاغذ دیواری با طرح های بزرگ و رنگ های دراماتیک استفاده کنید و برای مکان های سرگرم کننده از کاغذ دیواری های روشن با نقوش کوچک که باز و به طور منظم از هم فاصله دارند، استفاده کنید.

•    برای برجسته کردن دیوار پشت تخت یا مبل ها از کاغذ دیواری برجسته و پرنگ استفاده کنید.

•    اگر می خواهید، دکوراسیون جلوی دیوار شما جلوی بیشتری داشته باشد از کاغذ دیواری با ظاهر یکنواخت کمک بگیرید.

کاغذ دیواری ایرانی بخریم یا خارجی؟

اگر به دنبال خرید یک کاغذ دیواری ارزان هستید می توانید به سراغ کاغذ دیواری های ایرانی بروید اما اگر می توانید بیشتر هزینه کنید حتماً کاتالوگ کاغذ دیواری های خارجی را بررسی کنید. تنوع گسترده رنگ و طرح و کیفیت بالای نمونه های کاغذ دیواری خارجی حتماً شما را متحیر خواهد کرد.

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه داشته باشید قابلیت شستشوی کاغذ دیواری است. اگر جزء افرادی هستید که دیوارهای رنگ روغنی را به کاغذ دیواری ترجیح می دهند فقط به این دلیل که می توانند به راحتی آن را تمیز کننند، ما به شما این مژده را می دهیم که نمونه های کاغذ دیواری قابل شستشو مشکل شما را حل کرده است. می توانید با خاطری آسوده طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و از کثیف شدن آن هیچ نگرانی به دل راه ندهید.

کاغذ دیواری پذیرایی

شیوه های نصب کاغذ دیواری:

شما می توانید کاغذ دیواری را به نحوه های مختلفی بر روی دیوار یک فضا نصب کنید. برای مثال:
 می توانید، تمام دیوار را با یک مدل کاغذ دیواری پوشش دهید، یا اینکه از دو طرح و رنگ مختلف  کاغذ دیواری برای پوشاندن یک دیوار استفاده کنید.
همچنین می توانید قسمت فوقانی دیوار را رنگ و قسمت تحتانی آن را با کاغذ دیواری متناسب و هماهنگ  پوشش  دهید، یا کاملا  برعکس.
ممکن است شما بخواهید تنها یک دیوار از اتاق خود را کاغذ دیواری کنید. در این صورت بهتر است دیوار سمت راست را انتخاب کنید.
گاهی افراد برای پوشاندن ایرادهای دیوار خود، از کاغذ دیواری استفاده می کنند.

قیمت کاغذ دیواری به چه صورت محاسبه می شود؟

محاسبه ی قیمت کاغذ دیواری ها از نظر مشتریان، کمی گیج کننده به نظر می رسد. زیرا قیمتی که در زیر کاغذ دیواری عنوان می شود، فقط برای یک رول از آن است. در حالی که رول های کاغذ دیواری برای فروش 2 یا 3 برابر یک رول تکی تولید می شوند. اما دلیل چیست؟
زمانی که شما رول های کاغذ دیواری را 2 یا 3 برابر خرید می کنید، متراژ بیشتری از کاغذ دیواری نسبت به یک رول تک دارید. زیرا یک رول کاغذ دیواری تنها 411  سانتی متر است در حالی که رول های دو برابر 823 سانتی متر هستند. بنابراین اگر دیوار شما 275 سانتی متر باشد با خرید یک رول سه تایی می توانید این دیوار را پوشش دهید.
دلیل بعدی هماهنگی بین طرح ها و گل ها و شکل های هندسی در  کاغذ دیواری ها می باشد. طرح های گلدار، هندسی و ...  باید در قسمت  درزها  با هم هماهنگ و ادامه دهنده ی رول قبلی باشند. به همین خاطر تولید کنندگان،  کاغذ دیواری ها را، در رول های دو یا سه تایی و شبیه، مرتبط  و هماهنگ با یکدیگر تولید می کنند.
نکته ی بعدی که باید به آن اشاره کنیم،  تفاوت عرض در کاغذ دیواری های مختلف و به طبع تفاوت در قیمت ها است. کاغذ دیواری های اروپایی دارای عرض 52 سانتی متر و کاغذ دیواری های آمریکایی دارای عرض 68 سانتی متری هستند. مسلماً شما می‌توانيد مقدار بيشتری از ديوار را با يک رول كاغذ ديواری آمريكايی نسبت به يك رول كاغذ ديواری اروپايی بپوشانيد.

با در نظر گرفتن این نکات می¬توانید در انتخاب کاغذ دیواری راحت¬تر تصمیم گیری کنید.در صورتیکه از انتخاب کاغذ دیواریتجربه مفیدی دارید می توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

2 نظرات
  • مه******

    مه****** 1402-07-13 پاسخ

    خیلی ممنون.
    Epersianrug.com
  • CA*********

    CA********* 1399-10-19 پاسخ

    Thank you!!1
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود