جستجوی مطالب
مطالب پیشنهادی

سرویس قاشق و چنگال چه مارکی خوبه؟ و از کجا بخریم؟

توسط 41654
پسندیدن0

زمانی که برای خرید قاشق و چنگال به فروشگاه های متفاوتی سر زده یا اینکه سایت های مختلف را جستجو می کنید مسلماً با مارک، قیمت و توضیحات متفاوتی روبرو می شوید و احتمالاً این سوال برای شما پیش خواهد آمد چگونه می توانید کیفیت قاشق و چنگال های پیش  رویتان را تشخیص دهید و یا اینکه چه مارکی بهتر است و دلیل این برتری در چیست؟

اگر هجوم سوالات مختلف در مورد چگونگی تشخیص کیفیت قاشق و چنگال شما را گیج کرده نگران نباشید، این مقاله به تک تک سوالات شما پاسخ می دهد و حتی اطلاعات بیشتری هم در مورد خرید قاشق و چنگال در اختیار شما قرار می دهد.

خرید قاشق و چنگال استیل

تشخیص کیفیت قاشق و چنگال

قاشق و چنگال ها معمولاً از فولاد ضد زنگ یا استیل ساخته می شوند، فولاد ضد زنگ در واقع بسیار بهداشتی بوده و از نظر مقاومت در برابر خوردگی و درجه حرارت بالا عالی  می باشد. این فولاد دارای 10 درصد کروم و مقدار بسیار کمی نیکل است.

بهتر است بدانید، اضافه کردن کروم یکی از راه های بالا بردن مقاومت استیل در برابر زنگ زدگی و ایجاد لکه و اضافه کردن نیکل برای روشن تر شدن این فلز انجام می شود.

کارد و چنگال های جعلی شامل یک قطعه پیوسته از فلز هستند که در دماهای بسیار بالا گرم شده، سپس با دست به شکل یک الگوی تمیز و ساده ساخته می شوند.

این مطلب را از دست دهید: بهترین شهرر برای خرید جهیزیه کجاست؟

و اما زمان خرید قاشق و چنگال برای تشخیص کیفیت می توانید از چند روش ساده استفاده کنید. اولین روش توجه به میزان درخشندگی فلز به کار رفته است. قاشق و چنگال های اصل دارای درخشندگی و براقیت هستند. ( همان براقیت استیل ) فلز استفاده شده برای قاشق و چنگال های جعلی تا حدی مات است و درخشندگی استیل را ندارد.

روش دوم استفاده از آهنربا است. فولاد ضد زنگ یا استیل به هیچ وجه به آهنربا نمی چسبد. اگر حین خرید قاشق و چنگال یک آهنربا همراه خود داشته باشید، به راحتی می توانید از این وسیله برای تشخیص کیفیت قاشق و چنگال کمک بگیرید.

ست قاشق و چنگال و کارد استیل طلایی

توجه به عدد درج شده بر روی تک تک قاشق و چنگال های روش دیگری برای تشخیص کیفیت قاشق و چنگال محسوب می شود. معمولاً یکی از عددهای 18/10، 18/8 و 18/0  بر روی قاشق و چنگال ها حک شده است، درج عدد 18/10 نشانگر بالاترین کیفیت استیل یا فولاد ضد زنگ می باشد، که مقاومت بالایی هم در برابر خش و سیاه شدن، دارد.

و اما روش بعدی توجه به سبکی و سنگینی محصول است. اگر دو قاشق یک شکل با ضخامت برابر ( توجه داشته باشید حتما ضخامت ها برابر یا نزدیک به هم باشند ) را در دست بگیرید کیفیت جنسی قاشق سبک تر، بهتر است زیرا چگالی فلزهای جعلی که برای ساخت قاشق و چنگال استفاده می شوند بیشتر از فلز استیل یا فولاد ضد زنگ می باشد. 

اما زمانی که شما با یک سرویس قاشق و چنگال استیل ضخیم و یک سرویس قاشق و چنگال استیل نازک روبرو می شوید، اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید انتخاب سرویس ضخیم و سنگین تر پیشنهاد می شود زیرا مقاومت محصولات این سرویس قاشق و چنگال در برابر خم شدگی و آسیب پذیری بسیار بالا تر از قاشق و چنگال های نازک تر است.

کیف سرویس قاشق و چنگال استیل

نکاتی مهم که حین خرید قاشق و چنگال باید در نظر گرفته شود

اولین مورد توجه به تعداد قاشق و چنگال است. قاشق و چنگال ها معمولاً به صورت ست های  6،   12، 24، 30، 92، 124، 136 و 148 پارچه با جعبه چوبی، پارچه ای، چرمی و یا کنسولی عرضه می شود. انتخاب تعداد مناسب جزء اولین و مهمترین نکات برای خرید قاشق و چنگال است، چرا که در اکثر مواقع خرید تعداد کم از یک ست قاشق و چنگال، زمان پذیرایی از مهمان شما را  به دردسر می اندازد. با توجه به کاربرد قاشق و چنگال در موارد متفاوتی به جز خوردن غذا، مثلا قرار دادن آن ها در ظروف خورشت، ترشی، ماست و غیره،  گاهاً استفاده از دو قاشق برای یک فرد باعث می شود که شما به تعدادی بیش از تعداد مهمان ها نیازمند قاشق و چنگال باشید. بنابراین انتخاب سرویس های 12 و 18 نفره بهترین و مناسب ترین نوع انتخاب است.

نکته ظریف بعدی در خرید قاشق و چنگال توجه به اندازه، گودی و خطوط کاسه قاشق است. این نکته تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی سرویس قاشق و چنگال دارد اما متأسفانه اغلب مواقع از نظر بسیاری از افراد پنهان می ماند. 

قاشق و چنگال چه مارکی خوبه

اگر می خواهید سرویس قاشق و چنگال شما جزء بهترین ها باشد باید علاوه بر کیفیت جنسی، ظاهری زیبا و استایل مناسبی برای به دست گرفتن داشته باشد. لازم است بدانید، سرویس های فانتزی یا سرویس هایی که پر از خط و خطوط و سوراخ های ریز و درشت هستند در اثر گذشت زمان، دچار تجمع میکروب ها و تیرگی هایی در این مناطق می شوند. اما چنانچه تمایل به خرید چنین سرویس هایی دارید، بهترین راه برای از بین بردن این آلودگی ها و بازیابی ظاهر براق این قاشق و چنگال ها قرار دادن دوره ای آن ها در آب ژاول، یا مخلوط سرکه، جوش شیرین و آب جوش است. این دوره ها بهتر است در فاصله زمانی 3 تا 6 ماه تکرار شوند.

این مطلب را از دست ندهید: 5 تکنیک ساده برای تزیین میز ناهارخوری عروس

ضد خش بودن، عدم تغییر رنگ و سیاه نشدن و امکان شستشوی قاشق و چنگال با ماشین ظرف شویی از دیگر نکات قابل تأمل حین خرید قاشق و چنگال است. بهترین راه تشخیص استیلی که سیاه نمی شود توجه به عدد درج شده بر روی سرویس است. سرویس که عدد استیل آن 10/18  باشد، در برابر خش و سیاه شدن مقاوم است، اما باز هم بهتر است سرویس گارانتی داری خریداری و بابت این موضوعات از فروشنده ضمانت بگیرید.

برخی از سرویس های قاشق و چنگال، دارای کمبود هایی هستند، بنابراین  بهتر است حین خرید این نکته را مد نظر قرار داده و سرویس انتخابی خود را با دقت بررسی کنید و در صورت کمبود برخی از اقلام و نیاز شما به آن ها، بتوانید کمبود ها را از همان فروشگاه تهیه کرده و داخل سرویس خود قرار دهید و در صورت نبود این موارد بهتر است در انتخاب سرویس قاشق و چنگال خود تجدید نظر کنید، زیرا در غیر این صورت شما در هر مهمانی مجبور هستید، وسایلی را با طرح و مدل روی میزتان بچینید که هیچ ربطی به سرویس قاشق و چنگال تان ندارد. 

محصولات پیشنهادی
‎تومان240,000
  • جعبه جاقاشقی
  • مناسب داخل کشو و کابینت
  • دارای طراحی ساده و کاربردی
  • نظم دهنده به قاشق و چنگال های داخل کابینت
  • رنگ سفید
  • جنس چوبی
  • دارای تفکیک کننده چاقو، چنگال و کارد
  • مناسب برای داخل بوفه
مطالب پیشنهادی
2 نظرات
  • در******

    در****** 1399-06-12 پاسخ

    سلام لطفاً اسم و قیمت سرویس قاشق چنگال که توی تصویر اول و سوم هست را بفرمایین.
    • شی**** ** **تک

      شی**** ** **تک 1399-06-31 پاسخ

      سلام. عکس های بخش مطلب برای خرید نیست
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود