جستجوی مطالب
مطالب پیشنهادی

شستشوی حوله و نکات مهم در حفظ لطافت آن

توسط 4773
پسندیدن0

یکی از معضلاتی  که بسیاری از خانم‌ها  با آن روبرویند بهداشت شستشو و استحمام  است که با خشک کردن  حوله پایان می‌یابد.  حوله‌ ها در ظاهر مظهر تمیزیند اما در معرض احتمال بالای آلودگی  قرار دارند. افراد بسیاری به ویژه خانم‌ها همواره در جستجوی راه‌های علمی برای شستشوی صحیح حوله‌ها هستند. در این مقاله به علل آلودگی حوله، نحوه ی شستشوی صحیح و راه‌های حفظ لطافت آن می‌پردازیم

واقعیت‌های تلخ در مورد کثیف شدن حوله‌ها:

حوله‌ها بسیار بسیار فریبنده تر از آن هستندکه ظاهرسفید و تمیزشان نشان می‌دهند؛ واقعیت این است لحظه‌ای که از حوله‌ها  استفاده می‌کنید  به  بستر پرورش باکتری تبدیل می‌شوند. قارچ، سلول های پوست مرده، ترشحات بزاقی و حتی بدتر از آن، که شاید شنیدن آن برای شما عجیب باشد ترشحات مقعد و ادرار و بسیاری از میکروب های دیگر که در حمام  یا دست‌شویی شما قرار دارند و ممکن است بر روی حوله¬تان پرتاب شوند. با توجه به این که بیشتر آنها احتمالاً از بدن به وجود آمده اند، شاید شما فکر کنید  این میکروب ها به شما آسیب نمی رسانند . اما به سرعت بسیار باور نکردنی در حال افزایش بر روی حوله‌ها هستند و این امر برای پوست شما بسیار خطرناک هستند. زیرا سبب بسیاری از بیماری‌های قارچی بر روی پوست  و انواع بیماری های تنفسی، پوستی و چشمی می‌شود.

حوله شسته شده و تا شده در داخل سبد

چطور میکروب‌ها بر روی حوله جمع می‌شوند:

حوله‌هایی که با خود به حمام می‌برید در واقع آن را به مکانی عالی برای رشد میکروب می‌برید. آب، محیط گرم، اکسیژن، مواد غذایی که از تمام بدن ما در داخل و خارج از آن  برای رشد باکتری و میکروب‌ها مناسب است.
هنگامی که رطوبت بدن خود را  با حوله می‌گیرید. میکروب ها و سایر ترشحات مانند باقی مانده های سلولی که روی سطح بدن شما زندگی می کنند، بر روی حوله تان قرار می گیرند. باقی مانده های سلولی و سایر رسوبات از هوا به عنوان مواد غذایی برای میکروب ها استفاده می شود و رطوبت آب را درPH خنثی تأمین می کند.

بخاطر داشته باشید پودرهای شستشوی حوله‌ها حاوی آنزیم نباشند. آنزیم ها با میکروب‌ها داخل حوله واکنش نشان داده و آن‌ها را در داخل پرزها ی حوله محبوس می‌کنند

این مطلب را از دست ندهید: حوله تن پوش یا حوله حمامی|، مسئله این است!

روش های صحیح شستشوی حوله با ماشین لباسشویی

روش‌های صحیح  شستشوی حوله:

بهترین دما برای شستشوی حوله‌ ها بین 70 تا 77 درجه (متناسب با جنس حوله، برای مثال حوله‎‌هایی که تمام پنبه ای هستند دمای کمتری احتیاج دارند تا حوله‌های که درصدی اکرلیک دارند) است.  آن‌ها را ابتدا با پودر شستشوی مناسب در ماشین و یا دستی شستشو دهید. حتماً  پودر را در حجم  معینی از آب یخوبی حل کرده  و سپس شستشو دهید. بخاطر داشته باشید پودرهای  شستشوی حوله‌ها حاوی آنزیم نباشند. آنزیم ها با میکروب‌ها داخل حوله واکنش نشان داده و آن‌ها را در داخل پرزها ی حوله محبوس می‌کنند. برای ضدعفونی  کردن حوله می‌ توانید از یک چهارم لیوان سرکه سفید محلول درآب گرم با درجه حرارت بین 45 تا 50 درجه سانتیگراد استفاده کنید. اگر چه  سرکه خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز دارد، می‌تواند به براق شدن و نرم شدن بافت حوله نیز کمک کند. بعد از شستشوی حوله حتماً آن را در محلولهای نرم کننده قرار دهید تا به لطافت و قدرت جذب رطوبت آن کمک کنید. بخاطر داشته باشید. قرار دادن حوله ها در فضای بسته حمام و دستشویی و خانه اشتباه است. قارچ¬ها و میکروب¬ها در محیط بسته  و تاریک  سریع‌تر رشد می‌کنند. حتماً آن‌ها را برای خشک شدن در  آفتاب و فضای باز و یا نورگیر قرار دهید.

طرز شستشوی حوله در ماشین لباسشویی

6 نکته که رعایت آن به لطافت بیش‌تر حوله کمک می‌کند.

1-  حوله را زمان کوتاهی در دستگاه خشک کن قرار دهید به طوری که 80 درصد از رطوبت آن گرفته‌شود . قرار دادن حوله به مدت طولانی در دستگاه خشک کن باعث رنگ پریدگی و از بین رفتن لطافت آن می‌شود.  حتماً تنظیمات خشک کن را بر روی پنبه تنظیم کنید. حوله را بعد از خارج کردن از دستگاه خشک‌کن در نور آفتاب و هوای آزاد قرار دهید. جالب است بدانید دانشمندان طبق تحقیقاتی  نشان داده‌ اند اگر یک توپ تنیس را همراه با حوله در خشک کن قرار دهید ، حوله ‌ها نرم‌ تر خشک خواهند شد.

2- استفاده از نرم کننده‌های مایع  به مرور بر قدرت جذب حوله، اثر منفی می گذارند زیرا الیاف حوله به مرور زمان در مقابل آب رسانی مقاوم و خشک می¬شوند. بهتر است از نرم‌کننده هایی که بصورت ورق های نازک یا فیلم های جامد که در آب و غیر مستقیم خاصیت شان را نشان می دهند استفاده کنید . البته باید آن‌ها را به‌خوبی در آب محلول کنید.

این مطلب را از دست ندهید: راهنمای انتخاب سایز درست حوله پالتویی

روش شستشوی حوله بدون تغییر رنگ
3-  شستشوی مرتب حوله‌ها باعث خشکی سریع و از بین بردن الیاف آن می‌شوند. توصیه می شود حوله‌های دستی  هفته ای 2 بار و حوله‌های حمام هر 15 روز یکبار شسته شود.
4- حوله‌هایی را که تازه خریداری می‌کنید حتماً قبل از استفاده بشویید زیرا درابتدا دارای آهار هستند و قدرت جذب رطوبت بالایی ندارند. پس ابتدا آن را در ماشین لباس‌شوییی بیاندازید و سپس بعد از اینکه زمان شستشوی آب گرم آن که در محدوده‌ ی تنظیم شده است به نصف رسید یک لیوان سرکه سفید به آن و بعد از 10 دقیقه‌ی دیگر نصف لیوان  جوش‌شیرین به جای پودر شستشو اضافه کنید. خواهید دید حوله¬‌ای بسیار تمیز و دارای قدرت جذب فوق‌العاده خواهید داشت.

چطور حوله راشستشو دهیم تا لطیف بماند


5- به هیچ وجه برای شستشوی حوله تنها از نرم کننده استفاده نکنید. نرم‌کننده¬ها قدرت پاک کنندگی و ضدعفونی کننده ندارند. بهتر است بعد از شستشوی با پودر لباسشویی آن‌ها را در محلولی از نرم¬کننده و آب ولرم بیاندازید و حواستان باشد که نرم¬کننده  به خوبی در آب حل ویکنواخت  پخش شده باشد. در استفاده ماشینی بهتر است قبل از مصرف، هر پیمانه نرم كننده با یك یا دو پیمانه آب رقیق شده و سپس مورد استفاده قرار گیرد. اگر نرم‌کننده را مستقیم روی حوله بریزید  باعث  لکه شدن حوله می‌شود.
6 هرگز پودر لباس‌شویی و مایع و یا پودر نرم¬کننده و یا مواد دیگری که برای نرم ‌شدن حوله بکار می‌برید را با هم مخلوط نکنید زیرا ترکیب این مواد با هم رسوب ‌زا است و در بافت حوله رسوب می‌کند و لطافت آن را از بین می‌ برد.

مطالب پیشنهادی
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود