جستجوی مطالب
مطالب پیشنهادی

قابلمه گرانیتی بخریم یا نخریم؟!

توسط 98280
پسندیدن0

خرید قابلمه گرانیتی

قابلمه گرانیتی بخرم یا نخرم؟

قابلمه های گرانیتی چه مزایایی نسبت به سایر قابلمه ها دارند؟

عملکرد شان به چه صورت است؟

آیا این قابلمه ها برای پخت و پز ابمن هستند؟

طول عمر و ماندگاری بالایی دارند؟

خرید ظروف پخت و پز مناسب برای آشپزخانه، یک سرمایه گذاری محسوب می شود، چرا که به صورت روزانه از آن ها استفاده می کنیم و آن ها تأثیر مستقیمی در سلامتی ما دارند. اما یکی از سخت ترین قسمت ها برای تعیین بهترین نوع قابلمه علاوه بر پخت و پز آسان، تعیین ایمنی و طول عمر آن است.

اگر شما هم بین خرید قابلمه گرانیتی یا نخریدن آن تردید دارید، با این مطلب شیک و تک را همراهی کنید، تا بعد از مطالعه آن بتوانید به آسانی بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

در ابتدا قابلمه گرانیتی را معرفی می کنیم که از چه موادی ساخته شده است، معایب و مزایای استفاده از آن چیست و در ادامه به مقایسه قابلمه گرانیتی با سایر انواع ظروف پخت و پز می پردازیم تا بتوانید نتیجه مطلوب تری را بدست آورید.

سرویس قابلمه و ماهیتابه گرانیتی صورتی

قابلمه های گرانیتی چطور ساخته می شوند؟

اجازه دهید قبل از اینکه درباره ساخت قابلمه گرانیتی صحبت کنیم.

قابلمه های گرانیتی از جنس آلومینیوم یا فولادی ساخته شده و پوشش گرانیتی داخلی آنها با استفاده از مواد مختلفی از جمله سیلیکون، تیتانیوم و نانومواد تهیه می‌شود. این پوشش ها به دلیل مقاومت بالا در برابر خراشیدگی، سایش و حرارت، برای پخت و پز غذا بسیار مفید هستند.

استفاده از پوشش گرانیتی داخلی در قابلمه های گرانیتی، باعث می شود که غذا نچسبد و سریعتر پخته شود، همچنین این پوشش به غذاها اجازه می دهند که در حرارت بالا و با بخار، پخته شوند وغذا عناصر مغذی خود را حفظ کنند.

در عمل، پوشش گرانیتی داخلی اغلب شبیه به پوسته یا پوششی بسیار نرم است که برای جلوگیری از چسبیدن غذا به قابلمه غذا استفاده می شود. هرچند که این پوشش ها برای مصارف خانگی بسیار مفید هستند، اما در صورت استفاده بیش از حد از آنها ممکن است پوشش قابلمه خراب شود و در نتیجه قابلمه نیز آسیب ببیند.

آیا قابلمه های گرانیتی امن هستند؟

این یکی از اصلی ترین سوالات کاربران است، با توجه به اینکه هسته و زیر ساخت ظروف گرانیتی آلومینیوم است بسیاری از افراد نگران هستند که آیا حین پخت و پز در قابلمه های گرانیتی مواد مضر و سمی وارد غذای آن ها می شود یا نه و اغلب اوقات ناآگاهی در این مورد باعث تردید در خریدن یا نخریدن این وسایل آشپزی آسان و کارآمد می شود.

روند فعلی زندگی به سمت یک سبک سالم تر و محیطی سبزتر است، به همین دلیل مردم به طور فزاینده ای به سمت قابلمه های غیر تفلون حرکت می کنند. باور عمومی این است که وسایل آشپزی تفلون برای محیط زیست مضر است و به طور بالقوه می تواند اثرات طولانی مدت بر سلامتی ما ایجاد کند. اما استفاده از قابلمه های استیل، مسی، شیشه ای و ... هم آشپزی را تا حدی دشوار کرده و حتی در برخی از موارد فلز به کار رفته با مواد اسیدی واکنش نشان داده و عطر و طعم و بدتر از آن ارزش مواد مغذی غذا را تحت تأثیر قرار می دهد.

این مطلب را از دست ندهید: قابلمه سرامیکی بخرم یا قابلمه گرانیتی؟

تمامی این موارد باعث شد قابلمه های بدون رنگ گرانیت، با پوششی مقاوم و فاقد PFOA و PTFE به بازار عرضه شوند که حتی پخت و پز بدون روغن و کره را هم میسر نموده اند.

امروزه وسایل آشپزخانه گرانیتی از هسته آلومینیوم با یک روکش شیشه ای ساخته می شوند، این چیز جدیدی نیست زیرا بسیاری از وسایل آشپزی برای هدایت گرما به یک هسته آلومینیومی متکی هستند. روکش گرانیت بی اثر و عاری از مواد شیمیایی مضر بوده و خاصیت غیر متخلخل، غیر قابل واکنش و نچسب قدرتمندی دارد. این عوامل باعث شده که این ظروف با هیچ نوع ماده غذایی حتی مواد اسیدی تعامل برقرار نکرده و خاصیت و عطر و طعم طبیعی غذا حفظ شود.

در حالت کلی، پوشش گرانیتی داخلی قابلمه‌ها برای سلامتی انسان ضرر ندارد و برای استفاده در آشپزخانه‌های خانگی ایمن هستند. این پوشش‌ها از مواد غیر سمی تهیه شده‌اند و معمولاً با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند. همچنین برخی قابلمه‌های گرانیتی با تاییدیه‌های مانند FDA و LFGB به بازار عرضه می‌شوند که این تاییدیه‌ها نشان می‌دهند که این محصولات برای استفاده در آشپزخانه و مصرف غذایی ایمن هستند.

اما باید توجه داشت که قابمله های گرانیتی نیز مانند هر محصول دیگری، با کیفیت و مشخصات یکسان تولید نمی‌شوند. برخی شرکت‌های تولیدکننده ممکن است از مواد کم‌کیفیت و یا شیمیایی‌های ضد چسب که ممکن است برای سلامتی مضر باشند، استفاده کنند. لذا برای اطمینان از سلامت و ایمنی قابلمه‌های گرانیتی، بهتر است از برندهای معتبر و با اعتبار خریداری کنید و در زمان خرید، برچسب محصول و تاییدیه‌های مرتبط را بررسی کنید.

سرویس قابلمه گرانیتی 7 پارچه بنفش

طول عمر قابلمه گرانیتی چقدر است؟

قابلمه های گرانیتی تلفیقی از سرامیک و تفلون هستند، یعنی خاصیت نچسب بودن را از تفلون و خاصیت مقاوم بودن که به واسطه دانه های پراکنده سرامیک در لابه لای روکش ایجاد شده است، را از قابلمه های سرامیکی به ارث برده اند. به همین خاطر خاصیت نچسب بودنشان دارای ثبات و طول عمر بالایی دارند. اما باز هم همه چیز به شما و نحوه مراقبت کردنتان بستگی دارد. با رعایت چند نکته ساده شما می توانید بیشتر از ده سال بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای از این ظروف آسان پز استفاده کنید. مهمترین نکات مراقبتی قابلمه های گرانیتی عبارتند از:

  • استفاده از ظروف آشپزی چوبی یا پلاستیکی برای هم زدن یا سرو مواد غذایی
  • استفاده از پد یا اسکاچ نرم حین شستشوی دستی
  • خودداری از قرار دادن قابلمه خالی به مدت طولانی در معرض حرارت
  • خودداری از ایجاد تغییر حرارت ناگهانی مانند برداشتن قابلمه از روی شعله و قرار دادن آن در آب سرد و بالعکس

سرویس قابلمه گرانیتی خارجی

مزایای قابلمه گرانیتی

  •  از آنجایی که خاصیت نچسب بودن در این ظروف بسیار بالاست، آشپزی با این قابلمه ها بسیار آسان است
  • روکش کار شده روی قابلمه های گرانیتی بسیار مقاوم بوده و در برابر مواد اسیدی هیچ واکنشی از خود بروز نمی دهد.
  • وسایل آشپزی گرانیتی دنیای مدرن، از رنگ و هر گونه مواد شیمیایی که ممکن است بر سلامتی تأثیر بگذارد، مبراست.
  • اگر به دنبال ظرفی هستید که غذا به راحتی برگردد، این ظروف عالی هستند.
  • فولاد کربن یا هسته آلومینیوم به سرعت گرم می شود و مهم تر از آن، گرما را به طور مساوی توزیع می کند و این می تواند زمان پخت و پز را سرعت ببخشد.
  • به راحتی و بدون هیچ نگرانی و استرسی می تواند این ظروف را در فر قرار دهید.
  • سطح صاف و صیقلی آن امکان شستشوی آسان آن را فراهم می کند.
  • به خاطر نچسب بودن، می توانید هنگام پخت و پز روغن کمتری مصرف کنید. این باعث می شود که این قابلمه شریک خوبی برای افرادی باشد که زندگی سالم را دنبال می کنند.
  • این ظروف سبک هستند و این عامل پخت و پز، شستشو و حمل و نقل را برای شما آسان تر می کند.

این مطلب را از دست ندهید: قیمت قابلمه گرانیتی در بازار چقدر است؟

معایب قابلمه گرانیتی

درست مانند هر محصول دیگری ظروف گرانیتی هم دارای معایبی هستند، مثلا:

  • برخی از خریداران، وسایل آشپزخانه گرانیتی امروزی را بسیار معمولی و غیر جذاب می دانند.
  • از آنجایی که این قابلمه ها دارای لایه نازکی هستند، بعد از خاموش شدن منبع گرما در حفظ گرما برای مدت طولانی کمی ناتوان هستند.
  • حین پخت و پز با این ظروف باید از قاشق های چوبی، پلاستیکی یا سیلیکونی استفاده شود.

سرویس قابلمه تفلون 

در مطلب قیمت قابلمه گرانیتی در بازار چقدر است؟ به اطلاعات بیشتری در خصوص قابلمه های گرانیتی پرداخته ایم و علاوه بر مقایسه قیمت مارک های مختلف قابلمه گرانیتی ایرانی و خارجی به عوامل موثر بر قیمت قابلمه و همینطور روش تشخیص قابلمه گرانیتی اصل پرداخته ایم و در انتها نیز بهترین مارک های سرویس قابلمه گرانیتی خارجی و ایرانی را معرفی نموده ایم. مطالعه این مطلب می تواند در هنگام خرید قابلمه گرانیتی به شما بسیار کمک کننده باشد.

تفاوت قابلمه گرانیتی و قابلمه تفلون

از نقطه نظر راحتی تفلون ها عالی بودند، آشپزی و تمیز کردن آن ها بسیار آسان بود و همین عوامل باعث مجبوبیت و انتشار بسیار آن ها شد.اما متأسفانه بعد از مدت کوتاهی قسمت تاریک این ظروف شروع به ظهور کرد و مجموعه ای از علائم مربوط به قرار گرفتن مواد غذایی در معرض ظروف تفلون آسیب دیده مشاهده شد.

اما از آنجایی که گرانیت تلفیقی از مزایای سرامیک و تفلون است مقاومت بسیار بالاتری در برابر آسیب و خراشیدگی نسبت به تفلون دارد.

سرویس قابلمه سرامیکی جدید

تفاوت قابلمه گرانیتی و قابلمه سرامیکی

انواع مختلفی از وسایل آشپزی با روکش سرامیکی ادعا می کنند که مانند تفلون غیر چسبنده اما ایمن تر از آن هستند، چرا که برای ساخت شان از مشتقات شن و ماسه حاوی دی اکسید سیلیکون به جای تفلون استفاده می شود. اما متأسفانه ، طبق FDA آمریکا، احتمال زیاد وجود دارد که وسایل آشپزی سرامیک سنتی به دلیل لعاب و کوره مورد استفاده آلوده به سرب باشند، در حالی که این احتمال برای قابلمه گرانیتی وجود ندارد.

برخلاف ظروف گرانیتی، قابلمه سرامیکی در اثر زمان و استفاده مداوم خاصیت نچسب بودن خود را از دست داده و چسبنده می شوند.

قابلمه چدنی

تفاوت قابلمه گرانیتی و قابلمه چدن

بسیاری از ما با توصیه مادربزرگ هایمان مبنی بر استفاده از قابلمه چدنی روبرو می شویم. قابلمه های چدنی از نظر ظاهری متنوع نیستند، اما ارزش نوستالوژیک زیادی دارند. این قابلمه ها دارای معایب و دشواری های خاصی برای آشپزی هستند. یکی از اصلی ترین مشکلات قابلمه های چدن زنگ زدگی آن هاست. علاوه بر این، از آنجایی که هیچ توانایی در نچسب بودن غذا ندارند، حین پخت و پز باید از روغن زیادی استفاده شود، با وجود این ممکن است باز هم مواد غذایی به کف قابلمه یا تابه چدنی بچسبد، این عامل شستشوی ظروف چدنی را سخت می کند. جدای از این موارد وزن سنگین قابلمه های چدنی در بسیاری از موارد مشکل آفرین است. اما همان طور که تا الان متوجه شدید ظروف گرانیتی هیچ کدام از این معایب را ندارند.

سرویس قابلمه استیل 

تفاوت قابلمه گرانیتی با قابلمه استیل

استیل ها گزینه های خوبی برای سلامتی هستند گرچه نگرانی هایی برای شستشوی آن ها وجود دارد، اما پخت و پز در این قابلمه ها کمی سخت تر از سایر قابلمه ها است. از آنجایی که توزیع گرما در ظروف استیل به طور یکنواخت صورت نمی گیرد، احتمال خشک شدن سریع آب و ته گرفتگی غذا بسیار شایع است، در حالی که به خاطر توزیع یکنواخت گرما این مشکل در قابلمه های گرانیتی به هیچ وجه دیده نمی شود.

نکته پایانی : نکته آخر این است که هیچ کدام از ظرف پخت و پز آشپزخانه در ایمنی، راحتی و کارایی نمره کاملی کسب نمی کند، بنابراین اگر جزء کسانی هستید که روزی چند بار آشپزی می کنند، بهتر است ترکیبی از آن ها را داشته باشید.

خرید بهترین مارک های قابلمه های گرانیتی از شیک و تک

محصولات پیشنهادی
‎تومان1,070,000
  • قابلمه
  • دارای دو دسته هم جنس قابلمه
  • سایز 24
  • مناسب برای 6نفر
  • جنس آلومینیوم دایکاست
  • جنس رویه گرانیت
  • کشور سازنده ایران
  • 4 لایه
  • ضخامت پوشش 30m
  • درب پیرکس
  • کفی ضخیم 5 میلی متر
  • قابلیت طبخ با روغن کم
  • یک سال گارانتی شرکت کاندید
‎تومان3,753,000
  • سرویس قابلمه
  • 10 پارچه
  • گرانیتی
  • درب شیشه ای
  • دارای دستگیره های باکالیت یا نسوز و استیل نگیر
  • شامل 1 عدد قابلمه سایز 20 گرانیتا با درب شیشه ای، 1 عدد قابلمه سایز 24 گرانیتا با درب شیشه ای، 1 عدد قابلمه سایز 28 گرانیتا با درب شیشه ای، 1 عدد قابلمه کوتاه سایز 28 گرانیتا با درب شیشه ای، 1 عدد تابه تک دسته سایز 20 گرانیتا، 1 عدد تابه تک دسته سایز 24 گرانیتا
  • مناسب برای پخت سریع غذا و بخارپز شدن
  • بالاترین کیفیت
  • ساده و شیک
  • شستشوی سریع و آسان
  • ساخت ایران
‎تومان2,933,000
  • سرویس قابلمه
  • 8 پارچه
  • گرانیتی
  • درب شیشه ای
  • دارای دستگیره های باکالیت یا نسوز و استیل نگیر
  • شامل 1 عدد قابلمه سایز 20 گرانیتا با درب شیشه ای، 1 عدد قابلمه سایز 24 گرانیتا با درب شیشه ای، 1 عدد قابلمه سایز 28 گرانیتا با درب شیشه ای، 1 عدد قابلمه کوتاه سایز 24 گرانیتا با درب شیشه ای
  • مناسب برای پخت سریع غذا و بخارپز شدن
  • بالترین کیفیت
  • ساده و شیک
  • شستشوی سریع و آسان
  • ساخت ایران
‎تومان7,150,000
  • سرویس قابلمه گرانیتی
  • 11 پارچه
  • دارای 4 قابلمه و دو عدد تابه
  • شامل: یک عدد قابلمه 2 نفره سایز 16 همراه با درپوش،یک عدد قابلمه 4 نفره سایز 20 همراه با درپوش، یک عدد قابلمه 6 نفره سایز 24 همراه با درپوش، یک عدد قابلمه 8 نفره سایز 28 همراه با درپوش، یک عدد تابه دربدار سایز 28، یک عدد تابه تک دسته بدون درب سایز 20
  • جنس رویه گرانیت
  • درب پیرکس
  • قابلیت طبخ با روغن کم
  • شست و شوی آسان
  • دسته های فلزی
  • مناسب جهیزیه عروس
  • برند ویراکیش
‎تومان3,833,000
  • سرویس قابلمه
  • 8 پارچه
  • دارای 4 ظرف
  • جنس آلومینیوم دایکاست
  • جنس رویه گرانیت
  • کشور سازنده ایران
  • 4 لایه
  • ضخامت پوشش 45m
  • دارای خروجی بخار
  • دسته همجنس بدنه
  • درب پیرکس
  • کفی ضخیم 5 میلی متر
  • قابلیت طبخ با روغن کم
  • شامل قابلمه 20، 24، 28، تابه دو دسته 28
‎تومان1,305,000
  • قابلمه
  • دارای دو دسته هم جنس قابلمه
  • سایز 28
  • مناسب برای 8نفر
  • جنس آلومینیوم دایکاست
  • جنس رویه گرانیت
  • کشور سازنده ایران
  • 4 لایه
  • ضخامت پوشش 30m
  • درب پیرکس
  • کفی ضخیم 5 میلی متر
  • قابلیت طبخ با روغن کم
  • یک سال گارانتی شرکت کاندید
مطالب پیشنهادی
2 نظرات
  • مخ**********

    مخ********** 1400-07-04 پاسخ

    اقساط چه خوب بود میدادین
    • شی**** ** **تک

      شی**** ** **تک 1400-07-04 پاسخ

      ما امکان فروش اقساط نداریم اما هستند مراکزی که برای خرید بهتون وام میدم برای خریدهای آنلاین
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود