جستجوی مطالب

تزیین آشپزخانه عروس با تکنیک های مدرن و جالب

توسط 13386
پسندیدن0

چنانچه می خواهید مراسم عروسی شما، به یاد ماندنی و خاطره انگیز باشد، نباید تزیین آشپزخانه عروس را دست کم بگیرید، زیرا آشپزخانه یکی از اصلی ترین کانون های تمرکز، بازدید کنندگان خانه عروس بعد از برگزاری جشن می باشد و استفاده از ترفندهای زیرکانه و ایده های ناب و خاص، تصاویر ویژه ای را در ذهن بازدید کنندگان حک می کند که تا سال ها بعد ماندگار هستند.

ایده های تکراری و از مد رفته را دور بریزید، زیرا قصد داریم در این جا شما را با جدید ترین، خاص ترین و به روزترین ایده های تزیین آشپزخانه عروس آشنا کنیم.

تزیین میز غذاخوری عروس

قدم اول این است، دست از شلوغ کردن آشپزخانه و چیدن همه چیز بر روی اپن یا صفحه کابینت ها بردارید، این کار نه تنها قدیمی شده، بلکه شلوغی ایجاد شده از این کار باعث گیج شدن بازدید کنندگان و حتی دیده نشدن عناصر اصلی می شود.

اگر قصد دارید داخل کابینت های خود را با روکش های مخصوص پوشش دهید، حتماً روکش های ساده انتخاب کنید، استفاده از روکش های طرح دار و شلوغ تمرکز بیننده را از روی وسایل و دیزاین مربوطه برداشته و چشم ها را به سمت خود می کشد.

حتماً هر کابینت را با وسایل ست و هم خانواده پر کنید، مثلاً همه ی طبقات یک کابینت را به انواع سرویس های غذا خوری و همه ی طبقات یک کابینت دیگر را به وسایل برقی اختصاص بدهید. این کار باعث تأکید بیشتر بر روی وسایل و ایجاد یک چار چوب در چیدمان شما می شود.

تزیین کابینت عروس

از چیدمان طرح باز تمامی ظروف غذا خوری، جداً خود داری کنید، مخصوصاً اگر آشپزخانه شما کوچک است. مثلاً اگر قرار است یک سرویس غذا خوری را در یک طبقه از کابینت قرار دهید، فقط قسمتی از آن ها را با طرح های خاص بچینید و بقیه ی ظروف را روی هم قرار دهید. زیرا شلوغ کردن واحد های کوچک (کابینت ها) باعث ایجاد یک بی نظمی و سردرگمی در واحد بزرگ تر (آشپزخانه) می شود.

وسایل برقی خود را به صورتی که تک تک آن ها قابل دید باشند، درون کابینت ها و یا جاهای مخصوص به خود بچینید. اما از قرار دادن آن ها بر روی صفحه ی کابینت یا اپن خود داری کنید.

برای ایجاد نظم و همچنین نمایش بهتر برخی از وسایل از تقسیم کننده های مخصوص کابینت استفاده کنید.

حین تزیین آشپزخانه عروس به هماهنگی رنگ ها، در چیدمان وسایل اهمیت بدهید و حتی الامکان وسایل هم رنگ را کنار هم بگذارید.

اگر در آشپزخانه شما کابینت های شیشه ای تعبیه شده است، به جای قرار دادن وسایل برقی در این کابینت ها سعی کنید آن ها را با دیس ها، بشقاب ها و یا ظروف عتیقه و شکیل پر کنید.

استفاده از جاقابلمه ای برای نمایش قابلمه ها را کنار بگذارید و در صورت امکان از کشوهای عمیق زیر گاز برای چیدن قابلمه های خود استفاده کنید و در صورتی که چنین امکانی برای شما وجود ندارد، یکی از کابینت های خود را با تقسیم کننده ی مخصوص قابلمه و سر قابلمه مجهز کرده و قابلمه های خود را در این قفسه ها بچینید.

تعدادی ظرف شیشه ای زیبا، در سایز های مختلف انتخاب و آن ها را با مواد رنگی مانند، دانه های آسیاب نشده ی هل سبز، غنچه های گل محمدی خشک شده، قند های رنگی، انواع درهمی از میوه های خشک شده، عناب های بزرگ و قرمز و ... پر کنید و حین تزیین آشپزخانه عروس آن ها را در گوشه ای قابل دید قرار دهید. زیبایی شیشه ها و تنوع رنگی مواد درون آن ها ترکیب زیبایی را برای آشپزخانه ی شما به وجود می آورد.

تزیین وسایل برقی عروس

در تزیین آشپزخانه عروس به روش های مدرن، شلوغ کردن بیش از حد آشپزخانه جایی ندارد، بنابراین به جای جا سازی یک سرویس غذا خوری بر روی یک میز ناهارخوری کوچک، کافی است از زیبا ترین سرویس غذا خوری خود، برای 2 یا 4 نفر بشقاب انتخاب و با توجه به روش درست چیدمان میز، با لیوان، قاشق و ... آن ها را بر روی میز بچینید. استفاده از گل و گلدان در مرکز و شمع و جاشمعی در طرفین میز فراموش نشود، زیرا همین موارد کوچک هستند که تأثیرات شگرفی بر روی دیزاین شما می گذارند.

اگر به دنبال ایجاد طرح های متفاوتی هستید، از سبدهای چوبی بافته شده استفاده کنید. هر شکل و هر اندازه از این سبد ها در گوشه های متفاوت آشپزخانه می توانند نقش های مختلفی را بازی کنند، برای مثال، یک سبد با عمق بیشتر انتخاب و آن را با شیشه های زیبایی از نوشیدنی های مختلف پر کنید و در گوشه ای مناسب قرار دهید. یا اینکه یک سبد چوبی عریض با عمق کمتر انتخاب و آن را با سبزی های مختلف پر کنید، مسلما ریخته شدن یک بسته پیازچه از طرفی و قرار گرفتن یک بسته ریحون رنگی در طرف دیگر این سبد حس زندگی و زیبایی خاصی به آشپزخانه ی شما می دهد.

چنانچه صفحه ی روی کابینت شما بزرگ است، به هیچ وجه آن را با قرار دادن وسایل برقی، انواع قابلمه ها، یا وسایل مختلفی از این قبیل پر نکنید، این ساختارها به کلی قدیمی شده و دیگر خاص و زیبا نیستند، به جای آن می توانید تخته ی گوشت خود را در جای مناسبی نزدیک گاز یا سینک ظرف شویی قرار داده و تعدادی گوجه یا قارچ را به شکل های زیبای برش داده و برش نداده بر روی آن بچینید و چاقوی مناسب و زیبایی را به صورت اریب کنار آن ها قرار دهید. اگر می خواهید حالت رویایی به این قسمت بدهید می توانید از گلبرگ های سفید خشک شده یا تعدادی برگ نعنای تازه استفاده کنید و آن ها بدون رعایت هیچ قانونی بر روی تخته ی گوشت بریزید.

تزیین داخل کابینت برای جهیزیه عروس

یخچال یکی از المان های اصلی در تزیین آشپزخانه عروس محسوب می شود، که دکور کردن آن نیاز به صرف زمان و به کار گیری خلاقیت و ابتکار زیادی دارد. در این جا می خواهم به شما بگویم، با تمامی توصیه های ما برای دیزاین خلوت و ساده ی آشپزخانه ی عروس، شما مجاز هستید که یخچال خود را به صورت پر اما اصولی تزیین کنید و تمامی قسمت های آن را تا حد خفه شدن پر کنید. ترکیب این تضاد در آشپزخانه می تواند زیبایی خاصی را به وجود آورد.

همان طور که گفته شد رعایت اصول خاص است که از درهم ریختگی و شلوغی یک فضای پر جلوگیری می کند. برای این کار بهتر است هر طبقه را به یک سری خوراکی ها اختصاص دهید.

برای این کار بهتر است قسمت مربوط به سس ها روی درب یخچال را با انواع سس های پر کنید و از قرار دادن مخلوطی از شیشه های مختلف به همراه سس ها خود داری کنید.

یک طبقه را به انواع مرباها و شیشه ها اختصاص دهید. لازم است برای این قسمت از شیشه های یک شکل در اندازه های مختلف استفاده کنید، تا یک دستی و هماهنگی بین شیشه ها باعث نوازش چشم ببینده شود.

برای قرار دادن ژله و کیک و دسر از یک طبقه از یخچال خود کمک بگیرید، و آن ها را در طبقات مختلف رها نکنید.

نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود