جستجوی مطالب
مطالب پیشنهادی

ساخت آباژور با وسایل دور ریختنی در منزل

توسط 135706
پسندیدن0

ساخت آباژور با وسایل دور ریختنی یک ایده ی خلاقانه و بسیار مقرون به صرفه می باشد که می توانید از آن برای تزیین دکوراسیون منزل خود نیز استفاده کنید.
شما می توانید به راحتی  با وسایل ساده و دور ریختنی و کمی خلاقیت و نوآوری یک آباژور زیبا برای اتاق خود یا کودک تان بسازید. ساخت کار دستی با ایده های جالب می تواند برای کودکان بسیار نشاط آور باشد، علاوه بر این کودکان به خوبی با مفهوم بازیافت آشنا می شوند.
آیتم های پلاستیکی بازیافتی در حال حاضر بسیار محبوب هستند و مردم از این موضوع به خوبی آگاه هستند که چقدر مهم است که بارها و بارها از مواد قدیمی ( بازیافتی ) استفاده شود. البته  این موضوع بیشتر به لطف اینترنت است.
آیا واقعا فکر می کنید قصد ما تشویق کردن افراد برای خرید پلاستیک بیشتر است؟
پاسخ واضح است ، هدف این است تا شما کمی تلاش کنید با وسایل ساده ای که اطراف تان پیدا میشود مانند بطری نوشابه، شیشه مربا، کاغذ روزنامه و ... یک کار دستی زیبا بسازید و از آن لذت ببرید.
به همین منظور قصد داریم در این بخش چند ایده ی زیبا و جذاب، برای ساخت آباژور با وسایل ساده را آموزش دهیم:

بهتر است قبل از شروع سبک های مختلف آباژور رومیزی را بشناسید.

نحوه ساخت آباژور با شیشه مربا

ساخت آباژور با شیشه مربا

ایده ساخت آباژور با وسایل دور ریختنی مانند شیشه مربا یا ترشی از جمله ایده های ساده ای است که وسایل آن برای همه در دسترس است. ساخت این آباژور بسیار ساده است و شما نیاز به یک شیشه ، یک اسپری رنگ ، کمی سیم و یک لامپ با چند برچسب یک شکل دارید.
ابتدا بر چسب ها را به قسمت های مختلف جداره شیشه بچسبانید. سپس با یک اسپری رنگ شیشه را رنگ کنید، ( با توجه به روانشناسی رنگ، بهتر است برای این کار، از رنگ های  سرد مانند، سبز ، آبی و .. استفاده کنید ). بعد از خشک شدن رنگ برچسب ها را از شیشه جدا کنید.
سپس  روی درپوش شیشه سوراخ کوچکی ایجاد کرده و سیم را از این سوراخ عبور دهید. سپس به سر سیمی که از درپوش عبور داده اید یک لامپ کم مصرف کوچک نصب کنید و در پوش شیشه را ببندید. سر دیگر سیم را به دو شاخه وصل کنید و آن را به برق وصل کنید.

ساخت چراغ خواب با قاشق یکبار مصرف

ساخت آباژور با قاشق یکبار مصرف

برای ساخت آباژور با قاشق یکبار مصرف، شما نیاز به چندین قاشق یکبار مصرف، چسب تفنگی، سیم برق ، لامپ و بطری بزرگ پلاستیکی دارید.
در ابتدا با یک چاقوی تیز سوراخی بزرگ را در انتهای بطری پلاستیکی ایجاد کنید. سپس دسته تمام قاشق های خود را برش بزنید و شروع به چسباندن قاشق ها به بطری کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید.

نحوه اتصال قاشق یکبار مصرف برای ساخت آباژور

این کار را تا زمانی که کل بطری با قاشق پوشانده شود ادامه دهید. حالا زمان پوشاندن تنگنای قوطی است، برای این کار قاشق ها را مانند نمونه ای که در تصویر نشان داده شده است بهم بچسبانید

طرطرز اتصال قاشق یکبار مصرف برای ساخت آباژور

این قاشق ها را به بطری چسبانده تا گردن بطری را به طور کامل پوشش دهد. در این مرحله لامپ را درون بطری قرار دهید و سیم آن را از سوراخی که روی در پوش بطری ایجاد کرده اید خارج کنید و آن را به یک دو شاخه وصل کنید. اکنون آباژور قاشقی شما آماده است. برای جلوی بیشتر، شما می توانید قبل از شروع کار قاشق ها را با رنگ دلخواه خود رنگ کنید.

برای مشاهده ایده های بیشتر اینجا را ببینید.

درست کردن آباژور با لیوان یکبار مصرف

ساخت آباژور با وسایل دور ریختنی مانند لیوان یکبار مصرف

شاید ایده ساخت آباژور با وسایل دور ریختنی مانند لیوان یکبار مصرف عجیب به نظر برسد اما در اینجا میخواهیم ساخت این مدل آباژور را به شما آموزش دهیم. برای ساخت این طرح از آباژور شما نیاز به چند لیوان یکبار مصرف، یک قوطی تن ماهی، یک سطل یکبار مصرف ، چند بطری پلاستیکی کوچک و کمی تور، پارچه ، نگین و ... دارید.
ابتدا ته لیوان های یک بار مصرف خود را برش دهید( بهتر است لیوان ها ضخیم باشند )، سپس قسمت استوانه ای بطری ها را جدا کنید .
حالا زمان ساخت پایه ی آباژور رسیده است. شما باید لیوان ها و قسمت استوانه ای بطری های برش خورده را طوری روی هم بچینید که در داخل یکدیگر فرو نروند.این کار کاملا سلیقه ای است.
همچنین می توانید از درپوش شیشه ها نیز برای ساخت پایه کمک بگیرید، تنها نکته ای که باید در اینجا رعایت شود این است که روی در پوش شیشه ها سوراخی برای عبور کابل برق ایجاد شود.

این مطلب را از دست ندهید: 22 ایده بی نظیر برای ساخت جاشمعی

سپس تمامی قطعات پایه را با چسب به هم وصل کنید.  در روی و پهلوی قوطی تن ماهی سوراخ های کوچکی برای عبور کابل برق ایجاد کنید. کابل برق را از سوراخ  پهلویی  وارد و از سوراخ بالایی خارج کنید. سپس این کابل را از پایه ی آباژور هم عبور دهید و با چسب پایه را به  قوطی تن ماهی محکم بچسبانید.
پایه ی شما آماده است فقط کافی است با رنگ مورد علاقه ی خود آن را رنگ کنید.( برای این کار بهتر است از اسپری رنگ کمک بگیرید)
حالا زمان ساخت قسمت فوقانی آباژور رسیده است. سطل یکبار مصرف خود را بر دارید، می توانید روی این سطل را با پارچه ی زیبا و تور و نگین یا گل های پارچه ای یا ... تزیین کنید.
حالا لامپ خود را به سر سیمی که از پایه عبور داده شده است وصل و سپس سطل تزئین شده ی خود را به پایه وصل کنید. با روشن کردن لامپ از زیبایی آباژور خود لذت ببرید.

طرز درست کردنلوستر با کاغذ روزنامه

ساخت لوستر با وسایل دور ریختنی مانند روزنامه:

برای ساخت لوستر با کاغذ روزنامه، شما نیاز به کمی روزنامه، یک توپ پلاستیکی و چسب چوب دارید.
ابتدا روزنامه ها را خورد کنید و آن را به مدت یک شب در سطل آبی بخیسانید. گاهی اوقات برای شکستن الیاف روزنامه ، آن ها را هم بزنید. همچنین می توانید روزنامه ها را در قابلمه¬ی پر آبی ریخته و آن ها را چندین ساعت بجوشانید.

درست کردن خمیر گاغذ برای درست کردن لوستر

زمانی که روزنامه ها به صورت یک خمیر نرم و یکدست در آمدند شما باید به آن ها کمی چسب چوب اضافه کنید. مقدار این چسب چوب بستگی به مقدار خمیر شما دارد.
ابتدا بر روی توپ خود سوراخی برای عبور دادن کابل برق ایجاد کنید و  برای بسته نشدن این سوراخ با مواد می توانید از یک نی پلاستیکی یا یک شاخه باریک چوبی یا نخ ضخیم یا حتی خود سیم استفاده کنید.
حالا بر روی توپ خود کمی چسب بزنید و دور آن را با روزنامه بگیرید. در این مرحله می توانید از لایه ای نازک از گچ نیز استفاده کنید. این کار باعث استحکام بیشتر آباژور شما می شود. بهتر است صبر کنید تا روزنامه ها یا گچ استفاده شده کاملا خشک شود.

چسباندن کاغذ روی توپ برای ساخت آباژور با وسایل ساده

چسباندن خمیر کاغذ و آماده شدن لوستر از کاغذ باطله

سپس خمیر نرم و یکدست خود را بر روی توپ بریزید و آن را صاف کنید. ممکن است در این زمان توپ شما سنگین به نظر برسد. بهتر است آن را در جای مناسبی قرار داده باشید. اگر پوشاندن پایین توپ با خمیر برایتان سخت است، خودتان را اذیت نکنید چون این قسمت از توپ برش می خورد.

ساخت لوستر از مقوا و کاغذ

بعد از این مرحله لازم است توپ خود را در جایی بگذارید تا کاملا خشک شود. این کار ممکن است دو روز تا دو هفته طول بکشد. بعد از خشک شدن مشاهده می کنید که توپ شما دوباره سبک شده است. حالا قسمت پایینی توپ خود را مطابق با سلیقه ی خود برش بزنید و کابل برق را از سوراخ محافظت شده عبور دهید  و لامپ خود را به سر آن وصل کنید.

 
ساخت آباژور از بطری نوشابه

ساخت چراغ خواب با بطری نوشابه 

شیشه نوشابه یکی دیگر از وسایل دوریختنی است که می توانید به راحتی با آن یک چراغ خواب زیبا درست کنید. در اینجا یک ایده ساده برای ساخت آباژور با وسایل دور ریختنی مانند شیشه نوشابه یا شیشه آبلیمو و غیره را به شما آموزش می دهیم. می توانید با کمک خلاقیت خود ایده های بهتری را نیز عملی کنید.

شما می توانید یک شیشه ی دهانه باریک رنگی بردارید، یا اینکه اگر شیشه ی شما بی رنگ است با استفاده از اسپری رنگ آن ها را به رنگ دلخواه خود در آورید.
برای این شیشه ها استفاده از نورهای رشته ای ضروری است، زیرا به خاطر باریک بودن دهانه ی شیشه عبور لامپ غیر ممکن به نظر می رسد.
برای زیبایی بیشتر آباژور خود می توانید از مکعب های شیشه ای با رنگ های مختلف، تیله ها ، یا هر شی ریز شیشه ای استفاده کنید. انتخاب اشیاء شیشه ای به علت انعکاس نور و جلوی بیشتر آباژور شما می باشد.

سپس لامپ های رشته ای را با اشیاء شیشه ای به درون شیشه هدایت کنید و سیم لامپ ها را، از سوراخ ایجاد شده روی در پوش شیشه خارج و به  دوشاخه وصل کنید. آباژور زیبای شما آماده است.

آموزش ساخت آباژور ایستاده

آموزش ساخت آباژور ایستاده

اگر از طرح آباژور قدیمی خود خسته شده اید، یا اینکه دوست دارید آباژور پایه کوتاه شما تبدیل به یک آباژور ایستاده  شود می توانید از این ایده استفاده کنید.
برای این کار کافی است چند بطری پلاستیکی و کمی فویل آلومینیومی و یک لوله پلاستیکی یا آهنی  داشته باشید.
ابتدا با یک چاقوی تیز،  قسمت بالایی بطری های پلاستیکی را برش دهید. سعی کنید این برش ها هم اندازه باشند. سپس این قسمت ها را مانند تصاویر به هم بچسبانید.

ساخت آباژور در منزل

بهتر است حدود 5 یا 6 ( به اندازه ای که دوست دارید پایه ی شما بلند باشد. )  از این قوطی های بهم چسبیده درست کنید.  در این مرحله قسمت بالایی بطری ها را هم جدا کنید .

ساخت آباژور در خانه

سپس قسمت بریده شده ی هر دو بطری چسب خورده را کنار یکدیگر قرار دهید و با فویل آلومینیومی بچسبانید. این کار را تا تمام شدن بطری¬ها ادمه دهید و در انتها میله¬ی آهنی یا پلاستیکی خود را از بین این بطری ها عبور دهید.

حالا پایه بلند جدید را با پایه ی کوتاه قبلی جایگزین کنید.و نتیجه نهایی را ببینید.

آموزش درست کردن آباژور اتاق خواب

درست کردن آباژور ایستاده با وسایل دور ریختنی در خانه

هدف از مقاله ساخت آباژور با وسایل دور ریختنی کمک به شما در بکارگیری وسایل به ظاهر کم ارزشی است ک در اطراف شما بسیار زیاد یافت می شود اما شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود و با کمک ایده های جدید آن ها را تبدیل به یک وسیله کاربردی نمائید. برای

در صورتیکه تجربه و یا ایده ای در خصوص ساخت آباژور با وسایل دور ریختنی دارید می توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

خرید انواع آباژور از شیک و تک

محصولات پیشنهادی
تمام شد
محصول موجود نمی باشد
‎تومان0
  • لوستر آباژوری
  • دو لاین
  • دو طبقه +1
  • جنس آویز: کریستالی کاردی
  • رنگ بدنه: مشکی
  • جنس بدنه: آلیاژ آهن، رنگ استاتیک
  • رنگ کریستال: سفید و شامپاینی
  • بدون ریموت
  • قابل استفاده در سالن پذیرایی
  • نوع لامپ مورد استفاده: شمعی
  • قابلیت تعویض لامپ
  • بدون شاخه
  • بدون لامپ
  • داراری دو سال گارانتی تعمیر و تعویض
  • گردگیری به وسیله دستمال نمناک
‎تومان897,000
ارسال فوری
  • آباژور
  • رومیزی
  • جنس پایه فلزی
  • تزئین شده با کریستال های بلوری
  • جنس شید پارچه ای
  • مجهز به کلید روشن و خاموش
  • رنگ پایه و کلاهک نقره ای
  • ارتفاع کلی 44 سانتی متر
  • مناسب اتاق خواب و پذیرایی
  • امکان روشن شدن جداگانه پایه و کلاهک
  • محصول شیک و تک
تمام شد
محصول موجود نمی باشد
‎تومان0
  • آباژور رومیزی
  • مدل آباژور گلدار
  • شید پارچه ای
  • جنس پایه رزین
  • مجهز به کلید روشن و خاموش
  • تزئین شده با گل و پارچه گیپور
  • مناسب اتاق خواب
  • مناسب برای اتاق خواب دختران جوان و تازه عروس
  • رنگ سفید
  • مناسب دکوراسیون های مدرن
مطالب پیشنهادی
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود