جستجوی مطالب
مطالب پیشنهادی

قیمت پرده چطور حساب می شود؟

توسط 9315
پسندیدن0

هیچ کس نمی تواند منکر این موضوع شود که قیمت پرده از جمله اصلی ترین موارد یا فاکتورهای کنترل کننده در انتخاب پرده است. اما با این وجود باز هم راه هایی وجود دارد که شما بتوانید با هزینه کم یا متوسط یک پرده بسیار شیک و مناسب برای خانه خود انتخاب کنید. این موضوع شاید کمی پیچیده به نظر برسد، اما نگران نباشید زیرا مجله اینترنتی شیک و تک قصد دارد تا در این مطلب نحوه انتخاب بهترین پرده متناسب با انواع بودجه را برای شما عنوان کند.

قیمت پرده

پرده نه تنها تکه ای از دکور خانه است که هم از داخل و هم از خارج دیده می شود، بلکه یک قسمت اساسی از دکوراسیون است که از حریم خصوصی شما محافظت می کند. به همین خاطر انتخاب پرده یک تصمیم مهم است و همچنین می تواند یک تصمیم گران قیمت باشد.

از این رو لازم است که قبل از خرید پرده جدید یا تعویض آن محاسبات دقیقی در مورد قیمت پرده انجام گرفته و سپس تصمیم مناسب در این زمینه گرفته شود. اما خبر خوب این است که برای کنترل قیمت پرده می توان از تزها یا ترفندهای زیرکانه ای استفاده کرد که در ادامه قصد داریم در مورد آنها صحبت کنیم.

قیمت پرده طرح گل رز پانچی

قیمت پرده چقدر است؟

در واقع تعرفه مشخصی برای تعیین قیمت پرده وجود ندارد وبه طور کلی قیمت پرده به عوامل مختلفی از قبیل اندازه پارچه استفاده شده، کیفیت ساخت، سبک، نوع طرح، برند یا نام تجاری، هزینه دوخت و هزینه نصب آن وابسته است.

و این سلیقه و بودجه شماست که مشخص می کند کدام پرده با کدام قیمت را انتخاب کنید. اما لازم است بدانید که یکی از بهترین راه ها برای انتخاب پرده متناسب با بودجه های مختلف بررسی مزایا و معایب پرده است.

بررسی قیمت پرده با توجه به طول و عرض آن

بسیار طبیعی است اندازه پرده بر روی قیمت آن تأثیر بگذارد. زیرا هر چه پرده بلندتر و عریض تر باشد به پارچه بیشتری نیاز دارد.

به طور کلی عرض یک پرده معمولی در حد استاندارد می تواند از 4 متر تا 12 متر باشد. معمولی ترین طول هم برای پرده های استاندارد می تواند از 220 سانتی متر تا 90 سانتی متر برای پرده های حمام و آشپزخانه باشد.

و اما شما برای مشخص کردن متراژ پرده خود بهتر است ابتدا طول و عرض پنجره خود را با دقت اندازه گرفته و سپس مشخص کنید که می خواهید پرده تان چقدر چین داشته باشد.

برای یک پرده کاملاًً بدون چین اندازه یک برابری و برای دوخت یک پرده چین دار به پارچه ای به اندازه دو یا سه برابر مقدار واقعی چهار چوب پنجره نیاز است. برای اندازه گیری بهتر توصیه می شود با یک خیاط پرده مشورت کرده و از او بخواهید تا طول و عرض پرده را برایتان مشخص کند.

خرید پرده پانچی طرح نوشته

قیمت پرده با توجه به رنگ آن

رنگ پارچه پرده یک عامل سلیقه ای است و بستگی به این دارد که شما می خواهید پرده منزلتان با چه چیزی ست باشد. مثلاًً برخی از افراد پرده را رنگ دیوار و بعضی ها با مبلمان یا فرش ست می کنند.

در مورد انتخاب رنگ بهتر است اگر دیوارها، فرش و یا سایر اشیاء موجود در اتاق به رنگ روشن هستند از پرده رنگی و در غیر این صورت از پرده سفید یا کرمی استفاده شود.

در اینجا خالی از لطف نیست که بدانید معمولاًً پرده هایی که به رنگ بنفش یا سرخابی هستند، باعث انعکاس نور صورتی کمرنگ در اتاق می شوند. این رنگ می تواند فضای رمانیک و صمیمانه ای در فضا ایجاد کند. از طرفی استفاده از پرده با تناژ رنگی سبز تیره تا روشن باعث انعکاس نور سبز روشن و ایجاد حس سر زندگی و تحرک در محیط شده و پرده هایی با تناژ رنگی قهوه ای باعث ایجاد یک فضای گرم و صمیمی و همچنین تمرکز حواس می شود.

اما از نظر هزینه ای به طور کلی در اکثر مواقع قیمت پرده های سفید یا کرمی یا در اصطلاح بدون رنگ تا حدی ارزان تر از پرده های رنگی با همان طرح و کیفیت جنسی است.

قیمت پرده با توجه به جنس آن

همان طور که پیشتر هم گفته شد قیمت پارچه پرده ها معمولاًً نسبت به جنس، طرح، کیفیت و ... متفاوت بوده و نمی توان رنج قیمتی خاصی را برای آن در نظر گرفت زیرا در پارچه های پرده ها تنوع بسیار زیادی وجود دارد. البته باید به این نکته توجه داشت که پارچه های خارجی وارداتی مثل پارچه های ترکی، ایتالیایی و .. نسبت به انواع پارچه های داخلی بسیار گران تر هستند.

اما اگر بخواهیم قیمت پرده را از نظر کیفیت پارچه ای بررسی کنیم باید بگوییم که پرده های ابریشمی بالاترین قیمت و پرده های پنبه ای پایین ترین قیمت را دارند. افراد اغلب از پرده های ابریشمی برای تزئین پنجره های پذیرایی و از پرده های پنبه ای برای تزئین پنجره هایی که زیاد در معرض دید نیستند استفاده می کنند.

خرید پرده پانچی طرح ساده مدرن

قیمت پرده های نازک

پرده های نازک که غالباً از جنس تورهای شیشه ای یا حریر هستند، نور خورشید را فیلتر کرده و حداقل حریم خصوصی را ایجاد می کنند. این پرده ها اغلب با پرده های ضخیم تر برای ایجاد جلوه ای چند لایه استفاده می شوند.

قیمت پارچه های حریر غالباً ارزان تر و همچنین تنوع آن بیشتر از سایر جنس های دیگر است. به طور میانگین هزینه این پرده ها برای هر پانل بین 300 هزار تومان تا 3 میلیون تومان بسته به مواد، اندازه، کیفیت و نام برند متغیر است.

قیمت دوخت پرده

قیمت دوخت پرده از دیگر عواملی است که تأثیر زیادی بر روی قیمت پرده می گذارد. شاید برای بسیاری از افراد، دوخت پرده یک راسته دوزی ساده به نظر برسد، اما باید بدانید که مهارت در دوخت و تمیزی آن در زیبایی پرده بسیار موثر است.

از مهمترین و تأثیر گذارترین موارد در قیمت دوخت پرده، نوع پارچه ای است که از آن استفاده می شود. در دوخت پارچه های گران قیمت و مجلل از آنجایی که ریسک دوخت بالاتری دارند، هزینه بالاتر می رود.

از دیگر مواردی که در این زمینه موثر است، عرض پارچه پرده است، هر چه عرض پارچه بیشتر باشد هزینه دوخت پرده هم بالاتر می رود. برخی مواقع طرح پارچه هم می تواند بر این قیمت تأثیر بگذارد زیرا خیاط باید حین دوختن پرده طرح را طوری کنار هم قرار دهد که با جمع شدن پرده از زیبایی آن کاسته نشود. به طور کلی قیمت دوخت پرده از متری 8 هزار تومان تا ده ها هزار تومان متغیر است.

قیمت پرده پانچی طرح نستعلیق

قیمت نصب پرده

گاهی تنها برای نصب یک پرده نیاز به نصاب حرفه ای وجود دارد. اینکه قیمت نصب پرده و هزینه دسستمزد نصاب چقدر است، فقط و فقط به نوع پرده و اندازه پرده شما بستگی دارد. اما باید بدانید که هزینه نصب پرده هم جزء فاکتورهایی است که به طور مستقیم بر روی قیمت پرده تأثیر می گذارد.

 

هزینه های اضافی که روی هزینه پرده تأثیر می گذارند

علاوه بر قیمت پرده ، قیمت یراق آلات مختلفی از قبیل میله پرده، پیچ ها، حلقه ها و گیره ها و ... بر روی هزینه کلی پرده تأثیر می گذارند. قیمت این گونه ابزار بسته به جنس، کیفیت و شکل آن می تواند در یک بازه بزرگ متغیر باشد.

به عنوان مثال جنس و مقاومت میل پرده باید بسته به نوع پرده، جنس و سبکی و سنگینی پارچه انتخاب شود. از طرفی دیگر ممکن است یراق آلاتی از قبیل نوارهای مروارید دوز یا ساده بسته به نوع پرده لازم باشد.

پشتی هم جزء مواردی است که غالباً همراه با پرده به فروش می رسد. پشتی که به آن پشت بند هم گفته می شود به دیوار در هر طرف پنجره متصل می شود تا پرده را از روی پنجره به زیبایی عقب نگه دارد. این پشتی ها معمولاًً با میله های پرده تزئینی یا خود پرده مطابقت دارند و در اغلب موارد با میله ها یا پرده ها به صورت ست فروخته می شوند.

و این در حالی است که وقتی صحبت از قیمت پرده می شود این موارد هیچ کجا لحاظ نمی شوند در صورتی که تأثیر زیادی بر قیمت کلی پرده می گذارند.

خرید پرده اتاق خواب عروسی صورتی گلبهی

ترفندهای کاربردی برای پایین آوردن قیمت پرده

یک باور عمومی وجود دارد و آن این است که گرانترین و زیباترین صرفاً بهترین و مناسب ترین است. اغلب افراد از این باور در مورد خرید پرده هم استفاده کرده و به همین خاطر به دنبال گرانترین پرده ها سرگردان خیابان های یا سایت های مربوطه در این زمینه می شوند.

اما بهتر است بدانید که روش های دیگری هم برای انتخاب زیباترین و مناسب ترین گزینه وجود دارد، که اگر به درستی اجرا شوند تأثیر بیشتری از انتخاب گرانترین کالا بر روی دکوراسیون داخلی می گذارند.

برای اجرای این منظور ابتدا باید بدانید که یک شیء زیبا اما نامرتبط تنها می تواند زیبایی خود را در معرض نمایش بگذارد، در حالی که یک شیء مناسب و هماهنگ با دکوراسیون داخلی علاوه بر به اجرا گذاشتن یک نمایش دل انگیز از خود می تواند نمای کلی دکوراسیون را هم تحت تأثیر قرار داده و بر جلوه گری آن بیافزاید.

ترفندهای مناسب برای انتخاب بهترین پرده

همانطور که پیش تر اشاره شد، بهترین گزینه صرفاً گرانترین نیست. این اصل در مورد پرده هم صدق می کند و اما برای انتخاب بهترین و مناسب ترین پرده لازم است ابتدا نگاهی دقیق به اندازه و وسعت فضا و سبک و رنگ غالب در دکوراسیون داخلی بیندازید.

غالباً برای فضاهای کوچک با نور گیر کم از پرده های روشن و ساده استفاده می شود، مگر اینکه قرار باشد بر خواسته ای از قبیل ایجاد تاریکی و یا تکرار یک رنگ خاص تأکید شود. اما در فضاهای بزرگ و روشن امکان انتخاب بازه بزرگتری از رنگ وجود داشته و افراد می توانند از پرده های تیره تر یا طرح دارهم استفاده کنند.

و اما در انتخاب رنگ پرده ، کناری و یا والن ( والن پرده پارچه های اضافی هستند که قسمت بالای پنجره را تزیین می کنند) معمولاً افراد از رنگ متناسب ( کمی کم رنگتر یا پر رنگتر ) با رنگ غالب در دکوراسیون داخلی محیطی که قرار است پرده در آن نصب شود استفاده می کنند.

اما این ترفند زمانی که رنگ غالب در دکوراسیون به تعداد زیادی استفاده شده باشد، یک روش اشتباه است. زیرا پرده ها به خاطر بازتاب نوری که از پنجره می گذرد القای پررنگ تری از رنگهای موجود در خود را ایجاد می کنند، حال اگر تعداد و تن این رنگ در دکوراسیون بیش از حد باشد، نه تنها باعث زیبایی نشده بلکه حسی شلوغ و درهم را برای فضای به وجود می آورد.

در اینگونه مواقع بهترین کار استفاده از رنگ های متضاد معنی دار برای پرده است. استفاده از رنگ های متضاد در این فضاها می تواند انرژی بیشتری ایجاد کرده و فضا را ساده تر و جذابتر کند.

قیمت پرده پانچی با تم مشکی

نکات ظریف برای خرید پرده

در این مطلب سعی کردیم در مورد قیمت پرده صحبت کرده و همه مواردی که لازم بود تا در این مورد بدانید را عنوان کنیم. اما با این وجود خالی از لطف نیست که با نکات کوچک اما تأثیر گذاری هم در مورد خرید و نصب پارچه پرده ای آشنا شوید. در واقع حین خرید پرده بهتر است

مطمئن شوید که متراژ مناسبی را برای پرده خود انتخاب کرده اید.

اگر فضای روشن می خواهید بهتر است از پرده های حریر و شیشه ای استفاده کنید.

تلفیق سبک های مختلف در دکوراسیون های امروزی باعث شده تا بتوان پرده پارچه ای و کرکره ای را در کنار هم استفاده کرد.

اگر اتاق خواب تاریک می خواهید می توانید از پرده های شید و تاریک کننده کمک بگیرید.

سعی کنید همیشه پرده را تا جایی که ممکن است نزدیک به سقف نصب کنید.

اگر می خواهید به دکوراسیون خود حالت رسمی تری القاء کنید از پرده های بلند استفاده کنید، حتی اگر طول پنجره شما کوتاه است.

حین خرید پرده طول عمر آن را در نظر بگیرید. زیرا برخی از پرده ها بسیار زیبا هستند اما دوام و کیفیت مناسبی ندارند. با این حال اگر جزء کسانی هستید که اعتقاد به ایجاد تغییرات سریع در دکوراسیون دارند، می توانید هر نوع پارچه ای را انتخاب کنید.

و در نهایت بهتر است بدانید که پارچه پرده هایی که از ابریشم مصنوعی تهیه شده اند بیشترین مقاومت را در برابر نور خورشید دارند و این در حالی است که پارچه هایی که از ابریشم طبیعی ساخته شده اند اگر به صورت بی رنگ باشند، در مقابل خورشید بسیار حساس بوده و به سرعت دچار پوسیدگی می شوند.

سخن پایانی

در اغلب مواقع اگر حین خرید پرده مواردی از قبیل جزئیات اتاق، سبک دکوراسیون و نحوه چیدمان آن، رنگ و نوع جنس پرده و ... به درستی لحاظ شوند، به راحتی می توان با یک مبلغ متعارف یک پرده بسیار مناسب و شکیل را برای فضای مربوطه تهیه کرد. اما اگر در مواردی با وجود لحاظ کردن تمامی موارد عنوان شده نیاز بود تا هزینه بیشتری برای پرده خود پرداخت کنید، بهتر است به هیچ وجه از این هزینه فاکتور نگرفته و آن را پرداخت کنید و مطمئن باشید این هزینه اضافی که بر قیمت پرده افزوده می شود، به راحتی می تواند تأثیری بسیار شگرف بر دکوراسیون داخلی شما بگذارد.

خرید پرده پانچی از شیک و تک

محصولات پیشنهادی
استعلام قیمت و موجودی
‎تومان1,450,000
  • پرده پانچی
  • جنس هازان
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش تا 280 سانتی متر
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • رنگ ثابت در شست و شو
  • دارای حلقه های فلزی جهت آویز به میل  پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • بدون میله پرده
  • امکان  سفارش پنل ها به دلخواه مشتری
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • مناسب برای منازل و مکان های تجاری اداری

استعلام قیمت و موجودی
‎تومان1,450,000
  • پرده پانچی
  • جنس هازان
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش تا 280 سانتی متر
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • رنگ ثابت در شست و شو
  • دارای حلقه های فلزی جهت آویز به میل  پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • بدون میله پرده
  • امکان  سفارش پنل ها به دلخواه مشتری
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • مناسب برای منازل و مکان های تجاری اداری

استعلام قیمت و موجودی
‎تومان1,450,000
  • پرده پانچی
  • جنس هازان
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش تا 280 سانتی متر
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • رنگ ثابت در شست و شو
  • دارای حلقه های فلزی جهت آویز به میل  پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • بدون میله پرده
  • امکان  سفارش پنل ها به دلخواه مشتری
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • مناسب برای منازل و مکان های تجاری اداری

استعلام قیمت و موجودی
‎تومان1,450,000
  • پرده پانچی
  • جنس هازان
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش تا 280 سانتی متر
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • رنگ ثابت در شست و شو
  • دارای حلقه های فلزی جهت آویز به میل  پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • بدون میله پرده
  • امکان  سفارش پنل ها به دلخواه مشتری
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • مناسب برای منازل و مکان های تجاری اداری

استعلام قیمت و موجودی
‎تومان1,450,000
  • پرده پانچی
  • جنس هازان
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش تا 280 سانتی متر
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • رنگ ثابت در شست و شو
  • دارای حلقه های فلزی جهت آویز به میل  پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • بدون میله پرده
  • امکان  سفارش پنل ها به دلخواه مشتری
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • مناسب برای منازل و مکان های تجاری اداری

‎تومان1,250,000

  • جنس هازان
  • شامل دو پنل
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش مطابق اعلام مشتری  تا 290 سانتی متر 
  • عرض هر پنل قابل تغییر نمی باشد
  • برای پنجره های بزرگ از چند پنل استفاده نمایید
  • بدون میله پرده
  • قابل شست و شو
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • شست و شو با آب سرد و پودر صابون
  • دارای حلقه های پلاستیکی جهت حرکت آسان پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • ساخت ایران
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • قابل استفاده در منازل، ادارات، سازمان ها ،بانک ها، شرکت ها، فروشگاه ها، رستورانها، هتل ها، مراکز تجاری، آموزشی، بیمارستان ها و مراکز درمانی

استعلام قیمت و موجودی
‎تومان1,450,000
  • پرده پانچی
  • جنس هازان
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش تا 280 سانتی متر
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • رنگ ثابت در شست و شو
  • دارای حلقه های فلزی جهت آویز به میل  پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • بدون میله پرده
  • امکان  سفارش پنل ها به دلخواه مشتری
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • مناسب برای منازل و مکان های تجاری اداری

‎تومان1,250,000

  • جنس هازان
  • شامل دو پنل
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش مطابق اعلام مشتری  تا 290 سانتی متر 
  • عرض هر پنل قابل تغییر نمی باشد
  • برای پنجره های بزرگ از چند پنل استفاده نمایید
  • بدون میله پرده
  • قابل شست و شو
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • شست و شو با آب سرد و پودر صابون
  • دارای حلقه های پلاستیکی جهت حرکت آسان پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • ساخت ایران
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • قابل استفاده در منازل، ادارات، سازمان ها ،بانک ها، شرکت ها، فروشگاه ها، رستورانها، هتل ها، مراکز تجاری، آموزشی، بیمارستان ها و مراکز درمانی

‎تومان1,250,000

  • جنس هازان
  • شامل دو پنل
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش مطابق اعلام مشتری  تا 290 سانتی متر 
  • عرض هر پنل قابل تغییر نمی باشد
  • برای پنجره های بزرگ از چند پنل استفاده نمایید
  • بدون میله پرده
  • قابل شست و شو
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • شست و شو با آب سرد و پودر صابون
  • دارای حلقه های پلاستیکی جهت حرکت آسان پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • ساخت ایران
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • قابل استفاده در منازل، ادارات، سازمان ها ،بانک ها، شرکت ها، فروشگاه ها، رستورانها، هتل ها، مراکز تجاری، آموزشی، بیمارستان ها و مراکز درمانی

استعلام قیمت و موجودی
‎تومان1,450,000
  • پرده پانچی
  • جنس هازان
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش تا 280 سانتی متر
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • رنگ ثابت در شست و شو
  • دارای حلقه های فلزی جهت آویز به میل  پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • بدون میله پرده
  • امکان  سفارش پنل ها به دلخواه مشتری
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • مناسب برای منازل و مکان های تجاری اداری

استعلام قیمت و موجودی
‎تومان1,450,000
  • پرده پانچی
  • جنس هازان
  • عرض هر پنل 140 سانتی متر
  • ارتفاع قابل سفارش تا 280 سانتی متر
  • چاپ دیجیتال حرارتی
  • رنگ ثابت در شست و شو
  • دارای حلقه های فلزی جهت آویز به میل  پرده
  • حرکت روان روی ریل ها
  • بدون میله پرده
  • امکان  سفارش پنل ها به دلخواه مشتری
  • عکس پرده ها به صورت کامپیوتری می باشد و امکان تغییر رنگ تا 5 درصد وجود دارد
  • مناسب برای منازل و مکان های تجاری اداری

مطالب پیشنهادی
نظرتان را درج کنید
پاسخ دهید

فهرست محصولات

تنظیمات

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

ورود

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

ورود