جستجوی مطالب
مطالب پیشنهادی

ایده های ناب برای تزیین میز یلدا برای مهدکودک و مدرسه

توسط 41769
پسندیدن0

ایده و روش های تزیین میز یلدا برای مهد و مدرسه و پذیرایی از کودکان کمی متفاوت تر از تزیین میز یا سفره یلدا در خانه و پذیرایی از میهمانان گرامی است. به همین خاطر شیک و تک بر آن شد تا در اینجا شما را با انواع ایده ها و روش های مدرن و کلاسیک تزیین میز شب یلدا برای مهد و مدرسه آشنا کند.

تزیین میز یلدا برای مهد و مدرسه

معمولاً در مهد کودک ها و مدارس به جای سفره از میز برای تزیئنات شب یلدا استفاده می شود. بنابراین انتخاب یک ایده مناسب برای زیبایی میز جزء اولین و ضروری ترین نکات در تزیین میز برای مدرسه و مهد به شمار می رود.

باید بگویم، یک ایده منحصر به فرد برای این کار، طراحی ارتفاع بین لبه میز تا سطح زمین به شکل هندوانه است. این کار با استفاده از پارچه یا کاغذ رنگی به سادگی میسر می شود.

روش بعدی استفاده از رومیزی های مناسب برای این کار است که معمولاً از پارچه های ساتن یا ترمه استفاده می شود. پارچه های ساتن نمای مدرن و پر زرق و برقی را برای میز شما به وجود می آورند، و پارچه های ترمه حالت سنتی تری به میز شما می بخشند. حال انتخاب نوع پارچه بسته به سلیقه و نوع عناصر انتخابی شما دارد. اما با کمی خلاقیت می توانید از ترکیب هر دو پارچه استفاده کنید و هم حالت زرق و برق و هم یکی از نماد های اصیل ایرانی را بر روی میز خود بکشانید. برای این کار کافیست پارچه ساتن بزرگی انتخاب و آن را بر روی میز بیندازید، به طوری که این پارچه پایه های میز را هم بپوشاند، سپس یک پارچه ترمه چهار گوش یا بیضی کوچک تر انتخاب و در مرکز میز بر روی پارچه ساتن بیندازید.

تزیین میوه برای شب یلدا

استفاده از میوه ها در تزیین میز یلدا برای مدرسه

بهترین راه برای قرار دادن میوه در سفره شب یلدای مهد یا مدرسه به سیخ کشیدن آن هاست، زیرا با استفاده از این روش چندین میوه با شکل های هندسی زیبا و به صورت یکجا و آماده در اختیار کودکان قرار می گیرد.

اما رعایت نکات ایمنی برای استفاده از این روش را فراموش نکنید. لازم است بعد از سیخ کشیدن میوه ها حتماً سر تیز سیخ های چوبی را برش داده و بعد از خورده شدن میوه ها توسط کودکان سیخ ها را به سرعت جمع کنید.

 تزیین میوه میز یلدا در مدرسه

آبنبات های یلدایی

از آنجایی که هندوانه، یکی از اصلی ترین نماد های شب چله است، بسیاری از دسرها، کیک ها و ... به شکل هندوانه تهیه شده بر روی میز شب یلدا قرار می گیرد.

اما در تزیین میز یلدا برای مهد می توانیم به تعداد کودکان حاضر آبنبات های هندوانه ای شکل تهیه و آن ها در ظرف زیبایی قرار داده و روی میز بچینیم.

 

تزیین میوه ها به شکل حیوانات مختلف

گوشه ای از میزی که قرار است تزیین شود، یا یک میز جدا را انتخاب و تعدادی از میوه ها را به شکل جانوران مختلف در آورده و روی آن بگذارید. مثلاً یک سیب را به شکل یک قو برش بزنید، البته این کار به آموزش میوه آرایی و تمرین و تکرار نیاز دارد.

تعدادی کیوی را با خلال دندان به هم وصل کنید تا شبیه هزار پا شود. برای این کار کافیست هر دو کیوی را با یک خلال دندان به هم وصل کرده و این کار را تا رسیدن به اندازه دلخواه ادامه دهید، سپس تعدادی خلال دندان را از وسط خم کنید به صورتی که زاویه 90 درجه درست شود اما از هم جدا نشوند، سپس این خلال ها را به عنوان پاهای هزار پا به کیوی ها بچسبانید و در انتها با استفاده از ماژیک یا چسب و کاغذ برای هزار پای خود چشم و دهان بگذارید.

تزیین میز یلدا در مدرسه

با استفاده از دکمه و نخ کاموایی ، ماژیک و ... میوه هایی مانند سیب، انار و ... را به شکل صورت عروسک تزیین کنید.

تزیین موزها به شکل دلفین هم کار بسیار ساده اما پر طرفدار است، برای این کار هم کافیست ، دُم موز را از وسط برش زده و این برش را به صورت هلالی تا قسمت کوچکی از موز ادامه دهید. سپس نیمه های برش خورده را از هم جدا کرده و برای باز ماندن این قسمت از یک دانه انگور یا یک مروارید استفاده کنید و در انتها با استفاده از ماژیک یا کاغذ و چسب برای دلفین خود چشم بگذارید.و ...

البته به یاد داشته باشید، کنار هم قرار گرفتن این میوه ها باعث تاکید بر زیبایی و جذابیت این مجموعه خواهد شد.

تزیین کیک شب یلدا با طرح انار 

روش های مختلف تزیین پفیلا در تزیین میز یلدا برای مهد

پفیلا یکی از خوراکی های محبوب و سالم در بین کودکان است که با کمی خلاقیت می تواند به عنوان یک عنصر موثر در تزیین میز یلدا برای مهد کودک و مدرسه استفاده شود.

یک شاخه خشک، درخت مانند انتخاب کرده و تعدادی پفیلا را به چسب آغشته و به جای جای این شاخه بچسبانید، تا یک درخت با منظره شکوفه های سفید به دست بیاورید. سپس یک ظرف زیبا و عمیق را انتخاب و پر از پفیلا کنید و در انتها این شاخه را درون آن بگذارید.

پفیلاهای سفید را در یک نایلون سفید و بزرگ ریخته و به شکل آدم برفی تزیین کنید.

با ترکیب پفیلاهای سفید و رنگی درون یک سینی بزرگ شکل یک گل، عروسک یا ... را در بیاورید.

تزیین هندوانه شب یلدا با چوب بستنی

استفاده از نماد های اصیل ایرانی در تزیین میز یلدا برای مدرسه

از آنجایی که جشن شب یلدا یکی از کهن ترین جشن های ایرانیان است، استفاده از نماد هایی مانند سماورهای زغالی قدیمی، استکان های کمر باریک، فانوس، گردسوز، ظروف مسی و یا کرسی تأکیدی بر اصیل بودن این جشن در بین ایرانیان است. بنابراین استفاده از چنین عناصری در تزیین میز یلدا برای مدرسه یا مهد باعث انتقال این حس به کودکان و آینده سازان این سرزمین خواهد شد.

گیفت شب یلدا با طرح هندوانه 

گیفت یلدا

گیفت ها، هدایای کوچکی هستند که حس شادی و خاطره خوب جشن ها را ماندگارتر می کنند. چرا برای به یاد ماندنی شدن خاطره یلدا در ذهن کودکان از گیفت مخصوص یلدا استفاده نکنیم؟ با کمی حوصله و خلاقیت می توانید نماد های زیبایی از یلدا را به عنوان یک گیف تهیه و در پایان جشن به کودکان اهدا کنید. برای مثال ساختن کیف دستی های کوچک شبیه هندوانه، استفاده از کاج های خشک شده برای تهیه آدم برفی و ... می تواند نمونه ای از گیف های ارزان اما زیبا برای چنین جشنی باشد.

تزیین هندوانه شب یلدا برای مدرسه

تهیه گلدان و جاشمعی با استفاده از میوه ها

کمی خلاقیت لازم است تا تزیین میز یلدا برای مهد و مدرسه شما منحصر به فرد از دیگران باشد. برای این کار از ترکیب عناصر زیبا با میوه ها و تنقلات این شب کمک بگیرید. به جای قرار دادن گل ها در گلدان یک کدوی بلند را خالی و به عنوان یک گلدان استفاده کنید. حتی می توانید به جای گل، میوه ها را شبیه گل برش زده و به سیخ بکشید سپس این میوه ها را با پفک های سیخ کشیده درون این کدو قرار دهید و نگاه های ماجراجویانه کودکان را در مواجهه با این منظره دنبال کنید.

قسمت بالای چند سیب را با چاقو به شکل گرد برش زده و به اندازه یک شمع وارمر خالی کنید، سپس این فضا را با شمع ها وارمر پر کرده و آن ها را در جای جای میز خود بگذارید.

اینها تعدادی از ایده هایی بود که به شما کمک می کند یک جشن یلدای زیبا و خاطره انگیز را در مهد یا مدرسه برگزار کنید. خوشحال خواهیم شد اگر شما هم ایده خاصی دارید در پایین همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

محصولات پیشنهادی
‎تومان370,500
ارسال فوری
  • شکلات خورری
  • جنس شیشه
  • رنگ شفاف
  • تعداد یک عدد
  • ظرف مخصوص شکلات های رنگی و انواع خوراکی
  • پایه دار
  • همراه با درپوش شیشه ای
  • دارای یک عدد دستگیره شیشه ای
  • مناسب برای روی میز
  • مناسب برای خوراکی های ریز مثل شکلات و پاستیل و اسمارتیز و ...
‎تومان371,000
ارسال فوری
  • اردو خوری
  • جنس چوب بامبو
  • رنگ گردویی
  • قابل شستشو
  • دارای ضمانت در مقابل پوسته پوسته شدن و ترک
  • مناسب برای پذیرایی
  • قابل استفاده برای سرو انواع آجیل و تنقلات
مطالب پیشنهادی
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود