جستجوی مطالب

چگونه بهترین آباژور رومیزی را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید؟

توسط 4073
پسندیدن0

 آباژورهای کنار تختخواب می توانند حال و هوای کل اتاق خواب را تغییر دهند. به همین خاطر انتخاب یک آباژور رومیزی مناسب برای انتقال احساس و ظاهری که مدنظر دارید ضروری است. بهترین آباژور برای اتاق خواب به اولویت ها و خواسته های شما بستگی خواهد داشت. ممکن است بخواهید آباژوری را تهیه کنید که با اسباب و اثاثیه موجود در اتاق خواب ست باشد یا اینکه نیاز داشته باشید برای خواندن کتاب های مورد علاقه خود نور بیشتری تأمین کنید.  قبل از اینکه بخواهید در مورد نوع آباژوری که قرار است خریداری شود تصمیم بگیرید، بهتر است نگاهی به لیست زیر بیندازید تا مطمئن شوید نورپردازی اتاق خواب خود را به بهترین شکل ممکن انجام می¬دهید.

آباژور رومیزی اتاق خواب

1- هدف:

قبل از هر کاری از خودتان بپرسید من این آباژور را برای چه کاری می خواهم؟  می خواهید  سبک خاصی را انتخاب کنید یا اینکه قصد دارید تنها نور کافی برای خواندن کتاب را در اتاق خوابتان تأمین نمایید؟  برای نورپردازی حالت رمانتیک، شما انتخاب های متفاوتی خواهید داشت. آباژور رومیزی که گوشه تاریک اتاق را روشن می کند یا آباژورهای رومیزی که نور ملایمی را ایجاد می نمایند برای مطالعه از نور قابل تنظیم مانند چراغ های مطالعه استفاده کنید تا بتوانید از شر هر سایه ای خلاص شوید.

2-  انواع:

 همانند سرویس خواب، آباژورهای رومیزی نیز انواع و سبک¬های مختلفی دارند. آباژورهای فلزی با پایه باریک برای میزهای عسلی کنار تخت عالی هستند. همچنین اگر می خواهید فضای اضافی برای کتاب، فنجان، ساعت،  عینک مطالعه داشته باشید  می توانید از این گزینه استفاده کنید. آباژور عریض¬تر با لامپ های متعدد، نور کلی بیشتری را فراهم می¬کند. یک آباژور با بدنه فلزی محکم¬تر و با دوام تر از آباژورهای رومیزی شیشه ای یا چوبی است.

3-  رنگ:

رنگ آباژور کنار تخت باید با  رنگ سایر وسایل اتاق خواب ست و هماهنگ باشد. اگر ست اتاق خواب شما در برگیرنده چوب تیره تر یا چوب طرح دار است بهتر است از آباژور هایی با رنگ تیره استفاده کنید. اگر ست اتاق خوابتان سفید رنگ است می¬توانید آباژور را با تختخواب خود ست کنید.  همچنین می توانید عناصری با رنگ یکسان را با هم ست کنید. تاج تختخواب با فلز تیره رنگ را می-توان به کمک  آباژور با بدنه فلزی تیره و کلاهک سفید ست کرد تا دکوراسیون اتاق خواب تکمیل شود.

خرید آباژور اینترنتی4-  شیدهای آباژور:

شیدهای مختلف آباژور، افکت های نورپردازی متفاوتی را ایجاد می کنند. شید شیشه ای یک نوع نور درخشنده بالای لامپ و نور روشن تر در زیر آن ایجاد می¬کند. این در حالیست که  آباژور با کلاهکی با دهانه عریض، می تواند قسمت¬های بالای میز کنار تخت را روشن کند و سایه¬ها را کاهش دهد.  آباژورهای هدایت شونده (مانند چراغ مطالعه) برای تأمین نور مورد نیاز برای مطالعه بسیار عالی هستند، با استفاده از این آباژورها می توانید نور را بر روی یک ناحیه خاص متمرکز کنید.
 جنس و رنگ شیدها، بر¬روی افکت نوری که به دست خواهید آورد تاثیر می¬گذارد. شید آباژور تیره رنگ، نور را به اطراف پخش نمی¬کند اما درعوض نور را بالا و پایین متمرکز می¬کند. شید آباژور فلزی کاملاً مات است و اگر شید یک طرفه دارید، نور آن قسمت بالا یا پایین آباژور را روشن 
می¬کند نه هر دوطرف آن را. کلاهک¬هایی به رنگ کرم،  نور را در تمامی اطراف میز نرم¬تر و ملایم¬تر می¬کند و حس رمانتیکی به اتاق می بخشد.

5- سبک اتاق خواب:

 سبک اتاق خواب نیز نقش مهمی در انتخاب آباژور رومیزی کنار تخت دارد. انتخاب شما سبک ویکتوریا، باروک، روستیک، مدرن یا آباژورهای دکوری است!  مبلمان سبک روستیک و سنتی معمولاً از چوب ساخته می¬شوند. این در حالیست که مبلمان سبک باروک و ویکتوریایی به صورت فلزی هستند. در سبک¬های معاصر نیز از آخرین ترفندهای موجود در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. آباژور شما باید با دکوراسیون سایر اتاق خواب هماهنگ باشد. کلیه اثاثیه اتاق خواب شما با یکدیگر ایجاد یک ترکیب زیبا را می¬نمایند.

خرید آباژور کنار تخت6- روشنایی:

روشنایی که از آباژور رومیزی یا هر منبع نور دیگری به دست می¬آید، به تعیین افکت¬های روشنایی کمک می¬کند. علاوه بر نوع مناسبی از کلاهک آباژور، شما می¬توانید به کمک لامپ های متعددی که دارید، به نور بیشتری دست پیدا کنید. لامپ¬های فلورسنت کم مصرف از لامپ های رشته¬ای قدیمی روشنایی بیشتری ایجاد می¬کنند.¬ در¬حالیکه لامپ هایی با نور سفید نرم، دارای نور کمتری هستند زیرا شیشه بیرونی شدت نور بخش داخلی لامپ را کاهش می¬دهد. به دنبال درجه لومن در مشخصات لامپ بگردید، و از میزان ولتاژ توصیه شده توسط سازنده لامپ تخطی نکنید.

برای آشنایی با سبک های مختلف آباژور رومیزی می توانید مطلب "5 سبک آباژور رومیزی که باید بشناسید" را بخوانید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود