جستجوی مطالب

تزیین میز تولد

توسط 275565
پسندیدن0

تزیین میز تولد به خاص ترین و زیبا ترین شکل ممکن، یکی از دغدغه های والدین یا اشخاصی است که می خواهند یک جشن تولد به یاد ماندنی برای فرزندان یا عزیزان خود ترتیب بدهند.  
با توجه به اینکه امروزه جشن های تولد، چیزی کمتر از جشن های عروسی ندارند و حتی گاهی تدارک وسایل و تزئینات و ...  برای جشن تولد سخت تر از جشن عروسی می باشد، طرح ایده های نو و خلاقانه ای که به کاهش این دغدغه ها و استرس ها بینجامد، بسیار کار آمد خواهد بود.

تزیین میز تولد با تم طلایی و صورتی

آنچه که برای تزیین میز تولد به آن نیاز دارید:

از آن جایی که میز تولد، مرکز توجه ی مهمانان، در یک جشن تولد می باشد، تزیین آن از اهمیت بالایی بر خوردار است. قبل از هر اقدامی، شما باید به دنبال ایده های زیبا، برای انتخاب وسایلی که می خواهید روی میز تولد قرار دهید، باشید. در این جا ما می خواهیم به برخی از این وسایل و ایده ها اشاره کنیم:

ظروف پذیرایی مورد نیاز:

ازآنجا که اکثر جشن های تولد به صورت عصرانه برگزار می شوند بنابراین ما در این مقاله فقط به مواردی اشاره داریم که مربوط به یک جشن تولد عصرانه باشد. در مقاله جداگانه ای به مواردی در زمینه تزیین میز شام خواهیم پرداخت که از آن برای تزیین میز شام تولد نیز می توانید استفاده کنید.
ظرف کیک خوری، کندی باکس، ظرف میوه خوری، شیرینی خوری دو طبقه یا سه طبقه ، شکلات خوری و کاسه های بزرگ و گود

دقت داشته باشید انتخاب صحیح ظروف بستگی به تعداد مهمانانی دارد که قصد دارید به جشن تولد دعوت کنید. بنابراین قبل از هر اقدامی لیستی از مهمانان خود تهیه کنید. متناسب با سن شخصی که جشن تولد برای وی برگزار می شود تفاوت هایی در نحوه برگزاری جشن وجود خواهد داشت.

تزیین کیک تولد و کندی باکس میز تولد

وسایل تزیینی مورد نیاز:

برای تزیین میز تولد و فضای برگزاری جشن تولد نیز نیاز به ابزارهای دیگری نیز خواهید داشت:
بادکنک، کاغذهای رنگی، جاشمعی، شمع، گلدان گل

حالا به کاربرد تک تک موارد می پردازیم:

این مطلب را از دست ندهید: 26 ایده برای کیک تولد دخترانه

ظرف کیک خوری در تزئین میز تولد:

 می توانید کیک تولد خود  را در ظروف شکیل کیک خوری قرار دهید، هنگام خرید ظرف کیک خوری توجه داشته باشید که استفاده از ظروف کیک خوری پایه دار باعث ایجاد نمای بهتری برای دیده شدن کیک تولد می شود.

شیرینی خوری دو طبقه یا سه طبقه:

سرو کاپ کیک این روزها یکی از موارد مرسوم در اکثر مهمانی های جشن تولد است. می توانید متناسب با تعداد مهمان هایتان کاپ کیک تهیه کنید و آن ها را با خمیر فوندانت، هم رنگ تم تولد تزیین کنید و در ظرف شیرینی خوری دو یا سه طبقه بچینید.

تزیین میز تولد با تم آبی و بنفش و بادکنک هلیومی

نقش کندی باکس در دیزاین میز تولد:

هنوز هم ظرف های پر شده از آبنبات های رنگی، شکلات های سنگی و پاستیل برای خیلی از بزرگترها نیز جذاب است. این موضوع قطعاً کودکان را شگفت زده و به وجود خواهد آورد.
پیشنهاد میکنیم از ظروف کندی باکس مناسب برای این منظور استفاده کنید. سعی کنید اندازه ظروف را با توجه به مقدار و سایز شکلات ها در نظر بگیرید و سایز مناسب را انتخاب نمائید. بهترین گزینه در این میان کندی باکس های سه سایز است که علاوه بر اینکه به شما امکان ایجاد تنوع را می دهد اندازه های مناسبی را نیز در دسترس تان خواهد گذاشت. خرید کندی باکس های شیشه ای هم ایده خوبی است که به شما این امکان را می دهد تا با نمایش محتویات داخل ظرف به میز تولدتان رنگ و لعاب بیشتری ببخشید.

این مطلب را از دست ندهید: تزیین میز تولد دخترانه

کاربرد ظروف شکلات خوری:

اگر قصد سرو سایر تنقلات مانند چیپس و پفک که در مهمانی های کودکانه طرفداران خاص خود را دارند، داشته باشید حتماً به این ظروف نیاز پیدا خواهید کرد. حتماً  سعی کنید از ظروف  گود برای این منظور استفاده کنید تا هنگام برداشتن تنقلات خرده های آن بیرون نریزد و باعث کثیف شدن نمای میز نشود.همچنین کاسه های بزرگ بلوری که معمولاً برای سرو اش و سوپ مورد استفاده قرار می گیرد نیز برای این منظور مناسب است.

تزیین تولد در فضای باز

استفاده از ظرف میوه خوری:

 برای زیبا تر شدن میز تولد، بهتر است از تعارف کردن میوه صرف نظر کنید و ظرف زیبا و مناسبی  را برای چیدن میوه ها انتخاب کنید و با چند روش مختلف میوه آرایی، میوه ها را تزئین کرده و آن را روی میز بگذارید، تا مهمان ها بتوانند از خودش پذیرایی کنند. برای انتخاب ظرف میوه خوری مناسب دقت کنید، اگر شکلات خوری، کیک خوری و ... پایه دار هستند، حتما در این مورد نیز، از یک ظرف پایه دار برای چیدن و تزئین میوه استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید: چطور تم تولد انتخاب کنیم؟

استفاده از ظروف یکبار مصرف متناسب با تم:

اگر میز تولد شما بزرگ است و با قرار دادن موارد گفته شده هنوز هم جا دارد، می توانید از ظروف یکبار مصرف متناسب با تم استفاده کنید. مثلا ظرف های مناسب برای ذرت بو داده ( پاپ کرن )، را تهیه  و بعد از پر کردن آن ها، به صورت های مختلف ( اشکال هندسی ) بر روی میز بچینید.
اگر میز شما کوچک بوده و فقط موارد یاد شده بر روی آن جا گرفته، می توانید میز کوچک دیگری را انتخاب کنید و آن را نزدیک میز تولد در جای مناسبی قرار دهید، و ظروف متناسب با تم تولد را بر روی آن بچینید. این کار باعث هم خوانی و نمای بیشتر سایر تزیینات تولد می شود.

تزیین عدد سن با گل و شمع

استفاده از شمع و جا شمعی:

از تاثیر زیبایی نور شمع غافل نشوید، خصوصاً اگر قصد تزیین یک میز تولد عاشقانه را دارید. استفاده از شمع در جا شمعی های زیبا و پایه دار باعث به وجود آمدن فضای خاصی در مهمانی شما می شود.
برای تزیین میز تولد عاشقانه به شمع ها توجه بیشتری داشته باشید. می توانید از شمع های کوچک وارمر برای پخش بهتر نور و تزیین بخش های مختلف میز تولد و اتاق از آنها بهره ببرید.

این مطلب را از دست ندهید: جشن تعیین جنسیت چیست؟

استفاده از قفس و فانوس:

اگر به دنبال حال و هوای خاصی برای تولد خود هستید و می خواهید دکوراسیون تولد شما منحصر به فرد باشد، از قفس و فانوس در تزیینات  تولد خود استفاده کنید. اگر تولد متعلق به کودکان است می توانید از قفس ها و فانوس های رنگی استفاده کنید.
از قفس های تزیینی می توانید برای قرار دادن هدیه های تولد استفاده کنید. همچنین می توایند با قرار دادن گل و شمع در داخل قفس ها و آویزان کردن آن ها به زیبایی بیشتر محل برگزاری جشن تولد کمک کنید.
از فانوس های تزیینی نیز می توانید برای روشن کردن شمع ها استفاده کنید. مسلماً فانوس ها به پخش زیباتر نور شمع کمک بسیاری خواهد کرد.

تزیین تولد با تم توسی طلایی

استفاده از یک گلدان با گل های طبیعی:

پخش بوی گل طبیعی در فضا علاوه بر عطرآگین کردن آن به ایجاد یک فضای شاد کمک بسیار زیادی خواهد کرد. برای این کار گلدان زیبایی را انتخاب کنید و دسته گلی زیبا هم رنگ با تم تولد را در آن قرار داده و سپس در گوشه ای از میز بگذارید. توجه کنید اگر ظروف انتخابی شما پایه دار هستند حتما از گلدان بلند تر و در غیر این صورت از گلدان کوتاه تری که متناسب با دیگر ظروف باشد استفاده کنید.

استفاده از بادکنک:

در تزیین یک جشن تولد عالی نمی توان بادکنک ها را درنظر نگرفت. مخصوصا اگر قصد برگزاری جشن تولد برای کودکان را دارید. می توانید از دو رنگ در کنار هم متناسب با تم تولد استفاده کنید. بادکنک آرایی یکی از ترفندهایی است که در این قسمت می توانید از آن برای تزیین درب ورودی و تزیین جایگاه استفاده کنید. فراموش نکنید استفاده از بیش از دو رنگ می تواند کمی باعث ایجاد احساس شلوغی شود.

تزیین تولد بزرگسال و جوان

تزیین میز تولد با چه رنگ و تمی مناسب تر است؟

این مورد کاملاً سلیقه ای است و هر کس می تواند تم یا رنگ خاصی را انتخاب کند. اما برخی رنگ ها مخصوص تولد های دخترانه و برخی رنگ ها مخصوص تولد های پسرانه و برخی از رنگ ها نیز مشترک هستند. آگاهی از این موارد قبل از انتخاب رنگ مناسب برای تم تولد، چندان خالی از لطف نیست.
اغلب افراد، برای تولد های دخترانه، از رنگ های صورتی، یاسی و  قرمز و  برای تولد های پسرانه  از رنگ های آبی، سبز و بنفش استفاده می کنند. رنگ های زرد، سفید و طلایی هم جزء رنگ های مشترک  برای دختران و پسران می باشد که در تولد بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
رنگ قرمز یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در تزیین میز تولد عاشقانه است و ترکیب رنگ سفید و طلایی نیز از رنگ های مورد علاقه اکثر افراد برای تزیین میز تولد بزرگسالان است.

این مطلب را از دست ندهید: چطور یک جشن سالگرد به یاد ماندنی برگزار کنیم؟

تزیین میز تولد عاشقانه و دو نفره

تزیین میز تولد عاشقانه

تزیین میز تولد عاشقانه از ایده های جالبی است که اکثر زوج ها برای غافلگیر کردن شریک زندگی شان سعی می کنند در زادروز تولدش آن را اجرا نمایند.
بهترین پیشنهادی که برای شما داریم این است که گل و شمع را فراموش نکنید. استفاده اغراق آمیز از این دو عنصر علاوه بر ایجاد یک فضای رمانتیک احساس شعف خاصی را نیز در طرف مقابل ایجاد خواهد کرد.
ایجاد یک مسیر پوشیده شده از گلبرگ های قرمز با نور شمع های وارمر که دو سوی مسیر را در تاریکی روشن می کنند و در انتهای مسیر میز تولد عاشقانه شما که با تم قرمز چیده شده است مطمئناً شریک زندگی تان را شگفت زده خواهد کرد.

تزیین میز تولد پسرانه با تم آبی

تزیین میز تولد برای کودکان:

در صورتی که  در نظر دارید میز تولد را برای کودکان تزئین نمایید، می توانید ابتدا با توجه به جنسیت کودک، تم و رنگ مناسب پسرانه یا دخترانه  انتخاب کرده و سپس میز تولد را بر اساس تم و رنگ انتخاب شده، تزیین کنید.
یکی از روش های جالب و جذاب، برای تزئین میز تولد استفاده از تزئینات متناسب با تم تولد است که می تواند نتیجه ای بسیار دلچسب داشته باشد. در انتخاب تم تولد سعی کنید، تمی را انتخاب کنید که می دانید فرزندتان آن شخصیت یا آن تم را دوست دارد.
اگر تم خاصی را انتخاب نمی کنید، بهتر است برای تولد کودکان تا 10 سال، همه ی تزئینات ( بادکنک ها، کاغذ رنگی ها، شمع ها و ... ) را در یک طیف رنگی انتخاب کنید. در این صورت تزیینات شما بیشتر به چشم می آید. حتی می توانید لباس و کیک تولد کودک را نیز، هم رنگ این تزیینات انتخاب کنید.

سفارش کیک تولد با تم های کارتونی یکی از علایق کودکان است که می تواند هدیه جالبی در روز تولد آن ها باشد.

تزیین تولد بزرگسال

تزیین میز تولد بزرگسال:

البته که تزیین میز تولد افراد بزرگسال، خصوصا زنان یکی از پر اهمیت ترین مسائل و نیازمند توجه و دقت بیشتری است. در چنین مواقعی بهتر است، با توجه به تمایلات و سلیقه ی طرف مقابل،  زیبا ترین و مناسب ترین میز تولد را بچینید.
همانطور که پیش تر از این اشاره شد تم سفید و طلایی یکی از پرکاربردترین تم های تولد است. در صورتیکه قصد دارید برای یک آقا میز تولد را دیزاین کنید می توانید از ترکیب رنگ های بنفش، قرمز، سورمه ای نیز در کنار سفید استفاده کنید.

می توانید برای سفارش کیک تولد بزرگسالان متناسب با سن فرد از انواع کیک های خلاقانه استفاده کنید. این روزها خمیر فوندانت مشکل شما را حل کرده و برای هر سلیقه ای کیک تولد جالب و متفاوتی قابل سفارش است.

ایده دیوار آرزوها برای جشن تولد

ایده های جالب برای یک جشن تولد خارق العاده:

در انتها چند ایده عالی و متفاوت برای برگزاری یک جشن تولد فوق العاده به شما خواهیم داد که بکارگیری آن ها می تواند همه مهمان ها را به تحسین وا دارد.

دیوار آرزو ها:

برای ایجاد جذابیت بیشتر تولد بزرگسالان می توانید، یک دیوار آرزو ( یا یک دفتر آرزو )ایجاد کنید تا هر کدام از مهمان ها روی آن یک آرزو برای، صاحب تولد بنویسد. بهترین ایده برای این کار استفاده از کاغذ دیواری مشکی ( یا یک دفتر زیبا ) و خودکار طلایی و یا نقره ای است.

دفتر یادگاری:

برای تولد کودکان نیز، می توانید یک دفتر نقاشی متناسب با تم تولد و یک جعبه مداد رنگی تهیه کنید و  از کودکان حاضر در تولد بخواهید تا هر کدام یک نقاشی زیبا برای کودک شما بکشند.  شما هم چند عکس از کودکان در حال کشیدن نقاشی تهیه و آن ها را به این  دفتر بچسبانید. مسئولیت مراقبت و نگهداری این دفتر تا سال ها بر عهده ی شما می باشد، زمانی که کودک شما بعد از گذشت چند سال این نقاشی ها و عکس ها را می بیند، روز تولد و حس و حال کودکی در او زنده خواهد شد.

استفاده از پاپ کورن رنگی برای جشن تولد

استفاده از بادکنک :

استفاده از بادکنک در جشن تولد، بسیار مرسوم است، می توانید برای تزیین پشت میز تولد افراد بزرگسال، از بادکنک هایی که  با فویل طلایی  تزیین شده و برای پشت میز تولد کودکان از بادکنک هایی هم رنگ یا متناسب با تم تولد که  با گاز هلیوم پر شده اند، استفاده کنید.
همچنین شما می توانید با کمی خلاقیت بیشتر، برای تزیین  بادکنک ها، جشنی خاص را تدارک ببینید. برای این منظور می توانید بادکنک های خود را با گاز هلیوم پر کرده و سپس آن ها را با تورهای  یا ساتن های براق رنگی تزیین کنید و جلوی در ورودی یا  گوشه ای از خانه یا  سالن آن ها را رها کنید.

پاپ کرن های رنگی:

از ذرت بو داده ( پاپ کرن ) که با دانه های رنگی تزیین شده اند، برای جذابیت بیشتر تولد بزرگسالان استفاده کنید. این کار علاوه بر زیبایی میز تولد، می تواند یک خاطره ی نوستالژیک  از دوران کودکی را برای مهمانان حاضر در جشن زنده کند. می توانید این پاپ کرن ها را در ظروف کندی باکس ریخته و بر روی میز تولد قرار دهید.

ایده تزیین تولد بزرگسال با عکس و لامپ ای ای دی

عکس های یادگار:

حتما کنار میز تولد، چند تا از عکس های زیبای کودک یا فردی که تولد متعلق به اوست قرار دهید، اگر فرد مسن یا میانسال است، حتما از عکس های جوانی او نیز استفاده کنید. مهمانان از تماشای این عکس ها لذت خواهند برد. استفاده از بادکنک ها نیز، در این زمینه می تواند به شما کمک  کند. کافی است بادکنک ها را با گاز هلیوم پر کنید و عکس های زیبا و خاطره انگیز  را به انتهای نخ بادکنک ها بچسبانید. با این ایده ی نو می توانید عزیزانتان را شگفت زده کنید.
استفاده از عکس های متفاوت بزرگسالان که نشان دهنده دوران طفولیت، کودکی، جوانی تا میانسالی آنها باشد حتماً آن ها را شگفت زده خواهد کرد.

محصولات پیشنهادی
‎تومان780,000
  • کیک خوری
  • طرح ایکیا
  • سه طبقه
  • جنس فلزی با بشقاب های طرحدار
  • دارای لبه توری
  • مناسب برای انواع کیک و شیرینی
  • رنگ مطابق تصویر
  • قابل شستشو
  • زیبا و منحصر به فرد
ارسال فوری
‎تومان370,500
  • شکلات خورری
  • جنس شیشه
  • رنگ شفاف
  • تعداد یک عدد
  • ظرف مخصوص شکلات های رنگی و انواع خوراکی
  • پایه دار
  • همراه با درپوش شیشه ای
  • دارای یک عدد دستگیره شیشه ای
  • مناسب برای روی میز
  • مناسب برای خوراکی های ریز مثل شکلات و پاستیل و اسمارتیز و ...
ارسال فوری
‎تومان667,000
  • قفس دکوری
  • جنس فلزی
  • رنگ سفید
  • مدل چندضلعی
  • مناسب برای گل و شمع
  • دارای حلقه آویز
  • مناسب برای بسته بندی کادو و هدیه
  • مناسب جشن ها و سورپرایزها
  • دارای دو سایز کوچک
ارسال فوری
‎تومان663,000
  • کیک خوری
  • طرح ایکیا
  • دو طبقه
  • جنس فلزی با بشقاب های طرحدار
  • دارای لبه توری
  • مناسب برای انواع کیک و شیرینی
  • رنگ مطابق تصویر
  • قابل شستشو
  • زیبا و منحصر به فرد
ارسال فوری
‎تومان1,199,000
  • کندی باکس
  • طرح در قلبی
  • دارای شیشه بلوری شفاف
  • دارای درپوش
  • دارای یک عدد دسته
  • جنس درب و پایه فلزی
  • رنگ صورتی
  • در سه سایز مختلف
  • ظرف مخصوص برای شکلات های رنگی و انواع خوراکی
  • قابل شستشو
ارسال فوری
‎تومان33,000
  • گلبرگ مصنوعی
  • جنس پارچه شمعی
  • رنگ و طرح مطابق تصویر
  • کاملا مشابه گل طبیعی
  • قابل استفاده برای شاباش عروس و داماد
  • مناسب برای تزئین جهیزیه عروس
  • مناسب برای ورودی عروس و داماد در تالارها و باغ ها
  • مناسب ترین گزینه برای تزئین مراسم های رمانتیک، ولنتاین و ...
ارسال فوری
‎تومان892,100
  • کندی باکس
  • دارای سه سایز
  • بدنه شیشه ای
  • دارای درپوش
  • جنس درب و پایه فلزی
  • بدون دستگیره
  • طرح چاپ شده زیبا روی درب
  • رنگ مطابق تصویر
  • ظرف مخصوص شکلات های رنگی و انواع خوراکی
  • دارای پایه های گرد کوچک در زیر ظرف
  • مناسب برای نگهداری انواع خشکبار و حبوبات
ارسال فوری
‎تومان125,000
  • قفس دکوری
  • جنس فلزی
  • رنگ سفید
  • مدل گرد
  • مناسب برای گل و شمع
  • دارای حلقه آویز
  • مناسب برای بسته بندی کادو و هدیه
  • مناسب جشن ها و سورپرایزها
ارسال فوری
10 نظرات
  • فع**

    فع** 1402-11-08 پاسخ

    واقعا این همه بادکنک میخواد یه تولد؟
  • مح************

    مح************ 1402-03-29 پاسخ

    لطفا تم های ساده تری رو بزارید تا بتونیم درست کنیم چون بعضیاش واقعا خیلی سخته و گرون درمیاد
  • ره****

    ره**** 1400-11-04 پاسخ

    ببخشید تو هر وسایل پلاستیکی واسه تولد که میگیریم چند تا بشقاب و چند تا لیوان موجود هستش
  • Ar

    Ar 1400-10-11 پاسخ

    خوب بود
  • Zz

    Zz 1400-08-26 پاسخ

    ما برای تولد نمی تونیم از اینا استفاده کنیم هم گرون در میاد وهم ما نمیتونم درست کنیم نیاز به دیزاینر داریم
  • اس************

    اس************ 1400-01-31 پاسخ

    خیلی بد بود همش با کلاس بود خب نمیشد درست کرد
  • تی******

    تی****** 1399-07-05 پاسخ

    بد
  • نا********** ********یی

    نا********** ********یی 1399-06-10 پاسخ

    با سلام من از این مطلب برای تولد مادرم استفاده کردم واقعا عالی بود لطفا مطلب هایی در مورد کیک تولد و کادو هم در سایت قرار دهید ممنون
  • ..*

    ..* 1399-06-08 پاسخ

    خیلی ممنون از سایت بدتون????
    • Mo**************

      Mo************** 1399-08-02 پاسخ

      اطفاقا سایت خوبیه توی این مقاله ام نکات خوبی معرفی کردن که ارزش مطالعه داشت.
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود