جستجوی مطالب

5 سبک آباژور رومیزی که باید بشناسید

توسط 1794
پسندیدن0

بیشتر افراد بر این باورند  که نورپردازی در منزل می تواند باعث بهبود شرایط آن شود یا اگر به درستی انجام نگیرد باعث دلگیر شدن خانه می¬شود. بله این موضوع کاملاً درست است.  داشتن نور کافی در اتاق بسیار مهم است و آباژورها یکی از بهترین گزینه های موجود برای اطمینان از وجود  نور مورد نیاز در منزل هستند.به این منظور میتوان از آباژور رومیزی استفاده کرد. آباژور های رومیزی  نور مورد نیاز برای کتاب خواندن را فراهم می کند و  باعث ایجاد یک فضای صمیمانه می گردند. آباژور ها نه تنها مفید هستند بلکه می توانند یک روش عالی برای تزیین اتاق باشند. انواع مختلفی از آباژور ها وجود دارد که بر اساس سبک  و استایل اتاق می توان یکی از آن ها را به دلخواه انتخاب کرد. بهتری است قبل از اقدام به خرید آباژور رومیزی با مدل های مختلف آن آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم 5 مدل آباژور رومیزی پرطرفداررا به شما معرفی کنیم.

آباژور رومیزی

آباژوری به شکل کدوتنبل:

 این نوع آباژور رومیزی بر اساس پایه  منحنی شکل آن شناخته می شود  و همین امر باعث می گردد شکلی شبیه کدوتنبل داشته باشد. این نوع شکل به خصوص در انواع مختلف سرامیک های رنگی محبوب است.  لامپ هایی به شکل کدوتنبل می تواند  از شیشه های رنگی یا روشن، شیشه های جیوه یا حتی فلز ساخته شوند. آن ها در کنار تختخواب جلوه بسیار زیبایی دارند و می توان آن ها را به صورت جفت روی میز عسلی اتاق نشیمن نیز قرار داد.  اگر سبک قرون وسطی را دوست دارید می توانید انواع قطره اشک را امتحان کنید.  در بین انواع آباژور رومیزی، این  نوع آباژورها در عین حال که سنتی هستند می توانند جدید و بامزه نیز باشند. من عاشق چنین فضاهای خودمانی هستم.

آباژور رومیزی مدرن

 آباژوری شبیه شمعدان:

این نوع آباژور ها نیز به خاطر شکلی که دارند اینگونه نامگذاری شده اند. این لامپ ها ظاهر بلند و باریکی دارند که چهره زیبایی به اتاق می بخشند.  این مدل آباژور رومیزی ظاهر و شکل رسمی تری نسبت به  انواع دیگر آباژور ها دارد و می تواند در اتاق ناهارخوری یا نشیمن با سایر موارد قابل استفاده است. این مدل آباژور می تواند با سبک های مختلفی  خود را هماهنگ کند؛ با این حال این موضوع به تزییناتی که آباژور دارد بستگی خواهد داشت. مدل پایه کروم با درخشش خیره کننده در فضای مدرن جلوه بسیار عالی خواهد داشت با این حال  مدل چوبی آن با خانه های سبک روستیک مدرن ظاهر بسیار زیبایی خواهند داشت.

آباژور رومیزی کلاسیک

 آباژور رومیزی  تیفانی:

این نوع آباژور رومیزی ظاهر زیبا و مدرنی به اتاق می بخشد. نقش هایی که در این سبک از آباژور قرار گرفته می تواند ماهیت مختلفی داشته باشد. به همین خاطر چنین آباژوری با منازل مختلف سازگار است. آباژور هایی به سبک تیفانی برای نورپردازی اکسنت (نورپردازی با نور تند)  مورد استفاده قرار می گیرد. اباژورهای تیفانی بهترین گزینه در کنار یک کتاب ضخیم، یک فنجان چای و آتش شومینه هستند.

چراغ مطالعه رومیزی

 چراغ داروسازی:

چراغ های داروسازی یا لامپ های نوک تیز برای نورپردازی بسیار  عالی هستند زیرا می توانند نوسان داشته باشند و خم شوند تا نور را به جایی که نیاز دارید برسانند. این مدل آباژورها همچنین می توانند با توجه به جزئیات لامپ و جزئیات مختلف با گزینه های متفاوتی سازگار باشند. به عنوان مثال، این  چراغ رومیزی برنجی عتیقه برای یک فضای سنتی مناسب است این در حالیست که مدل دیگر آن با شید شبیه قفس که لامپ آن نیز از شید بیرون زده برای  سبک صنعتی مناسب تر است.

خرید آباژور رومیزی فانتزی

 آباژورهای نوآورانه:

تقریباً سایر مدل های آباژور رومیزی را می توان در این گروه قرار داد. آباژور هایی با پایه¬ای به شکل  حیوانات، صدف های دریایی و وسایل نقلیه وجود دارند که می در این گروه قرار می¬گیرند. هر نوع شیء را می توان به صورت آباژور درآورد. آباژور های نوآورانه می توانند با تم هایی همچون تم باغ یا جنگل خود را مطابقت دهند و در عین حال می توانند منحصر به فرد باشند و به عنوان یک وسیله دکوری خاص در منزل به کار روند. این نوع آباژور در مهد کودک ها و اتاق بازی کودکان نیز کاربرد دارد.

برگرفته از thespruce.com

نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود