جستجوی مطالب

گرامافون ، نماد نوستالوژی

توسط 1926
پسندیدن0

گرامافونرا نماد نوستالوژی می شناسند اما چرا ؟!

زندگی ماشینی امروز که در سایه پیشرفت تکنولوزی حاصل شده است سبب شده تا وسایل الکترونیک تمام محیط پیرامون ما را در بر بگیرد برخی اوقات دیدن یک فیلم قدیمی یا نگاه به نوستالژی های کودکی باعث می شود دلمان برای دوران قدیم و خاطرات شیرین کودکی تنگ شود . گاه پا را فراتر گذاشته و آرزو می کنیم تا زمان به عقب برگرددد و ما را با خود به دوران طفولیت مان ببرد .

شاید در این دوره کمتر کسی را یافت که از تصویر سازی گذشته لذت نبرد وسایل قدیمی مانند رادیوهای قدیمی، گرامافون، صندلی های اسکاتلندی قدیمی و غیره با روح و روان هر فردی بازی می کند و او را در دنیای گذشته غوطه ور می سازد .

گرامافون

گرامافونن به عنوان پرکاربرد ترین دستگاه برای پخش صدای ضبط شده در دهه 1870 تا 1980 بوده است که هنوز هم علاقه مندان زیادی دارد . این دستگاه در اواخر دوران ناصری وارد ایران شد در زمان مظفرالدین شاه از صدای وی و دو تن از وزیرانش صداهایی ضبط و نگهداری شده است ولی دوره اصلی استفاده از گرام به دوره اول پهلوی بر می گردد . زمانی که ضبط موسیقی بر روی صفحات و گوش کردن به آن به تدریج رایج شد

[plain]گرامافونن به عنوان پرکاربرد ترین دستگاه برای پخش صدای ضبط شده در دهه 1870 تا 1980 بوده است که هنوز هم علاقه مندان زیادی دارد [/plain]

اولین گرامافون فروشی در ایران

اولین صدای ضبط شده همان صدای مظفرالدین شاه بود . اولین گراماافون فروشی در ایران در یک قهوه خانه بود

اولین گرامافونی که به ایران اورده شد در شرق میدان شمس العماره در یک قهوه خانه به صدا در آمد غرض از انتخاب این محل برای عرضه این بود که اولاً در مرکز شهر بود و بسیاری از افراد در آنجا تردد می کردند و ثانیاً در مقابل ارک دولتی و شمس العماره بود و محل رفت و آمد وزرا و بزرگان و رجال بود که صدای آن را  شنیده و به صرافت خرید آن می افتادند و در نهایت با استفبال مردم گرامافون های جدید تر و پیشرفته تر وارد ایران شد و تصنیف های تازه هم ساخته شد و مردم برای اولین بار صدای آوازه خوان هایی که آن زمان فقط نامی از آنهای به گوششان خورده بود را شنیدند به طور مثال تصنیف در ملک ایران و عروس گل ، در میان مردم بسیار محبوب بود که اشعار هر دو توسط ملک الشعرا سروده شده بود که در آن زمان شهرت و اعتباری خاص نزد اهل ادب داشت .

گرامافون کلاسیک

به تدریج گرامافون نزد مردم عادی نیز مقبولیت پیدا کرده و به خانه های مردم عادی نیز وارد گردید اکنون و پس از گذشت سال ها هنوز گوش کردن به صفحات موسیقی قدیمی ضبط شده به همراه نوشیدن یک فنجان چای نه تنها حس لذت بخش زندگی در دوران بی دغدغه قدیم را برای ما تداعی می کند، آرامش عمیق در روح و جان ما سرازیر می شود و خود را از تمام دنیای پر هیاهوی امروزی خارج می بینیم .

[plain]اکنون و پس از گذشت سال ها هنوز گوش کردن به صفحات موسیقی قدیمی ضبط شده به همراه نوشیدن یک فنجان چای نه تنها حس لذت بخش زندگی در دوران بی دغدغه قدیم را برای ما تداعی می کند، آرامش عمیق در روح و جان ما سرازیر می شود و خود را از تمام دنیای پر هیاهوی امروزی خارج می بینیم .[/plain]

قیمت گرامافون های جدید در مقایسه با گرامافون های قدیمی بسیار ناچیز است اما این بها می تواند موجی از آرامش را به خانه شما هدیه دهد .

اگر از مطالعه این مقاله لذت برید با دوستان تان به اشتراک بگذارید .

محصولات پیشنهادی
استعلام موجودی
  • گرامافون
  • رومیزی
  • شیپور آبکاری شده
  • بدنه چوبی
  • (AM,FM)گیرنده دو موج رادیو
  • دارای یک سال گارانتی برند والتر
  • دارای ورودی فلش مموری USB
  • قابلیت پخش از طریق بلوتوث
  • مناسب برای دکوراسیون کلاسیک
  • طراحی قدیمی
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود