جستجوی مطالب

تزیین دیوار پذیرایی با وسایل ساده

توسط 12433
پسندیدن0

مسلماً تزیین دیوار پذیرایی به خاطر تأثیر بسیار زیاد آن ها در دکوراسیون و چیدمان وسایل و همچنین  زیبایی خاصی که به فضای پذیرایی می بخشند، یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که قصد تغییر  دکوراسیون محل فعلی،  یا اسباب کشی به یک محل جدید را دارند.
دیوارهای بزرگ و خالی پذیرایی می تواند بهترین مکان برای خلق یک اثر هنری باشد که به کمک آن می توانید فضای منزل را تغییر دهید.
برای تزیین  روی دیوارها همیشه لازم نیست هزینه ی هنگفتی را پرداخت کنید، گاهی با ترفند های ساده و ارزان قیمت هم می توانید، تزئینات بسیار زیبایی داشته باشید. با کمی ابتکار و خلاقیت و وسایل ساده و در دسترس می توانید دیوارهای منزل خود را به بهترین وجه ممکن تزیین کنید.
اما برای تزیین دیوار پذیرایی باید این نکته را مد نظر قرار دهید که این تزیینات تا حدی با تزیینات دیوار اتاق خواب متفاوت است و معمولاً سعی می شود برای تزیین دیوارهای پذیرایی از وسایل لوکس و زیبا تری استفاده شود.
ما در این جا می خواهیم شما را با بهترین روش های تزیین دیوار با وسایل ساده را به شما معرفی خواهیم کرد.

تزیین اتاق پذیرایی ایرانی

رنگ زدن دیوار

از رایج ترین و کم هزینه ترین،  نوع تزیینات دیوار، رنگ زدن و ایجاد طرح های مختلف بر روی دیوار می باشد، که به شکل های مختلف و متفاوتی انجام می شود. این مورد از پرکاربردترین روش ها در تزیین اتاق پذیرایی ایرانی است.

طراحی دیوار پذیرایی با کاغذ دیواری

وجود طرح و بافت در کاغذ دیواری، آن را برای تزیین دیوار پذیرایی یک گزینه منحصر به فرد ساخته است. استفاده از کنتراست رنگی، وجود طرح های زیبا، وجود بافت های شکیل، تنوع رنگی بی نهایت، همه و همه باعث می شود استفاده از کاغذ دیواری باعث ایجاد تمایز در دیوار پذیرایی شود.
انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری کاملاً یک انتخاب سلیقه ای است، اما همین طرح و رنگ  تاثیر بسیاری بر روی دکوراسیون و چیدمان  دیگر وسایل خواهد داشت، به همین دلیل بایستی برای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری وقت صرف کنید و آن را با دقت انتخاب کنید.
یک دکوراتور حرفه ای هرگز برای یک دیوار کوچک از طرح های شلوغ و درشت استفاده نمی کند و همچنین طرح های بی رنگ و خلوت را هم برای دیوارهای بزرگ  برنمی گزیند.

تزیین دیوار پذیرایی به صورت آجرنما

استفاده از دیوار پوش

اگر در حال بازسازی یا تغییر اساسی دکوراسیون منزل خود هستید، دیوار پوش ها از بهترین گزینه ها برای تزیین دیوار پذیرایی محسوب می شوند. در این مورد بهتر است پس از انتخاب طرح و رنگ مبلمان تان،  دیوار پوش مناسب دکوراسیون تان  را انتخاب کنید.در حال حاضر یکی از رایج ترین روش ها، تزیین دیوار پذیرایی با سنگ آنتیک است که به آن نمای بسیار زیبایی می دهد و تفاوت بافت به وجود آمده بسیار چشمگیر می باشد.

تزیین دیوار پشت تلوزیون

تزیین دیوار پشت تلوزیون

اگر تمایلی به استفاده از کاغذ دیواری یا دیوار پوش ندارید، می توانید برای تزیین دیوار پذیرایی از استیکر یا برچسب های مخصوص دیوار استفاده کنید، که خوشبختانه طرح ها و رنگ های مختلفی  دارند.
اما باید برای انتخاب این  استیکرها، به تناسب طرح و سبک  دکوراسیون پذیرایی خود دقت کنید.
اگر دکوراسیون این قسمت از خانه ی شما شاد و پر انرژی است بهتر است استیکرها را از طرح و رنگ ملایم و اگر دکوراسیون این قسمت، از رنگ های جیغی مانند قرمز و مشکی  تشکیل شده است، بهتر است استیکر¬ها یی نزدیک به این رنگ ها برگزینید و در صورتی که زمینه ی دیوار شما ملایم است، از استیکر هایی که تضاد سایه و روشن ایجاد می کنند استفاده کنید. این روش در تزیین دیوار پشت تلوزیون بسیار کاربرد دارد.

تزیین دیوار پذیرایی با تابلو و وسایل دکوری

هرگز از تاثیر وسایل دکوری شکیل  و تابلوها بر روی دیوارها و ایجاد دکوراسیونی شیک و متفاوت غافل نشوید. می توانید با تهیه ی دکوری¬ها و  تابلو های مناسب، زیبا و متفاوت برای تزیین دیوار پذیرایی، تغییرات اساسی و فضای منحصر به فردی، بر روی دیوار ایجاد کنید.

استفاده از عکس های بزرگ

همان طور که گفته شد تابلوها تأثیر زیادی در زیبایی دیوار دارند، گاهی استفاده از یک قاب عکس بزرگ و زیبا می تواند نمای بسیار بیشتر و جذاب تری  از چند قاب عکس کوچک داشته باشد.

تزیین دیوار پذیرایی با قاب عکس

تزیین دیوار با قاب عکس های کوچک

برخی افراد علاقه دارند چندین قاب خانوادگی یا چندین تابلوی مرتبط  با هم را در یک دیوار کنار هم بچسبانند. شما نیز می توانید از این طرح برای تزیین دیوارهای پذیرایی خود استفاده کنید.چیدمان قاب عکس در دیوار پذیرایی می بایست براساس اصول خاصی صورت پذیرد. مثلاً می توانید از تصاویر و منظره های مختلف استفاده کنید. حتی استفاده از عکس های قدیمی و خاطره انگیز فامیلی نیز مناسب است اما عکس های شخصی برای تزیین دیوار پذیرایی گزینه مناسبی نیستند.

نور پردازی

برای زیبایی هر چه بیشتر، یک دیوار می توانید از قدرت نورها کمک بگیرید و به کمک آن ها سایه و روشن های زیبایی  بر روی دیوار ایجاد کنید.
 کافی است  بر روی دیوار یا سقف مشرف به این دیوار، لوستر های مناسبی را نصب کنید و یا ایده ای بهتر! قسمتی از دیوار خود را به صورت خاص و منحصر به فرد، دکور بندی کنید و سپس از جاشمعی های زیبای، نقره ای، برنزی ، کریستال و ... برای نور پردازی دیوار استفاده کنید. با این کار علاوه بر نور پردازی زیبا می توانید نمای شکیل جاشمعی ها نیز استفاده کنید.

دکوراسیون دیوار پذیرایی با بشقاب

طراحی دیوار پذیرایی با بشقاب های دکوری

اگر به جمع آوری بشقاب های عتیقه و زیبا علاقه دارید، می توانید از آن ها برای تزیین دیوار پذیرای استفاده کنید. بهتر است بشقاب ها را طوری انتخاب کنید که با دکوراسیون منزلتان هم خوانی داشته باشند و آن ها را به صورت گروهی بر دیوار بچسبانید.

دکوراسیون دیوار پذیرایی با  آثار هنری

از آن جایی که مهم ترین بخش در هر خانه، قسمت پذیرایی است و افراد برای پذیرایی مهمان ها و گردهمایی های خانوادگی از این قسمت استفاده می کنند،  طراحی و دکوراسیون این قسمت از حساسیت بالایی بر خوردار می باشد. به همین خاطر نصب آثار هنری بر روی دیوار این قسمت می تواند باعث ایجاد فضایی کلاسیک و زیبا در این محیط  شود.

دکور بندی دیوار پذیرایی

یکی دیگر از راه هایی که شما می توانید برای تزیین دیوارهای پذیرایی انتخاب کنید، دکوربندی به صورت خاص و متفاوت و قرار دادن وسایل شکیل و لوکس بر روی این دکورها می باشد. با این کار چشم بیننده تا مدتی بر دیوار شما خیره خواهد ماند.

تزیین دیوار با کاغذ رنگی

می توانید انواع طرح های گل و پروانه ، پرنده یا اشکال هندسی  مختلف و ... را روی کاغذ رنگی کشیده و سپس آن ها را با قیچی جدا کنید و بر دیوار بچسبانید. توجه کنید رنگ کاغذ رنگی هایی را که برای این مورد استفاده می کنید با یکدیگر، هم خوانی داشته باشند. خوشبختانه امروزه می توانید این طرح ها را به صورت آماده از بیرون خریداری نمایید و با توجه به طرح پیشنهادی تصویر روی بسته بندی، آن ها را بر دیوار بچسبانید.

تزیین اتاق پذیرایی با ساعت دیواری بزرگ

استفاده از ساعت بزرگ

گاهی افراد برای تزیین  دیوارهای بزرگ پذیرایی از ساعت استفاده می کنند، البته  نه هر ساعتی! ساعتی که برای این مورد انتخاب می شود باید بزرگ، زیبا و خاص باشد تا بتواند قسمت بزرگی از دیوار را پوشانده و نمای زیبا و شیک آن باعث نوازش چشم ببینده شود.
استفاده از بشقاب های بسیار بزرگ و کار شده ی برنجی و مسی نیز در این مورد توصیه می شود. این بشقاب ها باعث ایجاد یک نمای سنتی و سلطنتی در این قسمت از خانه ی شما می شوند.

برای انتخاب بهتر، ساعت دیواری مناسب برای اتاق پذیرایی مطلب "ساعت دیواری خلاقانه برای سبک های مختلف دکوراسیون داخلی" را بخوانید.

دیوار پذیرایی شیک با تابلو فرش

از دیر باز فرش های کوچک و زینتی که با ابریشم بافته شده اند ، یکی از رایج ترین موارد برای تزیین دیوارهای پذیرایی  در کاخ ها و خانه های سلطنتی بوده است.

برای مشاهده ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید.

امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این بخش بتواند به شما کمک کند تا برای تزیین دیوار پذیرایی ایده مناسبی را انتخاب کنید. درصورتیکه شما نیز ایده خاصی دارید می¬توانید در بخش نظرات همین این قسمت با ما به اشتراک بگذارید.

نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود